Valehälytin

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Firges9000
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Kaupasta saatavat valehälyttimet saavat virtansa auton sähköjärjestelmästä löytyvästä jatkuvasta +12 jännitteestä .

Kannattaa ottaa jokin käynnille tarpeellinen osa irti, jättäessäsi auton yksin.

Puolanjohto yms. keksi oma ratkaisu
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Mäksä
"Saabisti"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

juu mimmin tapaa itekki suosittelen, mutta hälyttimen tarpeellisuudesta en sano mitään.

sen vert monta kertaa seuraillu parkkipaikoilla kun hälyt alkaa huutamaan niin ihmiset eivät edes katso, tai jos katsovat eivät kiinnitä sen enempää huomiota.

luulen että keskellä päivää esim kaupan pihalla sais rauhassa viedä soittimen ilman että ketään ottais tuntomerkkejä ylös..oli sitten hälyt tai ei.

ajoneston on ainut mikä auttaa ettei koko autoaviedä (itellä ei oo ees se kytketty ku iski laiskuus :oops: )
BMW 525iA Touring Executive
900turbo3d
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Mun raaka mielipide on se, ettei noista ledeillä oo mitään virkaa. Ainakan oo tuttuja auttanu.
Itellä on ollu joka biilissä hälyt, jos on jotain varastamisen arvoista ollu. On käyty kokeilemasa, mutta rauhassa on toistaiseksi saaneet olla. Ei minusta ole iso sijoitus, asennuskin onnistuu melko helposti (ainakin jos meikäläinenkin sai pelaamaan, niin että vak-yhtiön tarkastajille kelpas).
Toki jos auto pidempään joutunut seisomaan niin lisäksi vielä joku tärkeä pikkuosa mukaan.
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Mäksä
"Saabisti"
Viesti:

900turbo3d kirjoitti:(ainakin jos meikäläinenkin sai pelaamaan, niin että vak-yhtiön tarkastajille kelpas)
kävikö sul joku tarkastamas hälyt?

mä vaan soitin vak yhtiöön. sanoin et asensin hälyttimen autooni.

jaaha selvä, onko vat hyväksytty?.."on"...selvä laitetaan alennukset
900turbo3d
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Ekaan autoon kun laitoin, niin riitti että on ostokuitti, ko. hälystä. Tokalla kerralla asentajat koklas, ettei lähde käyntiin. Ja niin taitaa tehdä tämän tontunkin kohdalla, jahka nyt muistaisin mihin laatikkoon ton hälyn oon taas piilotttanut 8O
Kun jostain löytäis ton alkup. enforcerin kytkentäkaaviot, niin helpottais vähän...
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Mäksä
"Saabisti"
Viesti:

900turbo3d kirjoitti:Ekaan autoon kun laitoin, niin riitti että on ostokuitti, ko. hälystä. Tokalla kerralla asentajat koklas, ettei lähde käyntiin. Ja niin taitaa tehdä tämän tontunkin kohdalla, jahka nyt muistaisin mihin laatikkoon ton hälyn oon taas piilotttanut 8O
Kun jostain löytäis ton alkup. enforcerin kytkentäkaaviot, niin helpottais vähän...
tuntuu sit olevan aika erikäytäntö eri paikois.

mulla kun riitti pelkkä puhelinsoitto ja se että takasin hälyn olevan vat hyväksytty...sit kun jotain sattuu joudun korvausvastuuseen ellei se olekkaan oikein asennettu tai vat hyväksytty....sitä vaan miettisin että jos koko auto viedään. millä todistan et mul on oikee häly ollu :D
suorsa
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja suorsa »

900turbo3d kirjoitti:Kun jostain löytäis ton alkup. enforcerin kytkentäkaaviot, niin helpottais vähän...
600-4:n kaavio piti olla koneellakin, mutta näköjään hävisi viimeisessä wintoosan asennuksessa. Paperiversio kuitenkin löytyy, joten tule hakemaan kopioitavaksi.

EDIT: Tai sitten lataat tuolta http://www.autoelectric.ru/autoalarm/en ... orcer.html Löytyy muuten kaikkea muutakin kätevää ;)
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Mäksä
"Saabisti"
Viesti:

http://www.saab.1g.fi/9000/halytin.avi

tuolla video mun hälyistä :D:D:D
Vastaa Viestiin