Olen jo jonkin aikaa suunnitellut oman 2.1 muuttamista 900s matalapaineturboksi.
Hieman tietoa yhtäläisyyksista olen jo saanut, kuten että jarrut, jousitus, vaihteisto ja alusta olisivat samat molemmissa (ainakin). Imusarja ja kansi kannattaa kuulema ottaa 2.1 koneesta.
Minulla on täydellinen 900S moottori vaihteistoineen ja johtosarjoineen (jopa sulakerasia löytyy sekä syt boksi ja ecu).
Og900 on entuudestaan aika vieras laite joten hieman vinkkejä kaipaisi. Etenkin johtosarjan erot mietityttää? miten suuret erot on 2.1 ja 900s johtosarjoilla? Joutuuko koko moottorin ja etupään johtosrjan vaihtamaan 900s:stä? Ja onko muita merkille pantavia eroja?
OG900 2.1 ja 900S lpt erot?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
OG900 2.1 ja 900S lpt erot?
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: OG900 2.1 ja 900S lpt erot?
900S on lucas ohjattu -90 on ecu 14.0 ja 91-93 ecu 14.1 versio ja uudes eroa mm isommat oranssit suuttimet. 900 muut taitaa olla boschilainen ohjaus.
Muita erikoisempaa huomioitavaa lambda 900S on titanium eikä zirkonium kuten muissa jotta oikeanlaista sitte sinne.
Muita erikoisempaa huomioitavaa lambda 900S on titanium eikä zirkonium kuten muissa jotta oikeanlaista sitte sinne.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: OG900 2.1 ja 900S lpt erot?
En ota itse moottorin rakenteeseen kantaa mutta kaikista helpoimmalla pääset johtotehtävien suhteen ku vaihat kylmästi päittäin sulakerasioineen kaikkineen sähköt. Jos sulla on siitä turbosta siis kaikki konehuoneen sähköt ajovaloja jne myöten niin ehottomasti näin. Moottorinohjaus on erillisenään myös niin se on vielä helpompi vaihtaa. Siinä sulakerasiassa on kolme isoa liitintä joista lähtee johtoja sisälle kabiiniin ja niissä on vuosimallieroja pinnien määrässä mutta luultavasti en paljoa valehtele jos sanon että sekään ei ole ongelma noilla sinun vuosimalleilla.
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Re: OG900 2.1 ja 900S lpt erot?
Luulen että kallistuksenvakaajat puuttu autostasi
Re: OG900 2.1 ja 900S lpt erot?
Kyllä ainakin itsellä kaikissa 2,1:ssä on ollut vakaajat. Kokemusta tosin vain 5:stä yksilöstä.
Re: OG900 2.1 ja 900S lpt erot?
Jaa no sitten. Kokemusta vain pikkulohkoista
Re: OG900 2.1 ja 900S lpt erot?
Vastaavan muutoksen tehneenä sanoisin ettei mitenkään vaikein homma. Omasta muutoksesta tosin jo yli 10 vuotta aikaa, joten aika saattaa kullata muistoja... Helpompi ainakin kuin vastaava muutos kaasarikoneiseen.
Erilainen sytytysjärjestelmä järjestelmä aiheutti muistaakseni suurimman pähkäilyn koska se ei ollut selvästi oma johtosarjansa kuten moottorinohjaus, mutta ei silti ole mitenkään pakollista lähteä ihan koko keulan johtosarjaa vaihtamaan. Voihan senkin toki tehdä, jos on kaikki purettuna ja johtosarja olemassa. Lähinnä vanhasta EZK sytkästä jää iso nippu johtoja turhaksi verrattuna turbon yksinkertaisempaan.
Moottorinohjaus vaatii nopeussignaalin mittaristosta, mutta sille löytyy 2.1:stä liitin mittariston takaa.
Polvisuojan taakse tulevan ylipainekatkaisijan voi ihan huoleti ohittaa saman tien.
Tankki ja bensalinjat käy suoraan 2.1:stä.
Erilainen sytytysjärjestelmä järjestelmä aiheutti muistaakseni suurimman pähkäilyn koska se ei ollut selvästi oma johtosarjansa kuten moottorinohjaus, mutta ei silti ole mitenkään pakollista lähteä ihan koko keulan johtosarjaa vaihtamaan. Voihan senkin toki tehdä, jos on kaikki purettuna ja johtosarja olemassa. Lähinnä vanhasta EZK sytkästä jää iso nippu johtoja turhaksi verrattuna turbon yksinkertaisempaan.
Moottorinohjaus vaatii nopeussignaalin mittaristosta, mutta sille löytyy 2.1:stä liitin mittariston takaa.
Polvisuojan taakse tulevan ylipainekatkaisijan voi ihan huoleti ohittaa saman tien.
Tankki ja bensalinjat käy suoraan 2.1:stä.
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938