Eli pelkääjän puolelta edestä kuuluu kolinaa, ääni kuuluu ainoastaan epätasaisella tiellä/möykyt, aivan kuin joku olisi irti.
Ongelma alkoi kun vaihdoin eteen uudet iskarit,jouset,koiranluut,kääntölaakerit ja iskarin levyt. Kuskinpuoli ok, koitin kiristellä/tarkastaa kaikki uudestaan mutta ei vaikutusta. Ääntä tosiaan ei kuulunut vielä vanhoilla osilla.
Korjausten syy oli kuskinpuolen kääntölaakerin/jousen narina joka sentään korjaantui.
Koitan vielä saada videota äänestä jos olisi apua.
9-3 SS 2.0t 04- Oikea etupää kolisee
-
- "Ruisku"
- Viestit: 101
- Liittynyt: Ke Huhti 16, 2014 19:13
- Paikkakunta: Uusikaupunki
- Viesti:
Re: 9-3 SS 2.0t 04- Oikea etupää kolisee
onhan tuolla niveliä/puslia jotka ääniä aiheuttelee... autoa ylös ja tsekkailemaa. alapallo? tukivarren puslat? kallistuksenvakaajan puslat?
96 1.5 v4 -76
9-5 stw 2.0t -02 - purkuauto, osia myynnissä
9-5 stw 2.0T -02
99 GL 2.0 -84 - myytävänä, yv:llä lisätietoja
900S 3d -90
9-5 stw 2.0t -02 - purkuauto, osia myynnissä
9-5 stw 2.0T -02
99 GL 2.0 -84 - myytävänä, yv:llä lisätietoja
900S 3d -90
Re: 9-3 SS 2.0t 04- Oikea etupää kolisee
Jos kolina alkoi välittömästi rempan jälkeen, voisi äkkiseltään ajatella että koiranluu on jäänyt löysälle tai yläpää ei ole kunnolla kiinni tai pohjassa asti. Ehkä kannattaa nostaa ylös ja riuhtoa koiranluuta aika rajusti ja testata jousipaketin mahdollista välystä pystysuunnassa, vaikka niin että joku katsoo konehuoneen puolelta tarkkaan kiinnityksiä samalla kun kampeaa tukivartta.
Ja jos käytössä on MAPCO koiranluut, voi olla että ne on kestänyt sen 1.4 km ja kolisee
Ja jos käytössä on MAPCO koiranluut, voi olla että ne on kestänyt sen 1.4 km ja kolisee
Re: 9-3 SS 2.0t 04- Oikea etupää kolisee
MikkoLaine kirjoitti:onhan tuolla niveliä/puslia jotka ääniä aiheuttelee... autoa ylös ja tsekkailemaa. alapallo? tukivarren puslat? kallistuksenvakaajan puslat?
Kyllä sen on oltava juuri niin, että syy täytyy löytyä noiden osien tiimoilta, jotka on juuri vaihdettu. Ei siis kannatta missään nimessä alkaa etsimään vikaa muualta esim. puslista, nivelistä jne. Jos vika olisi niissä, ne olisivat ääntäneet jo ennen remonttia.Gnek kirjoitti:Jos kolina alkoi välittömästi rempan jälkeen, voisi äkkiseltään ajatella että koiranluu on jäänyt löysälle tai yläpää ei ole kunnolla kiinni tai pohjassa asti. Ehkä kannattaa nostaa ylös ja riuhtoa koiranluuta aika rajusti ja testata jousipaketin mahdollista välystä pystysuunnassa, vaikka niin että joku katsoo konehuoneen puolelta tarkkaan kiinnityksiä samalla kun kampeaa tukivartta.
Ja jos käytössä on MAPCO koiranluut, voi olla että ne on kestänyt sen 1.4 km ja kolisee
Sellainen kannattaa tarkistaa, että onko jousen alapään alku varmasti siellä iskrarilautasen kolossa, missä sille on oma paikkansa. Myöskin tuo joka mainittiin, että onko koiranluun mutteri varmasti kiinni asti.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: 9-3 SS 2.0t 04- Oikea etupää kolisee
Näin itsekin vähän luulisin, sinänsä erikoista koska kuskinpuolelta ei mitään kuulu ja hommat tehtiin samanlai, apuna tämä video https://www.youtube.com/watch?v=hBG8Je0o9wE, tosin videolla kohdassa 5:05 näytetään että jousen alapään alku pitäisi olla 1 sentti kolon reunasta poispäin?petrisa kirjoitti:Kyllä sen on oltava juuri niin, että syy täytyy löytyä noiden osien tiimoilta, jotka on juuri vaihdettu. Ei siis kannatta missään nimessä alkaa etsimään vikaa muualta esim. puslista, nivelistä jne. Jos vika olisi niissä, ne olisivat ääntäneet jo ennen remonttia.
Sellainen kannattaa tarkistaa, että onko jousen alapään alku varmasti siellä iskrarilautasen kolossa, missä sille on oma paikkansa. Myöskin tuo joka mainittiin, että onko koiranluun mutteri varmasti kiinni asti.
Re: 9-3 SS 2.0t 04- Oikea etupää kolisee
Vanha klassikko eli pyöränpultit tiukassa? Entäs iskarin yläpään mutterit?
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
Re: 9-3 SS 2.0t 04- Oikea etupää kolisee
Paljon tossa iskarin mutterissa pitäis olla momenttia, tuli pistettyä pulttipyssyllä koska ei löytynyt sopivaa työkaluaTonnari88 kirjoitti:Vanha klassikko eli pyöränpultit tiukassa? Entäs iskarin yläpään mutterit?
Edit: Kiitos vinkistä, eli kuskinpuoleinen iskarinmutteri olikin mennyt vahingossa pulttipyssyllä noin 100nm, 105 pitäisi olla kirjan mukaan. Eli pelkääjänpuolen mutteri olikin vain löysällä, onneksi