Kevätsiivous sisätiloille.
Öljyt (moottori ja automaatti) tarkastin ja näytti hyvältä.
Varakasetin laitoin autoon kiinni testiksi ja 40km lenkillä toimi hyvin
Vaihdoin femmaan etujarruletkun, kun tiputteli nestettä niin huomasin että oli jäännyt banjoliittimen sisempi prikka pois edelliseltä korjaajalta, joten vuodon syykin selvis, mutta tulipa vaihdettua samalla uusi letku
Vaihdoin 9-3 :n alatukivarret katsastuksessa saadun hylsyn kannustamana. Pallonivel vademmassa noin 6mm väljä ja oikeassa pari milliä. Vasta 48tkm ajetut. Nyt meni Meyle HD - versiot aiempien Skruvatin uretaanipuslilla mallien tilalle. Samalla vaihdoin palaneen parkkipolttimon ja totesin ohjaustehostimen öljyvuodon johtuvan keulassa poikittain menevästä putkesta.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vaihtelin vihdoinkin talvella ostamani mitsun turbon kuningaskobran kera ysifemmaan. Semiraskas ähellys oli kyllä ruveta tekemään ihan hetken mielijohteesta ja vielä työpaikan hallissa jossa työkalutilanne mallia puutteellinen. Onneksi oli takakontin työkalupakki mukana. Ölppanit ja jäähytysnesteet vaihtui tietty samalla. Nyt jostain vielä ohjelmaa purkkiin.
ps. Sen kuningaskobran asennus turbo jo paikallaan vaatii kevyttä taiteilua. On meinaan nafti väli mihin se asemoituu.
Loppu hyvin, kaikki hyvin.
#3769 - Janne Kirjavainen. 0414472687 (ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
Laittelin osiksi yhtä tonnaria tänään ja aikaisemmin viikolla kävin katsastamassa kesätonnarin huomautuksitta. Kehuja tuli, että harvemmin näkee niin hyväkuntoista.
Siniseen femmaan jarrusatuloiden liukutapit putsasin ja rasvasin. Nyt on hyvä. Kyseinen toimenpide kannattaa tehdä tietyn väliajoin, että ei tule ongelmia.
Ehkä tälläviikolla myös vaihdan jarrunesteet ja neki on hyvä pitää kirkkaina.
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
9-3:n vesipumpun vaihto ja ohjaustehostimen paineputken vaihto. Olipa taas homma. Vesipumppu oli kyllä juorureiästä valuttanut vähän, mutta todellinen syy vaihtoon oli kauhea meteli. Laakerit oli loppu ja hihnapyörä alkoi hangata jakopään koteloa vasten. Noin 60tkm ja 5v. kesti GM. Katsotaan tekeekö Graf - merkkisellä tarvikkeella mitään.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01