Motonetin varaosaluettelo tarjosi viittä erilaista suodatinta tonttuun, kuullosti se original hyvältä vaik olikin sitten ihan syvltä Motonet antoi rahat mukisematta takaisin, tosin oli kassalle asti päästyäni kourassa niin paljon uutta tavaraa, että jouduin kaivamaan kuitenkin kuvetta.
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
Vaihdoin etulevyt (ja palat) NG:hen. Olipa helpoin levyjen vaihto, mitä olen Saabeihini tehnyt. Kaikki aukesi ja irtosi mukisematta ja vääntötilaa oli - en kolhinut itseäni eikä tullut mitään kylki- tai reisikramppeja .
Tuli Aten levyt ja palat - vaikuttivat hyvälaatuisilta ainakin ulkonäöltään ja lähes identtiset orggisten kanssa. Autodocista vajaa 380 egeä koko kierros - Länsiautosta ja PCSltä olisi ollut tonnin paikkeilla alennuksineen orggikset (17 tuuman jarrut). Vanhoissa oli enää jotain 25 mm paksuutta (min 27), mutta palat vasta puolivälissä. Taakse sama jumppa vielä jonain iltana.
2.0T Biopower sai uudet tulpat illalla kun viimein sain aikaiseksi ne vaihtaa. Sinne loppui prötääminen kylmäkäynnistyksessä ainakin kahden kylmäkäynnistyksen perusteella, olihan noi jo kulahtaneen olosetkin, liekkö alkuperäiset 8v/150tkm vanhat..
ja uusi etukatti jousto-osineen tuli tilattua samaan laitokseen Ruotsista ja sitten sitä laitellessa myös jarrut uusiksi edestä ja takaa, jonka jälkeen auto alkaakin teknisesti olemaan aika tiptop..
Päivitin softan moottorin ecuun. Pikkusen säädin rikkaamalle seoksia puolikaasu kiihdytyksessä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
No nyt on takalevytkin NG:stä vaihdettu. Oli vähän työläämpää kuin edessä, kun joutuu kaiken vääntämään kaaren alla. Aikaa meni lisäksi männän vääntämiseen takaisin sylinteriin. Toinen takajousikin vaihtui samalla ehjään - alapäästä puuttui se pikkukiekura eli jotain 1½ kierrosta.
Cabben takajarrut saivat uudet levitinpalikat käsijarruun uusien kenkien lisäksi. Hioin rummuista olakkeet pois ja säädin kässärin timmiksi. Viime vuonna vaihdettiin vaijerit, joten nyt ei käkkäri enää kanita.
Lisäksi rättikatto sai pesun ja uudet kyllästeet.
Nyt vielä leimaukkoa vaivaamaan ja sitten auto talvisäilöön.
Viimeksi muokannut Cona, To Loka 04, 2018 21:43. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Vasen etuvilkku femmassa sai uuden teipin reiän päälle. Oli revennyt ja umpio mennyt huuruun. (Kuusvuotta sitte meni rikki ja tuli reikä.)
Kuivattelin ja laitoin uudet teipit. Nyt taas mennään.
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
ajoin kuupan talvisäilytykseen lyhyellä kaavalla- ovi auki-peruutus ineen, kabelsson irti -ovi kiinni
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Cona kirjoitti:Cabben takajarrut saivat uudet levitinpalikat käsijarruun uusien kenkien lisäksi. Hioin rummuista olakkeet pois ja säädin kässärin timmiksi. Viime vuonna vaihdettiin vaijerit, joten nyt ei käkkäri enää kanita.
Lisäksi rättikatto sai pesun ja uudet kyllästeet.
Nyt vielä leimaukkoa vaivaamaan ja sitten auto talvisäilöön.
Tänään Cabbe sai leiman eli matka talvisäilöön voi alkaa.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00