"Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona
Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona
Se on just se ihan sama 1.2 Puretech kuin muissakin PSA-tuotteissa. Koko autohan on post-GM-tavaraa, eli pohjalla Pösön 3008.
Mitäs Putetekissä on haukuttavaa? Ominaisuudet vai kestoikä?
Mitäs Putetekissä on haukuttavaa? Ominaisuudet vai kestoikä?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona
Tahtoo imuvenat ainakin karstoittua suht lyhyessä ajassa ja tulpat saattaa mennä palasiksi ja rikkoa koko koneen.
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=82569.0
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=82545.0
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=82097.0
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=82569.0
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=82545.0
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=82097.0
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona
Hienoa. Ehkä sittenkin parempi pysyä näissä loppuunajetuissa vanhan liiton vehkeissä, joilla on vielä kilsoja edessä enemmän kuin uusilla kikkuloilla
Ei sinänsä, nuo on sellaisia juttuja joita ei tarvitse ihan uudessa autossa kauhean paljon huolehtia, kun on takuut ja muut. Ei se silti kiva ole jos auto jättää välille jossain kylmässä pimeässä korvessa, kun on kiire jonnekin.
Ei sinänsä, nuo on sellaisia juttuja joita ei tarvitse ihan uudessa autossa kauhean paljon huolehtia, kun on takuut ja muut. Ei se silti kiva ole jos auto jättää välille jossain kylmässä pimeässä korvessa, kun on kiire jonnekin.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona
Itselle kyllä yksi syy lisää miksi saatan seuraavaksi laittaa liisariruoskan.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona
Joo, tämä on juuri sitä riskienhallintaa, joka liisurilla tai takuunalaisella autolla tulee hoidettua. Takuunjälkeistä autoa kun ostaa, niin pitää tietää jotain siitä ostokohteen tekniikasta ja sen luotettavuudesta, vaikka kyse olisi ihan vain 5v ja 100 tkm ajetusta "uutta vastaavasta" autosta. Tuollaisessa autossa on kuitenkin pääomaa kiinni sen verran, että kun se viiden tonnin porsimus iskee, niin sehän laitetaan kuntoon ja maahantuojalta saa sitten hyvitystä jos saa. Hankalassa asemassa on esimerkiksi tuon ikäiset TSI+DSG -vaggineet, kun kirjainyhdistelmällä on kehno luotettavuusmaine ja merkkiliikkeen tiskillä ei varmaan rahallista sympatiaa tuollaisen käytettynä ostaneelle paljon heru. Kivampi ajaa sitten parin-kolmen tonnin ruoskalla, joka työnnetään luiskaan jos maksimihintainen hajoaminen toteutuu taikka sitten sillä takuunalaisella autolla, joka hinataan marmorille ja hoitakoot siellä kuntoon.
Parin-kolmen tonnin ruoskassakin toki auttaa, että tietää mitä on ostamassa. Jättää ne reilusti yli 200 tkm ajetut "huolettomat ketjukoneet" ostamatta, koska yhdessä sun toisessakin ketjukoneessa alkaa noilla kilsoilla rallatus, ja ketjuremontti ei ole yhteenkään automalliin halpaa. Toisaalta jos kaikkea pelkää niin parempi liikkua taksilla. Hajoavia laitteitahan kaikki autot on. Paitsi Tojotat kuulemma
Parin-kolmen tonnin ruoskassakin toki auttaa, että tietää mitä on ostamassa. Jättää ne reilusti yli 200 tkm ajetut "huolettomat ketjukoneet" ostamatta, koska yhdessä sun toisessakin ketjukoneessa alkaa noilla kilsoilla rallatus, ja ketjuremontti ei ole yhteenkään automalliin halpaa. Toisaalta jos kaikkea pelkää niin parempi liikkua taksilla. Hajoavia laitteitahan kaikki autot on. Paitsi Tojotat kuulemma
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona
On niissä Toyoissakin huonoja koneita, esim. 1.8-2.0 VVT-i-koneet ja 2.2-litran Dieselit.
Jostain syystä (ehkä eräällä Porvoolaisella on ollut vaikutusta) Lexus kiinnostaisi kovasti. NX300h pari vuotta vanhana ja hyvin varusteltuna yksityisleasingiin voisi olla ainakin erilainen vaihtoehto.
Jostain syystä (ehkä eräällä Porvoolaisella on ollut vaikutusta) Lexus kiinnostaisi kovasti. NX300h pari vuotta vanhana ja hyvin varusteltuna yksityisleasingiin voisi olla ainakin erilainen vaihtoehto.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona
Tänään sattui silmään toi grandland-tarjous. Aavistuksen harmittaa, että ehdin Capturin hankkimaan. Toki, onhan 70e/kk halvempi ja ketterämpi kun on pienempi. Mutta toi Grandland on selvästi uudempaa suunnittelua ulkonäöltään ja vähän premiumin henkeä
Noh. 33,5kk jäljellä Capturin kanssa ja silloin tämän kaltaiset diilit ovat varmaan yleistyneet niin paljon, että tarjolla voisi olla esim. Tesla3 siedettävällä kk-maksulla tarjolla.
Noh. 33,5kk jäljellä Capturin kanssa ja silloin tämän kaltaiset diilit ovat varmaan yleistyneet niin paljon, että tarjolla voisi olla esim. Tesla3 siedettävällä kk-maksulla tarjolla.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona
Sepä kun joku valmistaja tehtailis Teslan toimintasäteellä sähköauton jonka hinta olis järkevämmälä tasolla. Tyyliin Kia Rio täyssähköisenä. Omia ajamisia kun miettii niin riittäis aivan loistavasti. Eikä tarvi olla mittään tablettikäyttöliittymiä tai lokinsiipiovia, perushanikat riittää.
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona
Verohoukuttimet ja kasvavat tuotantomäärät kyllä tulee toteuttamaan sen sähkö-Kia-Rion ennen pitkää. Ja toisaalta kaipaako joku Riolle jotain 600 km toimintasädettä ilman taukoa?
Itse kun en varsinaisesti uutta autoa kaipaa, niin tuo sun nappaama melkein uusi -diili olisi kyllä houkutteleva sekin. Joku saa ajaa ne kalliit ekat vuodet alta pois. Se 70 oiroa/kk on kuitenkin lähemmäs tonni vuodessa, että ei se pikkuraha pidemmässä juoksussa ole.2.polvi kirjoitti:Tänään sattui silmään toi grandland-tarjous. Aavistuksen harmittaa, että ehdin Capturin hankkimaan. Toki, onhan 70e/kk halvempi ja ketterämpi kun on pienempi. Mutta toi Grandland on selvästi uudempaa suunnittelua ulkonäöltään ja vähän premiumin henkeä
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona
Kaipaa, koska se luvattu 600km on reaalimaailmassa kesällä 500-550km ja talvella 300-350km. Oikein se menee kun noin toimii, ei kesällä tarvi energiaa lämmitykseen yms tuhlata,AZP kirjoitti:Verohoukuttimet ja kasvavat tuotantomäärät kyllä tulee toteuttamaan sen sähkö-Kia-Rion ennen pitkää. Ja toisaalta kaipaako joku Riolle jotain 600 km toimintasädettä ilman taukoa?
Etenkin, jos sitä matkan ainoaa taukoa ei halua pitää ABC:llä tai Citymarketissa, vaan jossain parempaa kahvia ja pullaa myyvässä kahvilassa sivummalla, on pidempi range ihan jees.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona
Ja sitten kun tulee inhimillisyys mukaan, niin range on jees. Jos tulee silmät ristis kotiin ja unohtaa laittaa töpselin yöksi, voiko aamulla käyrä nousta? Fossiilisilla vain menee aamulla muutama minuutti huoltsikalla. Tai jos naapurin teini nyppää töpselin irti. Tai jos iskee sähkökatko. Jämptillä mitotuksella noi kaikki on ongelmia, väljällä ei.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona
Kaipaako joku Kia Riolle jotain 300-350 km toimintasädettä ilman taukoa?aero kirjoitti:Kaipaa, koska se luvattu 600km on reaalimaailmassa kesällä 500-550km ja talvella 300-350km
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona
Kyllä, koska silloin niitä taukoja ei ole pakko sijoittaa sinne, missä auton voi ladata, vaan sinne, missä itse haluaa pysähtyä. Tätä minä sillä toisella virkkeellä yritin sanoa.
Ei ole mitenkään ihmeellistä, että talvisaikaankin (joka siis on sille sähköautolle haastava) ḿennään sillä ainoalla kinnerillä (joka on varsin validi rooli Riolle) vierailuille, sukuloimaan ymsjne niin, että se 300km realistinen toteutuma onkin yhtäkkiä tosi kiva asia.
Ei ole mitenkään ihmeellistä, että talvisaikaankin (joka siis on sille sähköautolle haastava) ḿennään sillä ainoalla kinnerillä (joka on varsin validi rooli Riolle) vierailuille, sukuloimaan ymsjne niin, että se 300km realistinen toteutuma onkin yhtäkkiä tosi kiva asia.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona
No kyllä, aina löytyy joku jolle tuollakin on merkitystä. Mutta uskoisin että suurin osa niistä, joilla 300 km päivämatka on toistuva tapahtuma, autonvalintakin osuu johonkin vähän isompaan ajopeliin. Suurimmalla osalla Rion kokoluokan auton omistajista en usko olevan kovin säännöllistä tarvetta hurauttaa 300 km päivässä.
Ja jos onkin satunnainen tarve 300 km ajomatkalle, niin se on sitten oma valinta, sopiiko pysähtyä latauspisteen sisältävälle taukopaikalle. Lisäksi sitten kun meillä on markkinoilla Rion hintatason auto sähköpropulsiolla, on meillä todennäköisesti pikalatausasemiakin jo ihan eri malliin, todennäköisesti myös siellä toiveiden taukopaikassa.
Ja jos onkin satunnainen tarve 300 km ajomatkalle, niin se on sitten oma valinta, sopiiko pysähtyä latauspisteen sisältävälle taukopaikalle. Lisäksi sitten kun meillä on markkinoilla Rion hintatason auto sähköpropulsiolla, on meillä todennäköisesti pikalatausasemiakin jo ihan eri malliin, todennäköisesti myös siellä toiveiden taukopaikassa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona
Surkuhupaisaa tässä keskustelussa on peruslähtökohta, että ajelemme melkoisilla turhakkeilla tällä hetkellä. Ja tulevaisuudessa sen pikku-Rion pitäisi täyttää kaikki odotukset, mitä voidaan ladata autoon ylipäänsä.
Tällä tarkoitan siis, että iso Passat työmatkalla yksin, koska perhe. Neliveto, koska Levin matka viikolla 8. 250hv, koska turvalliset ohitukset jne.
Tällä tarkoitan siis, että iso Passat työmatkalla yksin, koska perhe. Neliveto, koska Levin matka viikolla 8. 250hv, koska turvalliset ohitukset jne.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00