Citroen C5
Re: Citroen C5
Se sitikkakin todennäköisesti kannattaa tehdä mieluummin itse.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Citroen C5
Pösön uusi 508 on ruvennut kovasti kiinnostaan itsellä. On meinaan todella räyhäkkään näköinen, ja ei ainakaan isompia ole noista Puretech -moottoreista kuulunut.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2715
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Citroen C5
Farkku esiteltiin juuri, ei pahan näköinen sekään:tsaarela kirjoitti:Pösön uusi 508 on ruvennut kovasti kiinnostaan itsellä. On meinaan todella räyhäkkään näköinen, ja ei ainakaan isompia ole noista Puretech -moottoreista kuulunut.
https://tekniikanmaailma.fi/wp-content/ ... 8-sw-4.jpg
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Citroen C5
Myös täältä positiivisia kokemuksia uusimman/viimeisen kopan C5:stä. Kahden ja puolen vuoden aikana vaihdettu ilmausventtiili, jarrusatula (luultavasti turhaan, kädetön merkkiliike ), taka-akselin korkeustunnistimen katkennut tanko, vetoakselin suojakumi ja pyöräntuennan hela. Kyseessä kuitenkin kymmenvuotias, pian 250 tkm ajettu auto.
Näiden lisäksi tullut kustannuksia aikanaan huonosti tehdystä kolarikorjauksesta, mutta niitä on paha pistää automallin piikkiin. (Esson miehet huutaa tällä kohrin kuorossa: parhaat ranskalaiset saa rilliltä! )
Edit: vielä ominaisuuksista: jousitusmukavuus on kiitettävä, nimismiehenkiharoita ja Hämeenkadun kiviä ei huomaa kuin äänestä, eikä juuri siitäkään kun äänieristys on kunnossa. Ohjaus on tunnoton, mikä häiritsee lähinnä hiekkatiellä kunhan ajotyyli on oikea.
Tyhjänä 1750 kiloisen hieman alitehoisen dieselautomaatin kulutus on nurkka-ajossa n. 8l, 90km/h 5l, 110km/h 6l ja 140km/h 6,5l/100km.
Näiden lisäksi tullut kustannuksia aikanaan huonosti tehdystä kolarikorjauksesta, mutta niitä on paha pistää automallin piikkiin. (Esson miehet huutaa tällä kohrin kuorossa: parhaat ranskalaiset saa rilliltä! )
Edit: vielä ominaisuuksista: jousitusmukavuus on kiitettävä, nimismiehenkiharoita ja Hämeenkadun kiviä ei huomaa kuin äänestä, eikä juuri siitäkään kun äänieristys on kunnossa. Ohjaus on tunnoton, mikä häiritsee lähinnä hiekkatiellä kunhan ajotyyli on oikea.
Tyhjänä 1750 kiloisen hieman alitehoisen dieselautomaatin kulutus on nurkka-ajossa n. 8l, 90km/h 5l, 110km/h 6l ja 140km/h 6,5l/100km.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Citroen C5
Aika vahvasti tulee deja vu Volvon V90:stä tuosta perän suunnittelusta. Tosin Audi ja Bemarikin vilahtaa mielessä kun tuota katsoo. Samasta puusta taitaa kaikki noita veistää, sano.Rommitommi kirjoitti: Farkku esiteltiin juuri, ei pahan näköinen sekään:
https://tekniikanmaailma.fi/wp-content/ ... 8-sw-4.jpg
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Citroen C5
Kävin taannoin koeajamassa uuden C4 Cactuksen ja siinä kun ne Veholla on vierekkäin (Citikat ja Pösöt) niin tuli myyjän kanssa puheeksi myös tuo 508. Kertoi, että sedanin teko lopetettiin. Miksi, oi miksi?! Luuleeko ne oikeasti, että kaikki haluaa ajaa mukatilavilla laatikkoautoilla?
Olispa tuo uus 508 ollut ihan vaihtoehto ysifemman tilalle, mutta ei sitten.
Olispa tuo uus 508 ollut ihan vaihtoehto ysifemman tilalle, mutta ei sitten.
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
Re: Citroen C5
En minä sedanin poistumista surisi, kun katsoo uuden 508 Fastbackin muotoja:
https://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut ... avensista/
Ei tuo ihan laatikkoautolta näytä.
https://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut ... avensista/
Ei tuo ihan laatikkoautolta näytä.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Citroen C5
Yhym. Eipä ole laatikko tuo ei.
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Citroen C5
Tulipaaa sitten hommattua itselle C4 Picasson tilalle C5 X7. Mukavaa on kyllä kyyti ja käypäseltä tuntuu 2.0 Hdi kone moiseen kulkineeseen.
Automaattia kävin koeajamassa, mutta manuaaliin päädyin. Saas nähdä, miten yhteinen taival etenee.
Automaattia kävin koeajamassa, mutta manuaaliin päädyin. Saas nähdä, miten yhteinen taival etenee.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Citroen C5
Lykkyä ja onnea C5:lle!!
Meillä on talossa ollu Pösö vuodesta 2002 lähtien ja niitä on pidetty pitkään. Nyt ajossa 308SW mopo-auton moottorilla Ihan hyvin pelanneet kaikki, kun Saabeihin ja muihin koettuihin merkkeihin vertaa - ei voi moittia ja ajettavuus tosi hyvä.
Piti netistä tsekata viittasiko toi X7 maasturiin mutta ei. Samalla näin upean Airspace avon. Harmi kun ei tullut tuosta tuotantoautoa (en osaa tabletilla kuvaa laittaa, joten linkki):
https://www.larevueautomobile.com/Photo ... rspace.htm
Täällähän olikin paljon mukavaa tietoa: https://monamicitroen.blog/2018/11/27/c ... -laatuaan/
Meillä on talossa ollu Pösö vuodesta 2002 lähtien ja niitä on pidetty pitkään. Nyt ajossa 308SW mopo-auton moottorilla Ihan hyvin pelanneet kaikki, kun Saabeihin ja muihin koettuihin merkkeihin vertaa - ei voi moittia ja ajettavuus tosi hyvä.
Piti netistä tsekata viittasiko toi X7 maasturiin mutta ei. Samalla näin upean Airspace avon. Harmi kun ei tullut tuosta tuotantoautoa (en osaa tabletilla kuvaa laittaa, joten linkki):
https://www.larevueautomobile.com/Photo ... rspace.htm
Täällähän olikin paljon mukavaa tietoa: https://monamicitroen.blog/2018/11/27/c ... -laatuaan/
Sininen Saab 9-3, '99
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Citroen C5
Täällä kaksilitraisella X7 automaattihodarilla päästelty perhepiirissä jo 100tkm ja risat, ensimmäiset 20tkm isän toimesta ja loput allekirjoittaneen. Mittarissa vielä vähän vajaa kolmannesmiljoona.
Tavoitteena jatkaa vielä 2...4 vuotta, kunnes jotain riittävän kallista hajoaa kerralla ja/tai kriteereihin sopivat sähköautot ehtivät halveta tarpeeksi.
Tavoitteena jatkaa vielä 2...4 vuotta, kunnes jotain riittävän kallista hajoaa kerralla ja/tai kriteereihin sopivat sähköautot ehtivät halveta tarpeeksi.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Citroen C5
Kiitos onnitteluista!
Joo, kyllä kyyti on melko letkeää. Auto on juuri tähän elämänvaiheeseen oikein sopiva. Pahin ruuhkavuosihärdelli alkaa helpottaa, jolloin kaipaa mukavuutta ja leppoisaa meininkiä. Siihen toi sopii kuin nakutettu, naku kun on konekin .
Vähän kerrassaan aletaan asioita parsia ja tarkistaa / saattaa kuntoon. Toistaiseksi kovin tyytyväistä olen saanut esittää .
Joo, kyllä kyyti on melko letkeää. Auto on juuri tähän elämänvaiheeseen oikein sopiva. Pahin ruuhkavuosihärdelli alkaa helpottaa, jolloin kaipaa mukavuutta ja leppoisaa meininkiä. Siihen toi sopii kuin nakutettu, naku kun on konekin .
Vähän kerrassaan aletaan asioita parsia ja tarkistaa / saattaa kuntoon. Toistaiseksi kovin tyytyväistä olen saanut esittää .
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...