900 Aero nettiautossa... aika NÄTTI !

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Kävin äsken katsomassa tuota kyseistä Aeroa. :? Ei vakuuttanut ikävä kyllä. Auto on kuulemma menossa myllytykseen huomenna, se oli tällä hetkellä likainen ja naarmuinen. Melkein kaikki merkit oli revitty irti ja takaluukku oli todella lommoinen. :( Sisusta oli viininpunaista plyyshiä, ei ilmastointia, ainut varuste oli kattoluukku. Auto on joskus myös ylimaalattu. Olin kuulemma todella mones kyselijä ja autosta on tarjottu 8400 euroa!!! :lol: :lol:
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900S »

Kävin tutkailemassa autoa.
Ensinnäkin, joku oli myyjän mukaan jo tarjonnut siitä 8400€, kuka tunnustaa????
Ja toisekseen, jos Aeroa ostaa, minun mielestä sinää PITÄÄ olla ilmastointi ja nahat ja tuossahan niitä ei siis ollut! Mutta makuasioitahan nuo..

Yleisesti ottaen auto oli suht siisti. Tosin se oli perkeleen likainen, joten mahdolliset naarmut ym. pikkuviat jäivät mahdollisesti näkemättä. Tuon likakerroksen alta en pahemmin mitään epäkohtia huomannut.
Ovien alareunatkin oli OK kunnossa. Tosin kuskin oveen oltiin tehty jonkinmoinen paikkaus siihen sivuun.. en sitten tiedä onko ruoste iskenyt vai oliko se vain jotain massaa. Aika epämääräisen näköinen se kohta oli, mutta pieni alue kuitenkin.
Konehuone oli samanlainen, eli todella likainen. Ei ole pesukone tainnut sinne kurkistaa ihan pieneen hetkeen. Mutta myyjä sanoi, että tervetuloa tutkimaan/koeajamaan torstaina, jolloin auto on tullut pesusta ja myllytyksestä... taidampa mennä :D
Niin vielä konepellistä. Siinä ole oikein urakalla pieniä naarmuja! Siis tosiaan vain pintanaarmuja, ettei mitään kovin syviä. Varmaan jostakin harjapesusta tms. tulleita, mutta uskoisin että ne peittyvät/lähtevät hyvinkin myllytyksessä pois.
Vararengasta ei muuten ollut takaboxissa..

Niin ja jos joku täältä on ihan tosissaan siitä kiinnostunut, niin tiedän henkilön jolla auto on ennen ollut, joten voin kertoa tarvitsevalle mistä hänet tavoittaa, mikäli haluaa häneltä autosta jotain kysyä. Hän on erään porilaisen auto-osaliikkeen omistaja (ainakin tietääkseni omistaa sen putiikin). Nyt hän oli kuitenkin ostanut ML mersun, eikä olisi kuulemma halunnut Aerosta luopua, mutta päätti kuitenkin pistää sen tuonne myyntiin, koska sieltä hän sen mersunkin osti. Ja omistaja oli muuten nainen, jos jotain kiinnostaa.

yhteenveto: ihan siisti, mutta likainen. Torstaina varmasti sen näköinen, kuin Aeron pitääkin olla. Itse en todellakaan maksaisi siitä yli 8:aa tonnia! Kyllähän sillä rahalla jo länsinaapuristakin tuollaisen hakisi ja jäisikin vielä vaikka kuinka, kaiketi..

Ja lopuksi vielä: myyjän mukaan Aeroa on katsottu 3-4 päivän aikana ylivoimaisesti eniten hänen liikkeensä autoista, mitkä ovat nettiautossa (jaa niitä on aika paljon). Hänen mukaansa 600 kertaa!! Ja pelkästään tänään maanantaina, autoa oli käynyt tutkimassa 3 eri henkilöä. Että näin.
Jos joku täältä sen ostaa, niin onnea upean Aeron hankinnasta!! Kyllähän minäkin sitten jos olisin "iso ja rikas" ....

edit. olimpa hidas!! LR ehti ensin :D
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900S »

LR kirjoitti: Sisusta oli viininpunaista plyyshiä, ei ilmastointia, ainut varuste oli kattoluukku. :
siis mitä tarkoitat tuolla "ainoalla varusteella", mikä oli k-luukku?

olihan siinä nyt sentään hälytin, cruise ja sähköpeilit ainakin. ja s-lasitkin taisi olla. Mutta puutteelliset jokatapauksessa!
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1850
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Pori/Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Niin tuosta Aeron hinnasta vielä.

Jotkin autoliikkeet laittavat autoilleen korkean hinnan, mutta hyvittävät sitten vanhasta autosta hyvin. Käykääpä joku Satkulla pyörähtämässä siinä ja kysykää että paljon tarttis tehdä väliä :wink:
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Karjay
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: Ke Maalis 10, 2004 22:51
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Karjay »

Marko A kirjoitti:Näyttää siltä että Ruotsi on kohta ainoa maa jossa Aerojen hinta ei ole pysähtynyt saati kääntynyt nousuun. Eli jos semmosta kovasti haluaa, niin
sinne vaan. Kohta niitä ei saa halvalla sieltäkään.
Tuo on totta. Mulla on kuitenkin hieman skeptinen fiilis, itsekin Ruotsista auton hakeneena, sikäläisten autojen kunnosta. Epäilen, että länsinaapurin puolella Aero-markkinat ovat jakautuneet karrikoidusti kahteen osaan. On ne laadukkaat jo harrastelijoille päätyneet autot, ja sitten Blocketissa usein nähtävät luokkaa 15 000 Kr ja alle olevat autot. En tietenkään väitä, että jälkimmäiset olisivat romuja, mutta pientä ja ehkä isompaakin "viksiä" vaativia.

Todella harvoin ruotsalaisillakaan automyyntisivustoilla törmää esim. vähänajettuihin 90-luvun alun nahka/AC Aeroihin. Hintakin on sitten äkkiä 40 - 50 000 Kruunua.

Vaikka oma autoni on vain t8 Aero-looker, oli kesällä joku kaveri bongannut auton kadun varressa ja ottanut ARK:sta rekkarin perusteella omistajatiedot ylös. Kaveri soitti sitten meikäläiselle ja halusi ostaa auton alta. Muutenkin kärry herätti melkoisesti mielenkiintoa, myös ei-Saabistien keskuudessa.

Bottom line: En ihmettele että tuota Porissa myytävänä olevaa autoa on käyty katsomassa noin monta kertaa.
GM 900 se 2.0t -97 RE85
Samppo
"Aero"
Viestit: 341
Liittynyt: La Loka 18, 2003 13:50
Paikkakunta: Alaveteli

Viesti Kirjoittaja Samppo »

On autolla kova hintapyyntö ottaen huomioon jo nytten mainitut "viat". Ehkä ihan hyvä nähdä sellaisenaan, niin saa vähän kuvaa millaisessa käytössä se on ollut. Kuvittelisi että jos autoa on pidetty hyvin niin se olisi myös päälle päin siistissa kunnossa ilman eri fiksausta..

Sille joka haluaa aeron kaikkine varusteineen niin uskon että laittamalla vaikkapa blocketiin ja turbo-klubin sivuille osto-ilmoituksen hyväkuntoisesta ja 50000 kr hintaluokan aerosta niin varmana tulee muutama varteenotettava vaihtoehto :) Ruotsissa aerot on tosiaan ainakin toistaiseksi todella halpoja verrattuna useimpiin muihin maihin.
#961
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

oliko siinä se spoileri, vai puuttuko se niinku kuvasta äkkiä kattoen näytti...
on kyllä melko suolanen hinta.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

"siis mitä tarkoitat tuolla "ainoalla varusteella", mikä oli k-luukku?

olihan siinä nyt sentään hälytin, cruise ja sähköpeilit ainakin. ja s-lasitkin taisi olla. Mutta puutteelliset jokatapauksessa!"

Sorry, olihan siinä niitä varusteita, mutta kun on taas tonnariin tottunut, niin tuntuivat vähäisiltä. :D Mielestäni spoileria ei ollut.?
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900S »

turkkaki kirjoitti:oliko siinä se spoileri, vai puuttuko se niinku kuvasta äkkiä kattoen näytti...
on kyllä melko suolanen hinta.
Kyllä siinä spoileri oli. Sellainen pieni alkuperäinen lärpäke, ei siis mikään "whaletale" vai mikä se isompi nyt on. Ihan normi turbon spoikka.
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
hene-
"Hirsch"
Viestit: 756
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 15:43
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hene- »

Marko A kirjoitti:Kuten hintapyyntökin jo kertoo (ja moni muukin myynnissä olevan aeron hinta) alkaa noilla ogAeroilla olla pikkuhiljaa ns myyjän markkinat.
Autot alkaa olemaan sellaisilla tyypeillä, ettei ne ole vahingossa niitä ostaneet. Hintapyynnöt nousee suhteessa ikään koko ajan. Saa siinä sitten sanoa, ettei ole jonkun arvonen/ tai on sen ja sen arvonen. Myyjä päättää mitä haluaa ja ostaja maksaa sen, jos on halukas ostamaan.

Näyttää siltä että Ruotsi on kohta ainoa maa jossa Aerojen hinta ei ole pysähtynyt saati kääntynyt nousuun. Eli jos semmosta kovasti haluaa, niin
sinne vaan. Kohta niitä ei saa halvalla sieltäkään.

On tuo 8900 munkin mielestä semmonen kepillä jäätä hintapyyntö.
Mutta kaikki riippuu täysin auton kunnosta ja suoritetuista korjauksista. Tuon ikäinen ja ajomääräinen voi vielä olla ihan
huippukuntoinen tai kallis laitettava.
Marko A puhuu jälleen pelkkää asiaa.


Ei ole mikään yllätys että tuo Aero on herättäny kiinnostusta, eihän noita Suomessa ole myynnissä montaa.
Itsekkin olen törmännyt henkilöihin jotka eivät muuten saabeista välitä, mutta kehuivat Aeron ulkonäköä ym.
Saab 900 i8
Audi S4

http://hpkuva.com
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Marko A kirjoitti:
Ei ole mikään yllätys että tuo Aero on herättäny kiinnostusta, eihän noita Suomessa ole myynnissä montaa.
Itsekkin olen törmännyt henkilöihin jotka eivät muuten saabeista välitä, mutta kehuivat Aeron ulkonäköä ym.
Se on se korisarja. Se on juuri sopivan hillitty mutta kuitenkin omaa tarpeeksi "esteettistä massaa" parantaakseen ulkonäköä. Oman, henk. koht. mielipiteen mukaan esim. Airflow-sarja alkaa jo menemään hiukan yli, vaikka se pelkkä Whaletail takasiipenä muikea olisikin - ja varmasti aivan hirveä rapaimuri :) Lisäksi se korisarja säästää pesutyötä, kun on vähemmän peltiä puunattavana.

Aeron ja yleensäkin T16-mallien parhaat puolet ovat kyllä pellin alla; kunnossapidettynä tiukka alusta ja suht. tehokas moottori (en ole ikinä ns. tykillä ajanut, en tiedä paremmasta?). Tuon Aeron kohdalla se on ehkä vain hyvä, että ei ole tummia nahkapenkkejä - ne nimittäin tod. tarvitsisivat ilmastointia. Viime kesänä se ainoa helleviikko osui Forssan Pick-Nickiin ja se totta vieköön tietää, kun +30 -asteiseen autoon menee istumaan - nahka hyväilee takamustasi ja takareisiä huolellisesti. Toisenlainen huba onkin sitten sama penkki -10 asteen pakkasessa, jos nyt on aivan pakko autoa liikuttaa, heh. Langaton hälytin ja toimiva cruise ovat erinomaisen hyviä varusteita, nahkat & ilmastointi melkeinpä kuorrutusta kakun päällä. Ja hei, kun nyt aletaan tarkaksi, niin eihän tuossa nyt ole edes:

-lisämittaristoa (pitäähän nyt olla sportti sisälläkin, hei)
-sähkösäätöistä penkkiä (tämä ahteri ei liiku kuin napilla, hei hei)
-puista kojetaulua (totta kai tämä säilyy pohjolan oloissa ehjänä 16v)
-Red Boxia (kyllähän se +10hv jossain tuntuu. Tuntuuhan?)

Itseäni kieltämättä hiukan ihmetyttää myyjäliike, jos se on "vuoden tähän asti katsotuin", niin miksi se ei heti pessyt & myllyttänyt autoa? Koeajon jälkeen autohan melkein myisi itsensä :) Naisomistajuus ei sinänsä takaa mitään, kyllähän omakin avokki sanoo tykkäävänsä hiukan "kiihdytellä"; talvi tuo tehoja turboon jne..

Jos joku ostaa auton, niin raportointia..?
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Ja hei, jos autosta on tosiaan tarjottu 8400e, niin se ei enää kyllä siellä liikkeessä olisi, kyllä se olisi varmaan sillä hintaa myyty! Eikö? Myyjän joku oma "myyntikikka"... :D
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Viesti Kirjoittaja HMK »

Tuntuu, että autosta yritetään vain saada mahdollisimman kova hinta sillä perusteella, että se on Aero. Ei mitään väliä missä kunnossa se on.
Kuvausten perusteella kunto on kaikkea muuta kuin hyvä (omalla mittapuulla). Toki myllytyksellä saa ihmeitä aikaan, mutta jos autoa on pidetty kuvatun kaltaisesti niin ei se hyvää kerro. Sellainen saabisti, joka pitää autoaan viimeisen päälle (pesee, huoltaa, korjaa jne.) on täysin eri asia kuin autojen "normaalikäyttäjä". Sellaisesta kunnon yksilöstä maksaakin hyvän hinnan.
Ainakin omat entiset Saabini, jotka myin oli niin hyvin hoidettu, että ostajatkin maksoivat niistä hieman enemmän kuin markkinahinta olisi ollut. En halua kehua mitenkään itseäni, mutta itselle on se ainakin tärkeää, että auto on viimeisen päälle siisti myös ulkonäöllisesti ja tiedän, että auto on myös muuten erinomaisessa kunnossa.

No harrasteauto on eri asia kuin käyttöauto ja ostajahan päättää millaisen auton haluaa. :D
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Kiitos HMK, et valehtele yhtään itsestäsi, se lemans tonnari oli hienossa kunnossa, jonka myit meille!
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
arnoldi
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: Ma Huhti 05, 2004 12:27
Paikkakunta: Tampere

Naisen käytöstä

Viesti Kirjoittaja arnoldi »

En ikinä osta autoa naisen käytöstä....eipä ole huoltoja tehty ja yleensä tekniikkakin on päässyt rapistumaan. Kova hinta tosiaan ton ikäisestä Aerosta. Itselläkin olisi tarkoitus hommata tuollainen jos jostain löytyisi. Ajelen tällä hetkellä vastaavalla kaasari 3d mallilla, jota on huollettu hellällä kädellä ja isolla rahalla.
Vastaa Viestiin