Auto 2-3000€, max ~7...nooh...8L/100km?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Auto 2-3000€ automaatti, max ~7L/100km?
Huomaatko Luca ite, että Sitikka kuume sen kun pahenee .
Pösö oli myyty. Et kai vaan langennut ?
Pösö oli myyty. Et kai vaan langennut ?
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Auto 2-3000€ automaatti, max ~7L/100km?
Noissa pössyissä on ihan kivasti yleensä varusteita.
Jos PSA-bensakonetta himoaa niin turbokoneet on ymmärtääkseni aika herkkiä päästöjen / lambdan osalta. Suuressa osassa noita palaa "anti pollution fault" mittaristossa.
Jos PSA-bensakonetta himoaa niin turbokoneet on ymmärtääkseni aika herkkiä päästöjen / lambdan osalta. Suuressa osassa noita palaa "anti pollution fault" mittaristossa.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Auto 2-3000€ automaatti, max ~7L/100km?
Juu en ehtinyt lankeemaan, en oo enää nuori ja nopee liikkeissäni Hyvä niin, jäitä täytis laittaa vähän hattuun mutta mitä tänäänkin on töiden jälkeen tehny? No selannut nettiautoa 3 tuntia
Täss olis kyl aika sopiva herkku, metalliväri puuttuu mutta osuu kivasti hintahaarukan alapuolelle
https://www.nettiauto.com/peugeot/307/9971337
On kyl pistänyt silmään että tänä pnä ei vetokoukkua enää kovin monissa autoissa näe. WTH... aikanaan kun og saappeja osteli niin jokaisessa oli
Täss olis kyl aika sopiva herkku, metalliväri puuttuu mutta osuu kivasti hintahaarukan alapuolelle
https://www.nettiauto.com/peugeot/307/9971337
On kyl pistänyt silmään että tänä pnä ei vetokoukkua enää kovin monissa autoissa näe. WTH... aikanaan kun og saappeja osteli niin jokaisessa oli
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Re: Auto 2-3000€ automaatti, max ~7L/100km?
PSA-bensaturboissa kannattaa myös olla tarkkana, jos mukana on lyhenne THP - tuohon lyhenteeseen sisältyy vähän turhan helpolla saksalainen, venyvä jatkoketju.Cona kirjoitti:Jos PSA-bensakonetta himoaa niin turbokoneet on ymmärtääkseni aika herkkiä päästöjen / lambdan osalta. Suuressa osassa noita palaa "anti pollution fault" mittaristossa.
Älä ainakaan pelkästään kuvista tiiraile - niitä kun on jo vuosia saanut sellaisina irrotettavina ja piiloontaittuvina malleina, joita ei päällepäin näe ellei ole kiinni/esillä. Ilmoitusteksti kertoo jos on kertoakseen.lucaf kirjoitti:On kyl pistänyt silmään että tänä pnä ei vetokoukkua enää kovin monissa autoissa näe. WTH... aikanaan kun og saappeja osteli niin jokaisessa oli
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Auto 2-3000€ automaatti, max ~7L/100km?
Ei kait potentiaalisia yksilöitä kannata pelkän koukun puuttumisen takia unohtaa. Halvimmat Brinkit sun muut maksaa 200-300€ + asennus. Toki jos budjetti on "tiukka" niin tuokin on iso investointi, sama kuin rengassarjan uusinta jne.
Autokuume on pirullinen vaiva, siitä kärsin itsekin kroonisesti. Mulla on kaksi toimivaa, koputan puuta, ehjää tarkoitukseensa sopivaa peliä (Relli ja Femma), mutta samaan aikaan toinen silmä katselee ripeää perhefarmaria toisen noista tilalle.
Autokuume on pirullinen vaiva, siitä kärsin itsekin kroonisesti. Mulla on kaksi toimivaa, koputan puuta, ehjää tarkoitukseensa sopivaa peliä (Relli ja Femma), mutta samaan aikaan toinen silmä katselee ripeää perhefarmaria toisen noista tilalle.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8093
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Auto 2-3000€ automaatti, max ~7L/100km?
No ethän sää sitä liikettä ole ostamassa, vaan autoa Ylipäänsä n. 95%:ssa suomalaisia autokauppoja auto ostetaan myyjästä huolimatta.lucaf kirjoitti:Heh, aika näpsäkän näköinen. Myyjäliike on saanut aika murskaavat arvostelut googlessa... -> case closedV.J.S kirjoitti:Tuosta huoleton honda: https://www.nettiauto.com/honda/jazz/9433479
Sehän on japsi, ne ei mee ikinä rikki, eiks ni?
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Auto 2-3000€ automaatti, max ~7L/100km?
^^Mulla on kanssa ihan hyvä ökybemari, mutta sillä on tullut höylättyä jo reilu 80tkm ja kuume tekee nousua, joten seuraajaa haarukoidaan. Mutta kyllä ne koukut, rengassarjat yms kannattaa etenkin halvassa hintaluokassa ottaa huomioon, helposti tulee halvan auton hintaan kerrointa jos tarttee lähteä enemmänkin kaupoille heti auton oston jälkeen. Lisäksi kuitenkin kannattaa joka tapauksessa varautua niihin muutamaan sataseen, joka lyhyellä aikavälillä menee korjauksiin - jos ei mene, voi olla tyytyväinen ja ihailla säästötiliä.
^Oikeasti käytetty auto ostetaan sieltä, mistä sopiva yksilö löytyy. Toki jos ei ole mitään väliä mitä on ostamassa, niin voi ostaa sieltä mistä haluaa, mutta jos vähänkään haluaa valita itselleen autoa, niin se myyntipiste on aika toissijainen seikka. Uutta ostaessa voi kilpailuttaa jälleenmyyjiä, kun niistä jokainen myy samanlaisen auton tilauksen perusteella.
^Oikeasti käytetty auto ostetaan sieltä, mistä sopiva yksilö löytyy. Toki jos ei ole mitään väliä mitä on ostamassa, niin voi ostaa sieltä mistä haluaa, mutta jos vähänkään haluaa valita itselleen autoa, niin se myyntipiste on aika toissijainen seikka. Uutta ostaessa voi kilpailuttaa jälleenmyyjiä, kun niistä jokainen myy samanlaisen auton tilauksen perusteella.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Auto 2-3000€ automaatti, max ~7L/100km?
Mä kuulun varmaan siihen 5%:iin jolle on väliä mistä/keneltä auton ostaa kukkahatut on sellaisia...
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Re: Auto 2-3000€ automaatti, max ~7L/100km?
On sillä monellekin väliä, mutta käytettyä ostaessa pääsääntöiseti täytyy valita joko haluamansa auto tai haluamansa myyjä, kun harvoin tuntuu olevan halutulla myyjällä myynnissä haluttua autoa. Ja kun seuraavat vuodet pitää katsella ja ajaa sitä autoa eikä sitä myyjää, niin aika vahvasti se auto tuppaa valinnassa vaikuttamaan.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Auto 2-3000€ automaatti, max ~7L/100km?
Enemmän sillä myyjällä on väliä, jos hän on auton pitkäaikainen omistaja. Antaa vähän osviittaa siitä miten autoa on pidetty ja onko jutuissa yleensäkään mitään tolkkua. Parin tonnin ruoskaa jos jobbarilta ostaa, niin tuskin voi olettaa että myyjä oikeasti tietää autosta sen enempää kuin mitä itse saat selville vartin koeajolla, joten ihan sama millainen hyypiö sitä myy.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Auto 2-3000€ automaatti, max ~7L/100km?
No totta juu, silloin kun sopiva laite löytyy yksityiseltä, joka on pitänyt kulkineesta oikeasti huolta. Toki silloinkin käy vähintään jossain määrin tuuri, jos haluttu laite on myynnissä asiallisella myyjällä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Auto 2-3000€ automaatti, max ~7L/100km?
Passat 1.8 20V Turbo Highline Variant TipTr
https://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/9810700
mitä ajatuksia herättää? pykälää isompaa kokoluokkaa mitä tarvitsen, ja kulutus varmaan reippaasti yli odotusteni. Tuo tiptronic vaihteisto kiehtoo ajatuksena aika paljon Hmm...onkohan tuon ikäisen VW:n kori jo lohduttoman ruosteinen?
Toisaalta jos tuo, niin miksei tämä: https://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/9982655
https://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/9810700
mitä ajatuksia herättää? pykälää isompaa kokoluokkaa mitä tarvitsen, ja kulutus varmaan reippaasti yli odotusteni. Tuo tiptronic vaihteisto kiehtoo ajatuksena aika paljon Hmm...onkohan tuon ikäisen VW:n kori jo lohduttoman ruosteinen?
Toisaalta jos tuo, niin miksei tämä: https://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/9982655
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Re: Auto 2-3000€ automaatti, max ~7L/100km?
Ruoste ei liene Passatin suurin ongelma.
1.8T ei ole kyllä tunnettu luotettavuudestaan, toki parempi kuin uudemmat TSI-koneet. Yks kaveri ajoi tuollaisesta öljysihdin tukkoon, mutta siinä oli omaakin syytä pitkän öljynvaihtovälin muodossa.
Tukivarsiahan noihin vanhempiin menee. Ja niitä on etuakselilla monta.
Tuo uudempi kori on jotenkin hyljeksitty, liekö sähköisen käsijarrun ongelmat jne. Olikos FSI-kone ronkeli oktaaniluvun suhteen? Ainakin pienempi 1.6 tais kelvata vaan 98.
Jos vaihtoehtoja on uudempi ja vähemmän ajettu patonki tai 300tkm ajettu VAG bensakoneisena niin ottaisin ehdottomasti patongin. Tuossa vanhemmassa esim. ilmoitusosan järjestysnumero on 22 eli omistajia on ollut matkan varrella jonkun verran...
1.8T ei ole kyllä tunnettu luotettavuudestaan, toki parempi kuin uudemmat TSI-koneet. Yks kaveri ajoi tuollaisesta öljysihdin tukkoon, mutta siinä oli omaakin syytä pitkän öljynvaihtovälin muodossa.
Tukivarsiahan noihin vanhempiin menee. Ja niitä on etuakselilla monta.
Tuo uudempi kori on jotenkin hyljeksitty, liekö sähköisen käsijarrun ongelmat jne. Olikos FSI-kone ronkeli oktaaniluvun suhteen? Ainakin pienempi 1.6 tais kelvata vaan 98.
Jos vaihtoehtoja on uudempi ja vähemmän ajettu patonki tai 300tkm ajettu VAG bensakoneisena niin ottaisin ehdottomasti patongin. Tuossa vanhemmassa esim. ilmoitusosan järjestysnumero on 22 eli omistajia on ollut matkan varrella jonkun verran...
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Auto 2-3000€ automaatti, max ~7L/100km?
Kiitos kommentista!
Mua alkoi vaan enemmän tuo tiptronic kiinnostamaan ja tässäkin olisi se, ja kokoluokka paremmin mulle sopiva.
https://www.nettiauto.com/volkswagen/golf-plus/9982700
Rumahan tuo Golf Plus on, mutta tällainen keski-ikäinen räksyttäjä kaipaa itseasiassa tuollaista vähän korkeampaa autoa johon ei tarvitse enää kyyristyä kuin joku kilpa-ajaja. Kiinnostava! Kommentteja? (ärsyttävää toki ettei voi ostaa tuota edelliseltä omistajalta, vaan liikkeestä jossa ei osata muuta kuin hehkuttaa varustelistaa tikkukirjaimilla ja vikojahan eivät tietenkään muista/tiedä/myönnä)
Mua alkoi vaan enemmän tuo tiptronic kiinnostamaan ja tässäkin olisi se, ja kokoluokka paremmin mulle sopiva.
https://www.nettiauto.com/volkswagen/golf-plus/9982700
Rumahan tuo Golf Plus on, mutta tällainen keski-ikäinen räksyttäjä kaipaa itseasiassa tuollaista vähän korkeampaa autoa johon ei tarvitse enää kyyristyä kuin joku kilpa-ajaja. Kiinnostava! Kommentteja? (ärsyttävää toki ettei voi ostaa tuota edelliseltä omistajalta, vaan liikkeestä jossa ei osata muuta kuin hehkuttaa varustelistaa tikkukirjaimilla ja vikojahan eivät tietenkään muista/tiedä/myönnä)
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Re: Auto 2-3000€ automaatti, max ~7L/100km?
Mieti nyt Luca vielä sitä automaattiasiaa, eli kannattaako sellaista hankkia viemään kaiken ilon ajamisesta. Meidän ng-kolkissamme on 6-vaihteinen automaatti, ja onhan kamala keksintö, käytännössä ihan yhtä surkea kuin tonnarin 4-vaihteinen kuminauhaloota, ajaminen taajamassa ja oikeastaan mssä vaan, on pirun hankalaa ja vaarallista kun automaattilaatikko on niin hidastoiminen, eikä sen manuaalipuolikaan ole mistään kotoisin. Jos ajat yhtään reippaammin, niin automaattilaatikolla ei pysty ajamaan "tappituntumalla", ja on ihan kaiken aikaa läheltä piti -tilanteita, jossei pidä sitten kamalan paljoa turvaväliä ja ennakoi ylivarovaisesti. Automaattiaskeissa on sitäpaitsi kaiken aikaa aivan väärät välityksetkin, ja reagointi kaasupolkimen painallukseen kestää tuhottoman kauan, kun ensin on siis turbolagi, ja sitten älyttömän hidastoimisen lootan piiiitkä miettimisaika, ja sitten tilanne onkin jo ohi, tai olet melkein ajanut toisen auton kylkeen, tms
Ei kyllä meille tule enää ikinä automaattivaihteista autoa, ei vaikka ilman saisi
Ja auton loota on täysin kunnossa, nuo vanhanaikaiset automaattiaskit ovat tuollaisia luonteeltaan, ja ymärtääkseni ihan kaikki yhtä susia.
Ei kyllä meille tule enää ikinä automaattivaihteista autoa, ei vaikka ilman saisi
Ja auton loota on täysin kunnossa, nuo vanhanaikaiset automaattiaskit ovat tuollaisia luonteeltaan, ja ymärtääkseni ihan kaikki yhtä susia.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98