Saab 9³ 2.0t SC 2008 BioPower
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9-3 1.8T SC 2008 BioPower
Tänään ja huomenna pitäisi tehdä vielä huolto sekä yrittää vaihtaa vaihteiston öljyt....
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9-3 1.8T SC 2008 BioPower
Huolto on tehty! Menipä näppärästi.
Moottoriöljy ja suodatin, sytytystulpat ja vaihtoistonöljyt n vaihdettu.
Nyt kelpaa lähteä Norjan vuonoja katselemaan
Huomenna laivalla Tukholmaan ja siitä torstaina kohti Lillehammeria, Peikkopolkua ja lopulta Lofootteja.
Laitan loman jälkeen kuvia vaihteistonöljyn vaihdosta jospa niistä olisi muille apua
*Edit* Nyt olisi kuvia vaihteostonöljyn vaohdosta:
Vaihteiston öljyntäyttö kannattaa tehdä peruutusvaloanturin reijäistä vaihteiston päällä. Työt kannattaa aloittaa täyttöpropun avaamisella. Tähän paras työkalu olisi 22 mm pitkä hylsy.
Sitten tyhjennysproppu löytyy vaihteiston pohjasta, kuskin puolelta. Paikka on ahdas ja propun saa auki 8 mm kuusiokoloavaimella. Kyseisen kuusiokoloavaimen joutuu tosin lyhentämään että se mahtuu vaihteiston ja apurungon väliin.
Sitten kun kaikki öljy on tullut ulos, tyhjennysproppu kiinni ja kaksi litraa uutta öljyä vaihteistoon. Täytössä kannattaa käyttää apuna suppiloa ja letkunpätkää. Lopuksi peruutusvaloanturi takaisin paikalleen ja homma olisi valmis.
Moottoriöljy ja suodatin, sytytystulpat ja vaihtoistonöljyt n vaihdettu.
Nyt kelpaa lähteä Norjan vuonoja katselemaan
Huomenna laivalla Tukholmaan ja siitä torstaina kohti Lillehammeria, Peikkopolkua ja lopulta Lofootteja.
Laitan loman jälkeen kuvia vaihteistonöljyn vaihdosta jospa niistä olisi muille apua
*Edit* Nyt olisi kuvia vaihteostonöljyn vaohdosta:
Vaihteiston öljyntäyttö kannattaa tehdä peruutusvaloanturin reijäistä vaihteiston päällä. Työt kannattaa aloittaa täyttöpropun avaamisella. Tähän paras työkalu olisi 22 mm pitkä hylsy.
Sitten tyhjennysproppu löytyy vaihteiston pohjasta, kuskin puolelta. Paikka on ahdas ja propun saa auki 8 mm kuusiokoloavaimella. Kyseisen kuusiokoloavaimen joutuu tosin lyhentämään että se mahtuu vaihteiston ja apurungon väliin.
Sitten kun kaikki öljy on tullut ulos, tyhjennysproppu kiinni ja kaksi litraa uutta öljyä vaihteistoon. Täytössä kannattaa käyttää apuna suppiloa ja letkunpätkää. Lopuksi peruutusvaloanturi takaisin paikalleen ja homma olisi valmis.
Viimeksi muokannut Saab.96, Ke Heinä 19, 2017 15:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9-3 1.8T SC 2008 BioPower
Nyt on ajettu pitkin norjan rannikkoa Peikkopolusta pohjoiseen jo kymmenettä päivää. Auto on toiminut hyvin ja maisemat henkeäsalpaavat. Mittariin on kertynyt 2700 km ja vasta ollaan Tromssaan matkalla Senjan saarelta. Reissukuvia löytyy instagrista (toni.koskinen) ja facesta.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9-3 1.8T SC 2008 BioPower
Nyt on kotiuduttu reissusta! Matkaa kertyi mittariin yhteensä 4 789 km!
Tässä muutama fiilistelykuva reissusta:
Auto toimi moitteetta koko reissun ja tarjosi tasaisen ja hyvän kyydin.
Matkalle tuli pituutta päivissä 18 päivää ja yötä.
LIsää kuvia -> http://www.tonikoskinen.com/saab_9-3_sc_08.html
Tässä muutama fiilistelykuva reissusta:
Auto toimi moitteetta koko reissun ja tarjosi tasaisen ja hyvän kyydin.
Matkalle tuli pituutta päivissä 18 päivää ja yötä.
LIsää kuvia -> http://www.tonikoskinen.com/saab_9-3_sc_08.html
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9-3 1.8T SC 2008 BioPower
Vaimolle ostettiin toinen kolkki toissa päivänä ja sen johdosta tulee tämä musta kaunokainen myyntiin lähiaikoina
Uudesta autosta tulee kanssa kuvia kohtapuoleen....
Uudesta autosta tulee kanssa kuvia kohtapuoleen....
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9-3 1.8T SC 2008 BioPower
Ennen kun kehtaa edes myyntiin laittaa päätin vielä hoitaa pois pari pientä maalivikaa. Autossa oli jo ostettaessa oikeassa takakaaresaa ikävä parkkikolhu. Päätin korjata sen ja samalla tarkistan suurennus lasilla molemma takakaaret ruosteesta.
Vasemmalla puolella oli kaksi pienen pientä kuplaa maalissa ja oikealla vähän isompi kupla.
Nämä korjataan nyt samalla ettei pääse pahenemaan....
Vasemmalla puolella oli kaksi pienen pientä kuplaa maalissa ja oikealla vähän isompi kupla.
Nämä korjataan nyt samalla ettei pääse pahenemaan....
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Saab 9-3 1.8T SC 2008 BioPower
Meinaatko maalata molemmat lokasuojat kauttaaltaan?
Tämä voisi kiinnostaa itseä jos ja, kun tulee myyntiin, mutta vaihtoautolle ei varmaankaan ole tarvetta.
Tämä voisi kiinnostaa itseä jos ja, kun tulee myyntiin, mutta vaihtoautolle ei varmaankaan ole tarvetta.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9-3 1.8T SC 2008 BioPower
Ei kehtaa koko siipeä noin pienien takia maalataCona kirjoitti:Meinaatko maalata molemmat lokasuojat kauttaaltaan?
Tämä voisi kiinnostaa itseä jos ja, kun tulee myyntiin, mutta vaihtoautolle ei varmaankaan ole tarvetta.
Tarkoitus yrittää pientä paikkoa molemmin puolin.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Saab 9-3 1.8T SC 2008 BioPower
Peukku tälle. Itse arvostan alkuperäistä maalipintaa korkealle.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9-3 1.8T SC 2008 BioPower
Eikös se niin ole että ehjää ei kannata korjataCona kirjoitti:Peukku tälle. Itse arvostan alkuperäistä maalipintaa korkealle.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Saab 9-3 1.8T SC 2008 BioPower
Pätee hyvinkin monessa kohtaa, esim. avoauton kattomekanismeja ei kannata säätää tai purkaa, jos katto toimii... Hmm. mistäköhän tuli mieleen..Saab.96 kirjoitti:Eikös se niin ole että ehjää ei kannata korjataCona kirjoitti:Peukku tälle. Itse arvostan alkuperäistä maalipintaa korkealle.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9-3 1.8T SC 2008 BioPower
Nyt kun Niinalle ostettiin uusi Saab laitettiin tämä edellinen Saab seisontaan ja otin sen talliin sisään jotta voisin laittaa sen kuntoon myyntiä varten.
Jo ostettaessa oli auton oikean puolen lokasuojassa kolhuja pari kappaletta. Ne olivat jääneet korjaamatta (kun ei ole ehtinyt), nyt päätin laittaa ne kuntoon ja samalla tarkistaa takakaaren kunnon. Pientä pinta ruostetta löytyikin kaaren ja puskurin saumasta joten hiekkapuhalsin ne pois samalla kun hiekkapuhalsin kolhujen pohjat. Näin voin olla varma ettei minnekään jää ruostetta muhimaan.
'
Kolhut olivat sen verran pieniä että kiittasin ne vain tasaisiksi.
Lopuksi maalasin kaikki kohdat ruosteenestopohjamaalila.
Tarkistin suojaukset ja ruiskutin pintaan mustaa metallihohtomaalia (Jet Black) ja kolme kerrosta kirkasta lakkaa. Nyt pitää vain antaa maalien kuivua ja sitten voi kiilloittaa maalinsumut pois.
Jo ostettaessa oli auton oikean puolen lokasuojassa kolhuja pari kappaletta. Ne olivat jääneet korjaamatta (kun ei ole ehtinyt), nyt päätin laittaa ne kuntoon ja samalla tarkistaa takakaaren kunnon. Pientä pinta ruostetta löytyikin kaaren ja puskurin saumasta joten hiekkapuhalsin ne pois samalla kun hiekkapuhalsin kolhujen pohjat. Näin voin olla varma ettei minnekään jää ruostetta muhimaan.
'
Kolhut olivat sen verran pieniä että kiittasin ne vain tasaisiksi.
Lopuksi maalasin kaikki kohdat ruosteenestopohjamaalila.
Tarkistin suojaukset ja ruiskutin pintaan mustaa metallihohtomaalia (Jet Black) ja kolme kerrosta kirkasta lakkaa. Nyt pitää vain antaa maalien kuivua ja sitten voi kiilloittaa maalinsumut pois.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Saab 9-3 1.8T SC 2008 BioPower
Millä konsteilla kiillotat maalisumut pois? Pitäs ite tehdä sama homma yhteen autoon
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9-3 1.8T SC 2008 BioPower
Ostin pari vuotta sitte myllytyskoneen,.laikkoja ja aineita.saba90 kirjoitti:Millä konsteilla kiillotat maalisumut pois? Pitäs ite tehdä sama homma yhteen autoon
Varovasti kokeilemalla eri karkeuksia nii saa sumut nätisti pois...
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Saab 9-3 1.8T SC 2008 BioPower
Saako lakkarajan myllytettyä huomaamattomasti vai vedätkö koko siipeen lakan?
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00