patse kirjoitti:Nykypäivän kuusi vaihteiset manualilaatikot on ihan perseestä. Kauhea hämmentäminen kaupunki ja taajama liikenteessä.
Kauhea hämmentäminen kuuslovisella? Pidä kakkonen tuvassa, sillä tuppaa autot lähtemään ihan ok liikkeelle ja riittää yleensä hienosti yli taajamanopeuksien. Sitä sen enempää vispata tartte kun vähäpykäläisempääkään.
Cona kirjoitti:Mieluummin toki automaatilla, varsinkin PK-seudun ruuhkissa. Täällä joku huuteli aiemmin, ettei perinteisellä tomaatilla kerkiä, mutta hyvin ehtii, kun ennakoi ja esim. ohituksissa lyö Sentronicilla manuaalisesti sopivan pykälän päälle. Toki jos haluaa teräviä vaihtoja niin kaksoiskytkinkeksinnöt on sitä varten...
Sellaista ruuhkaa ja tuplakytkintä en ole löytänyt, että valitsisin moisen manuaalia mieluummin. Huhu kertoo pehmeästi vaihtavista tuplakytkinaskeista, mutta toisaalta huhu kertoo myös yksisarvisista ja rehellisistä poliitikoista. Toisaalta kuten AZP totesi, se NG-kolkin 6v AW on hyvä esimerkki laitteesta, joka ei vaan muista olevansa vaihdelaatikko ja unohtaa tehdä työnsä - en minä sitäkään ruuhkamateluun ottaisi. Motarillahan on aivan sama, kumpi sen isoimman pykälän on latonut sisään, minä vai kone.
Toisaalta, viimeksi eilen koeajoin auton, jossa on ZF:n kymmenisen vuotta sitten esitelty 8-vaihteinen 8HP -sarjan aski. Noita olen ajanut yks, kaks, monta ja jokainen on toiminut niin hienosti kuin automaatti voi toimia - vaihtaa pehmeästi mutta nopeasti. Suosittelen lämpimästi kokeilemaan, jos automaattiaskit epäilyttää. Keskittyy toki sellaisiin takavetoisiin, jotka ei ihan vielä osu tämän ketjun hintaluokkaan, mutta sieltähän ne hinnat vähitellen alaspäin valuu.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla