Sylinterin nakutukset (B207) ja etanoli
Sylinterin nakutukset (B207) ja etanoli
Kyseessä siis tehtaan 09 BioPower napen hyvällä Stage1:llä
Kävin eilen lukemassa koodit Tech2:lla. Vikakoodi oli tutuksi muodostunut P0420 jonka syy ei vieläkään ole selvinnyt, mahdollisesti katti entinen.
Panin kuitenkin merkille että 3-sylinteri oli rekisteröinyt nakutuksia 665kpl, muissa pytyissä sen ollessa sadan luokkaa eli kolmosessa noin 500 muita enemmän. Nämä ovat muodostuneet nollauksen jälkeen kesän aikana, arviolta 3 - 4000km matkalla pelkällä etanolilla.
Tulpat ja puolat uusittu 10tkm sitten, MUTTA yksi näistä on tarvikepuola, muistaakseni juurikin kolmonen.
Tiedän varsin hyvin ettei tarvikepuolaan voi luottaa ja epäilyksen kohde on vahva mutta onko kokemuksia juuri nimenomaan nakutuksista tarvikepuolan takia, ja voiko tämä olla syypää myös kattiherjaan muutaman kuukauden välein?
Misfiret 1 - 4 olivat: 267, 11, 134, 20
Muuten auto rullaa hyvin ja pirteästi ilman komplikaatioita, mitä nyt suht korkeaa kulutusta lukuunottamatta.
Kiitoksia
Kävin eilen lukemassa koodit Tech2:lla. Vikakoodi oli tutuksi muodostunut P0420 jonka syy ei vieläkään ole selvinnyt, mahdollisesti katti entinen.
Panin kuitenkin merkille että 3-sylinteri oli rekisteröinyt nakutuksia 665kpl, muissa pytyissä sen ollessa sadan luokkaa eli kolmosessa noin 500 muita enemmän. Nämä ovat muodostuneet nollauksen jälkeen kesän aikana, arviolta 3 - 4000km matkalla pelkällä etanolilla.
Tulpat ja puolat uusittu 10tkm sitten, MUTTA yksi näistä on tarvikepuola, muistaakseni juurikin kolmonen.
Tiedän varsin hyvin ettei tarvikepuolaan voi luottaa ja epäilyksen kohde on vahva mutta onko kokemuksia juuri nimenomaan nakutuksista tarvikepuolan takia, ja voiko tämä olla syypää myös kattiherjaan muutaman kuukauden välein?
Misfiret 1 - 4 olivat: 267, 11, 134, 20
Muuten auto rullaa hyvin ja pirteästi ilman komplikaatioita, mitä nyt suht korkeaa kulutusta lukuunottamatta.
Kiitoksia
Re: Sylinterin nakutukset (B207) ja etanoli
Vaihda kolmosen ja toisen pytyn puola päikseen, nollaa nakut ja katso vaihtuuko toiseen pyttyyn samassa suhteessa.
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
Re: Sylinterin nakutukset (B207) ja etanoli
Ihan turhaan alkaa mitään kokeilemaan vaan heittää se tarvikepuola "jordaniaan" ja alkuperäinen tilalle.
En edes ymmärrä mikä h**vetin ajatus ollut uusia kolme puolaa alkuperäisiin ja jättää yksi tarvikepuola
En edes ymmärrä mikä h**vetin ajatus ollut uusia kolme puolaa alkuperäisiin ja jättää yksi tarvikepuola
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Sylinterin nakutukset (B207) ja etanoli
Jotenkin osasin odottaa että petrisa puuttuu tähän tarvikepuola asiaanpetrisa kirjoitti:Ihan turhaan alkaa mitään kokeilemaan vaan heittää se tarvikepuola "jordaniaan" ja alkuperäinen tilalle.
En edes ymmärrä mikä h**vetin ajatus ollut uusia kolme puolaa alkuperäisiin ja jättää yksi tarvikepuola
Kuten kirjoitin, olen tietoinen tarvikepuolien mahdollisesta toimimattomuudesta.
Kysessä oli hetkellinen saatavuusongelma ja se että auto piti saada tien päälle nopeasti, misfirejä olen seuraillut kuten myös auton käyttäytymistä ilman minkäänlaisia ongelmia käynnissä. P0420 on asia jota en ole osannut yhdistää tähän sytytyskatkosten ollessa suht ok tasolla näillä osilla. Ensimmäiset konkreettiset (todetut) oireet ilmenivät nyt löydettyjen nakutusten myötä ja siksi kysyin foorumilta kuuluuko tämäkin niihin tarvikepuolien tuomiin ylläreihin.
Ei siis hätää tilaan kyllä orkkispuolan, kunhan kyselen ja mahdollisesti saan selville onko isompi määrä nakuja suorilta käsin MYÖS tarvikepuola-ongelma vai ei.
Re: Sylinterin nakutukset (B207) ja etanoli
Ok. Olihan siellä ihan syykin tähän, eli hätätilanne.
Nyt vain sitten se viimeinenkin vielä vaihtoon, niin hyvä tulee.
Nyt vain sitten se viimeinenkin vielä vaihtoon, niin hyvä tulee.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Sylinterin nakutukset (B207) ja etanoli
Juuri näin, tarvikepuolia voi käyttää satunaisesti hätävarana, mutta korvattava alkuperäisellä heti vain kun se on mahdollista niin säästyy monelta ongelmalta.
9³SS Turbo X '08
-Janne
-Janne
Re: Sylinterin nakutukset (B207) ja etanoli
Pieni jokseenkin turha päivitys tähän.
Oli tosiaan kolmospuola joka oli tarvikeversio. Laitoin siihen uuden orkkiksen ja vaihdoin kaikki tulpat ja tsekkasin varmuuden vuoksi kärkivälit. Käynnissä nyt viikon aikana ei mitään muutosta suuntaan eikä toiseen eli yhtä hyvin käy, ei myöskään kulutuksessa mitään eroa, eli yhtä suolainen kun ennenkin. Aika näyttää miten käy nakutusten sekä P0420 kohdalla.
Oli tosiaan kolmospuola joka oli tarvikeversio. Laitoin siihen uuden orkkiksen ja vaihdoin kaikki tulpat ja tsekkasin varmuuden vuoksi kärkivälit. Käynnissä nyt viikon aikana ei mitään muutosta suuntaan eikä toiseen eli yhtä hyvin käy, ei myöskään kulutuksessa mitään eroa, eli yhtä suolainen kun ennenkin. Aika näyttää miten käy nakutusten sekä P0420 kohdalla.
Re: Sylinterin nakutukset (B207) ja etanoli
Aikaa on kulunut viimeisestä viestistä, mutta aihe mielenkiintoinen, joten: rauhoittuivatko nakutuslukemat puolan vaihtamisella?
9-3 XWD SportCombi Arctic White -11 (ex)