9-3 1.9 Ttid limited performance
9-3 1.9 Ttid limited performance
Moro, kerkesinkin uutena Saabistina ajamaan 80km kun tehot tippui ja kojelautaan tuli ilmoitus limited performance
Autona 9-3 1.9 ttdi -08 Aero. Mihinkäs tuota voisi Porissa viedä luettavaksi. Obd ei löytänyt vikoja. Hiukkassuodatin tukossa?
Auton kun sammuttaa niin tehot tulee takaisin hetkeksi ja jossain vaiheessa heittää ne pois. Apuva!
Autona 9-3 1.9 ttdi -08 Aero. Mihinkäs tuota voisi Porissa viedä luettavaksi. Obd ei löytänyt vikoja. Hiukkassuodatin tukossa?
Auton kun sammuttaa niin tehot tulee takaisin hetkeksi ja jossain vaiheessa heittää ne pois. Apuva!
Re: 9-3 1.9 Ttid limited performance
Mahdollisesti hiukkassuodatin tukossa jos se vielä autosta löytyy. Tuohon taas yksi potentiaalinen syy voi olla vaikka haljennut ahtoputki:
viewtopic.php?f=48&t=178025&start=15
Toki muitakin syitä voi olla, täältä löytyy ainakin TECH2-testerien sijainteja:
viewtopic.php?f=23&t=137045
Jos liikkeestä ostit auton niin sinne vaan yhteyttä ekana, saavat laittaa kuntoon.
viewtopic.php?f=48&t=178025&start=15
Toki muitakin syitä voi olla, täältä löytyy ainakin TECH2-testerien sijainteja:
viewtopic.php?f=23&t=137045
Jos liikkeestä ostit auton niin sinne vaan yhteyttä ekana, saavat laittaa kuntoon.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: 9-3 1.9 Ttid limited performance
Jep, kyllä vikakoodit kannattaa selvittää ekaksi. Porissa ei näytä tekkejä olevan harrastajilla, joten Satakunnan Autotalo lienee yksi vaihtoehto testerin ääreen...
Eski
Eski
Re: 9-3 1.9 Ttid limited performance
Mulla on vähän samansuuntasta dilemmaa omani kanssa kuten tuolta toisesta ketjusta on luettavissa. Ootko varna ettei siellä ole vikakoodia ahdoista? ECM P02345b tai vastaava?
Saab 9-3 SC Vector 1.9TTiD A6 MY08
Saab 9000 Aero RE85 -95
Saab 9000 Aero RE85 -95
Re: 9-3 1.9 Ttid limited performance
Ajelin reippailla kierroksilla motaria ja auto aloitti regeneroinnin. Vika hävisi eikä ole seuraavalla 200km palannut. Keskiviikkona testeriin vielä katsomaan jäikö jälkiä.
Re: 9-3 1.9 Ttid limited performance
Onko ahtoletkut ehjiä? Tuossa olisi potentiaalinen syy tukkeutumiselle, noin mulle kävi. Letkun vaihdon ja regeneroinnin jälkeen auto on toiminut ongelmitta.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: 9-3 1.9 Ttid limited performance
Sama mulla. Letku kahdella klemmarilla kiinni, niin helppo otta irti ja tarkistaa..SS kirjoitti:Onko ahtoletkut ehjiä? Tuossa olisi potentiaalinen syy tukkeutumiselle, noin mulle kävi. Letkun vaihdon ja regeneroinnin jälkeen auto on toiminut ongelmitta.
93 1.9 TTiD -11
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
Re: 9-3 1.9 Ttid limited performance
Niin siis yläpuolinen letku intercoolerilta imusarjaan on helppo. Muut on tehtävissä kunhan auton saa ylös. Tunti kannattaa helposti varata aikaa.
Saab 9-3 SC Vector 1.9TTiD A6 MY08
Saab 9000 Aero RE85 -95
Saab 9000 Aero RE85 -95
Re: 9-3 1.9 Ttid limited performance
Yleensä kuitenkin se ylin letku hajoaa ekana.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: 9-3 1.9 Ttid limited performance
Meidän ttid:ssä ilmaantui sama vika. Näyttöön limited performance, konepelti auki ja nopea tutkailu paljasti yläpuolisen ahtoletkun olevan halki. Väliaikainen korjaus vulkanoituvalla teipillä ja päälle vielä jesaria. Mutta vika ei poistunut. Auto kaverin pajalle texan testeri kiinni ja vikakoodia tuli tukkeentuneesta hiukkassuodattimesta. Nokipitoisuus suodattimessa 97%.. Paine ero oli muistaakseni tyhjäkäynnillä n.100mbar ja pienellä kaasulla kohosi yli 700mbar. Regenerointi ei lähtenyt edes päälle kun suodatin oli niin tukossa. Otettiin paineanturin letku irti ja käynnistettiin poltto ja kun kierrokset lähti nousemaan niin letku takas kiinni. Ajettiin poltto ohjelmaa 2kertaa vähän aikaa koska suodatin oli niin tukossa ja ettei paikat hajoa ja kolmas polttokerta menikin kokonaan läpi ettei paineletkuja tarvinnut irroittaa välillä. Nyt sitten odotellaan että milloin suodatin on lopullisesti tukossa..
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: 9-3 1.9 Ttid limited performance
Hiukkassuodatinhan siellä tukossa oli. Regenerointi niin taas pelaa. Täytyy tehdä itse vielä uudestaan kun saan op-comin.