Vähän on näin lomalla laiskottanut, joten tutustuin Leksaan pesun muodossa vasta tänään. Tai no, pesun ja pesun, eli
![Kuva](https://i.imgur.com/MOJ5QCH.jpg)
huuhtelin, vaahdotin, huuhtelin ja kuivasin. Ei ollut hinkattavaa. Automyyjä sanoi, että Leksa on vahattu "hyvin", mitä sitten lieneekin, mutta kyllä tuossa normaalia fixivahausta parempi työstö on, todella liukas pelti ja lasit myös, eikä jälkeäkään normaaleista myyntifixin laiskoista paikoista. Sen verran hyvät pohjat tuossa on, että mieltä kutkuttaa kokeilla Korrekin Pro TFC pinnoitetta ja viimeistelyainetta, jospa siinä olisi minun ajoille sopiva maalipinnan suoja kevääseen.
![Kuva](https://i.imgur.com/iuUR1Db.jpg)
Pesussa ei löytynyt mitään outoa, ajan patinaa, naarmuja ja pikku kolhuja siellä täällä, mutta ruostetta tai mitään varsinaista fiksattavaa ei käytännössä ollenkaan. Ikäänsä ja kilometreihinsä nähden hyvässä kunnossa. Pestessä huomasin, että autohan on puoliksi muovia, kaikki pinnat kylkilistojen alapuolella ovat muovia. Piti oikein koputella, että missä tässä on peltiä. Tiivisteethän tuossa ovat tuplat joka puolella, joten ovia avatessa ei juurikaan kuivattavaa ollut, ovien alareunojen alin tiiviste oli märkä, muuten oli vesi pysynyt auton ulkopuolella. Ei kyllä tarvitse ihmetellä, että on noin hiljainen kun tutkaili tiivisteitä, on niitä tuossa muutaman normiauton verran. Ovat myös ehjät, kuiteista löytyi viime ajoilta mm. vasemman takaoven ulomman tiivisteen uusinta, edellinen omistaja on halunnut tämän myös hiljaisena pitää.
Pyyhin vielä sisältä pölyt ja tomutin matot, kyllä nyt kelpaa.
Jatkoin tutkimuksia musapuolella ja totesin, että bt-kaiuttimen luoma äänimaailma autoon ei sittenkään tyydytä, stereovaikutelma jää vajaaksi ja on sellainen olo, kuin vasemmassa korvassa olisi vettä, eli ei ainakaan tällä testi-JBL:llä jatkoon. Paneuduin sitten autossa jäljellä olevaan äänentoistoon oikein ajatuksella. Kävi ilmi, että kyllä nuo ovikaiuttimet kestävät volyymia sittenkin. Autossa on suht hyvät äänensäätömahdollisuudet ja päädyin kokeilussa tämännäköiseen asetukseen->
![Kuva](https://i.imgur.com/oVYCweA.jpg)
Painottamalla ääntä ristikon kohtaan pystyy korvia huijaamaan aika hyvin niin, ettei oikean etukaiuttimen puuttumista juurikaan huomaa. Mennään tällä toistaiseksi, varojen, inspiraation ja työskentelytilojen kohdatessa, tehdään ehkä jossain vaiheessa jotain.
Tsekkasin myös etupenkkien säätönappulat, joka nippeli toimii. Kuskin penkissä säätyy erikseen mm. istuinosa, joka työntyy eteen ja taaksepäin tarvittaessa aika pitkästikin. Eipä tunnu tässä siltä, että reisitukea puuttuu, kun sitä voi halutessaan nappia painamalla lisätä 10 senttiä ! Niskatuetkin säätyvät sähköllä, eipä ollut GS-Leksassa moista varustetta. Siinä penkin kanssa touhutessani huomasin myös yhden pienen yksityiskohdan, tämä onkin haastava kuva->
![Kuva](https://i.imgur.com/3t5UlvY.jpg)
Kuvan alareuna on kuskin penkin oikea reuna, sen jälkeen näkyvä "klipare" on se mitä ihmettelin. Ajattelin ensin, että mikä rätti tms. sinne on väliin tippunut, mutta toisella puolella on ihan samanlainen ja kiinni tuntui olevan lujasti. Tuon klipareen jälkeen ylöspäin on siis keskitunnelin karvalankaseinä ja ylimpänä itse keskikonsoli. Penkin ja keskikonsolin välissä on siis tehdasvarusteena tuollainen joustava kangas tms. pehmusteena. Liittykö sitten äänieristukseen, mukavuuteen vai onko ajateltu estävän jotain hinkkausta/kulumista, en tiedä.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634