Loma oli ja loma vietettiin. En koeajanut sitä isolohkoa, vaikka lupasin

Noh, auto menee viikon päästä Levorannalle ja siitä taas parin viikon päästä toisen kerran, joten jos siellä sitte olis isolohko koeajettavissa.
Levorannasta tuli mieleen, että 120 tkm huoltoa varatessa hinta oli "arviolta" 400 € miinus 80 € kamppisalennus, eli 320 €. Peruspaskalistan lisäksi moottoriöljyt, suodatin, tulpat, sekä moottorin ja kabiinin suodatin. Kysyin sitte varovasti, että mistä arvio, kun jo etukäteen sanoin, että mitään lisätöitä ei sitte tehdä... No kun on laskettu 2,5 h ja jos menee enemmän, niin laskutetaan enemmän. Jäi vähä sellanen maku, että alennus kiritään sitte "yliajalla" tehdystä työstä

Noh, aika näyttää.
Sillain mä kyllä tipun joka tapaukses jaloilleni, että huolto on päivän viimenen ja jos jää kesken, niin tuskin duunari ylitöinä tekee. Jos napsahtaa yliaikaa niin otan mielelläni huollon vara-auton täydellä tankilla ja ajan sen sitte seuraavana päivänä sille mallille töissä, että opiskelijavalo palaa jo hyvän matkaa ennen Sastamalaa
Femmas oli kojelautakamera, jota oon siirtäny jo hyvän aikaa tähän autoon. Laiska mikä laiska. Nyt kuitenki kaivoin sen laatikosta ja nakkasin tuulilasille.
K Astra on siitä hauska harrastaa ja ranettaa, että avustavia videoita tai kuvia ei ole. Tässähän tuntee ylpeyttä itsestään, kun Saabistit-ryhmässä tuolla Facen puolella laiskat ja kädettömät kysyy viis kertaa päiväs miten femmasta nollataan huoltomuistitin tai mikä patteri siihen avaimeen sopikaan. Siis oikeesti, eikö ne osaa lukea enää edes ohjekirjaa? Tai Googlata. Okei, ehkä huoltomuistuttimes sen ymmärtää, mutta vähimmällä sen avaimenki kans pääsee kun ottaa sen kaupan pihas käteen, ovitaskusta Leatherman, hiukan ruuvausta ja menee sen patterin kans sinne Prismaan
Mut joo, oli auto uus tai ei, voima aina toimii. Samalla tavalla näemmä tässäkin irtosi A-pilarin verhoilu, vaikka näille uusille autoille ei pitänytkään pystyä tekemään yhtään mitään itse. Eli etusormi verhoilun väliin, reipas kiskasu ja kaikki on esillä
Aikansa kun pujottelin, niin tulihan se johto sieltä sinne, mihin pitikin.
Tuon verran oikasin, kun en saanut pujoteltua johtoa kuten ajattelin. Noh, en tuota itse näe. Ja jos joku sen näkee ja näkee vaivaa, niin ei se multa ole pois. Muuten kulkee koko matkan piilossa.
Johtohan menee keskikonsolin sulakerasialle, jossa oli lisävarusteena mukana tullut parfyymilaite/kännykkätelivaraus. Se jäi turhaksi, kun vaihtui tuo turhan pieni lokero tuon turhaakin turhemman lisävarustepalikan tilalle.
En tietenkään löytänyt yleismittaria mistään, joten asennus jäi johtojen kolvailuja vaille valmiiksi. Suoraan tuohon palikkaan, ei sen kummempaa. Tossa on neljä nastaa ja veikkaisin, että usb-lataus on +5 v (tietenki) ja se parfyymipotkuri varmaan +12 v. Tai sitte jotain muuta mystistä. Niin tai näin, tuon ranettamalla tuskin polttaa autoa, kun eipä toi kamera enempää virtaa voi viedä mitä kännykän latailukaan. Lisäksi oletan (en tiedä), että tuo sammuu auton virtojen mukana, joka olisi ihan suotavaa

Fiksu senkin olisi ensin testannut, mutta meni jo. Jos ei katkea, niin sitte pitää ottaa tupakansytyttimen takaa. Näkyvää johtoa en halua, koska tuon tarkotus nyt on olla asenna ja unohda, kunnes jotain sattuu. Jos sattuu. Ja toivottavasti ei satu. Toki viime talvena olis ollu kiva kuvata se melkein puuhun ajo tolla.
Samalla kun nypein johtoja, niin otin myös lisävalojen kakkoskatkasijan pois.
Tuollahan ohjataan keskimmäisen valon käyttöä. Juontaa juurensa niille ajoille, kun oli pistevalo keskimmäisenä. Niin turha kapistus se oli, että vaihtu normivaloon ja sen jälkeen tuolle kytkimelle ei ole ollut käyttöä. Ylimäärästä relettä en jaksan purkaa pois, vaan pistin vain johdon pysyvästi maihin... Jos rane jokus pettää, niin se keskimmäinen valo vain sammuu, ei siinä sen kummempaa tapahdu.
Ja päivän oppitunti numero n+1: älä ota asennuskaveria kurakelillä.
Noh, hauskaa oli. Koko 13 kg:n massa kun nojailee tööttiin, niin autohan tööttää (kielto toimi kyllä). Naapurustoki pitää varmaan kahelina, kun Fröbelin palikat soi ja ovet oli auki

Ja olin paha isä ja muksu sai ajaa auton takasi paikalleen. Kukkahattutädeille tiedoksi: siirtomatka n. 10 m ja ajaminen varsinaisessa merkityksessä oli lapasten lepuuttelua ratin puolilla isän sylissä istuen. Auton toki sammutti ihan itse, kun ensin pääsi ratin ja kojelaudan väliin, josta yletty painaan nappia. Alaikäisen päästäminen rattiin ei harmita, mutta jälkikäteen tajusin, että autoiluneitsyys meni Opelin ratissa, ei Saabin