Vaihtaessa narisee..

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Vaihtaessa narisee..

Viesti Kirjoittaja Jope »

Jees, mistä kohtaa kannattaa purkaa, kun mulla kuuluu nirskettä tuolta tulipellin tienoilta, kun vaihtaa kolmosen, vitosen tai pakin sisään? Jos keppi on kolmosella ja liikuttelee sitä pykälässä edetakaisin, niin nitke kuuluu silloinkin.

Onko vaihteenvalitsintangon tiiviste siellä irronnut, vai mistä tuo vois johtua?
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
cc
"Viggen"
Viestit: 564
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 19:53

Viesti Kirjoittaja cc »

Helpoimmillaan se on kaasupolkimen vieressä oleva verhoilun muoviniitti. Sen voi jalalla potkaista syvemmällle ja silloin pää ottaa kiinni vaihteensiirtotankoon (kokemusta on).
Toinen voi olla siirtotangon ja vaihteiston tangon kuminivel rintapellin etupuolella. Kumi antaa periksi ja tanko alkaa hinkata kumin ympärillä olevaan metalliikuoreen. Vaik ei se purettava olekaan, sen voi purkaa taivuttamalla peltiä ja tiukentaa vaikka sisärenkaan palasella.
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
Suomik
"Hölösuu"
Viestit: 1117
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 11:32
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Suomik »

Itsellä nirskettä piti aikanaan ihan se tangon läpivientikumi rintapellissä. Jäi kiinni kyllä heti kun otti keskikonsolin sivuverhouksen pois ja liikutteli vaihdekeppiä. Tuhaus silikonia ääntä kohti, eikä ole sen jälkeen (3,5vuotta) kuulunut.

Kyseessä ei siis ollut se liitoskumi eikä myöskään se pyöreä vaimenninmöykky vaihdekepin etupuolella, vaan pelkkä läpivientikumi. Se vaimennin puolestaan piti aikanaan suoranaista räiminää vitosella ajaessa, mutta räminä loppui kun säädin askin vaihdon yhteydessä vaihdekepin uusiksi.
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Oho unohdin katsoa vastaukset..

Kiitti vinkeistä, tutkimme tarkemmin.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Vastaa Viestiin