T7 2.0 9-3 öljyn syönti ja T5 nokka-akselit
T7 2.0 9-3 öljyn syönti ja T5 nokka-akselit
Edellinen omistaja mainitsi että syö hieman öljyä, mitä kautta yleensä nämä moottorit kuluttaa? Turbo on yksi mahdollisuus mutta ei kyllä käynnistyksen jälkeen pölläyttänyt savua, tarkoitus on vaihtaa tuo Garretti pois. Vaikuttiko se huohotinpäivitys öljyn kulutukseen? Miten tunnistan onko huohotinpäivitys tehty? Kumpaako kautta 300tkm ajettu kone syö enemmän öljyä yleensä, venttiilivarren kumit vai männänrenkaat? Tarkoitus on putsata öljypohja ja vaihtaa alakerran laakerit samalla, saanee helposti alakautta vaihdettua? Kantta ei viitsisi turhaan irti repiä männänrenkaiden takia..
Muistelenko nyt väärin että myös T5 nokka-akseleita on T7 koneisiin vaihdeltu? Mikä vaikutus tällä toimenpiteellä? Jos vaihdan venttiilivarrenkumit niin samalla vaihtuisi nuokin jos mitään hyötyä tästä olisi, käyneekö T7 nokkapyöriin?
Muistelenko nyt väärin että myös T5 nokka-akseleita on T7 koneisiin vaihdeltu? Mikä vaikutus tällä toimenpiteellä? Jos vaihdan venttiilivarrenkumit niin samalla vaihtuisi nuokin jos mitään hyötyä tästä olisi, käyneekö T7 nokkapyöriin?
Re: T7 2.0 9-3 öljyn syönti ja T5 nokka-akselit
T5 nokissa on hitusen lisää asteita ja nostoa. Ne sopii suoraan T7 nokkapyöriin.Saba9-3 kirjoitti:Muistelenko nyt väärin että myös T5 nokka-akseleita on T7 koneisiin vaihdeltu? Mikä vaikutus tällä toimenpiteellä? Jos vaihdan venttiilivarrenkumit niin samalla vaihtuisi nuokin jos mitään hyötyä tästä olisi, käyneekö T7 nokkapyöriin?
jeeeeeee!
Re: T7 2.0 9-3 öljyn syönti ja T5 nokka-akselit
Mikähän lienee käytännön merkitys esim vakio Mitsulla ja perus 250hv virisoftalla? Täytyykö ottaa huomioon softaa tehdessä?Keme kirjoitti:T5 nokissa on hitusen lisää asteita ja nostoa. Ne sopii suoraan T7 nokkapyöriin.Saba9-3 kirjoitti:Muistelenko nyt väärin että myös T5 nokka-akseleita on T7 koneisiin vaihdeltu? Mikä vaikutus tällä toimenpiteellä? Jos vaihdan venttiilivarrenkumit niin samalla vaihtuisi nuokin jos mitään hyötyä tästä olisi, käyneekö T7 nokkapyöriin?
Re: T7 2.0 9-3 öljyn syönti ja T5 nokka-akselit
Mitä olen noita B205-moottoreita avannut, niin kaikissa on ollut paljon karstaa pakoventtiileissä ja kovat venttiilivarrenkumit. Ahtimen kautta menee myös välillä hieman öljyä, joskus enemmänkin. Aika usein nämä myös vuotavat öljyä ulospäin, kootessa pitää olla huolellinen ja muistaa uudet tiivisterenkaat sekä tiivistemassa moneen eri paikkaan.
Huohotinpäivityksen tunnistaminen vaatii oikeastaan sen että katsoo onko huohotin rakenteeltaan päivityksen mukainen ja keruusäiliö pitää tarkastaa, sillä laiskat asentajat ovat välillä jättäneet sen vaihtamatta. Huohotinpäivityksen lisäksi keruusäiliöltä alas lähtevä letku kannattaa vaihtaa, seon yleensä pehmentynyt pilalle.
Männänrenkaat ovat olleet mun avaamissa ehjiä ja ilman suurempaa karstaa, niiden tiivistyminen sylinterinseinämää vasten perustuu enemmin paineeseen kuin jousivoimaan, joten jousivoimasta en olisi niin kauheasti huolissani, toki jos kone on pöydällä ja osina, niin renkaat kannattaa uusia hoonauksen yhteydessä.
Venttiilivarren kumeja vaihtaessa kannattaa samalla puhdistaa nostimet, yleensä niistä on ainakin osa jumissa. Mun mielestä kannattaa ottaa kansi pois, niin saa samalla katsottua miltä pakoventtiilit näyttävät ja vaihdettua katkenneen pakosarjan pinnapultin (kaikissa mitä olen avannut on ollut sama pultti poikki, vaihtoiston päässä oleva ja vieressä on ollut pienet vuotojäljet).
Paljon ajettuun koneeseen voit uittaa liitoslenkillä varustetun uuden jakoketjun vanhoihin ketjupyöriin ja laahaimiin, ei se uutta jakopäätä vastaa, mutta venymästä pääsee eroon.
Muista ottaa ketjunkiristäjä pois ennen kannen irroittamista, muuten ketjulaahaimet hajoavat kantta irroittaessa ja joudut ottamaan koneen pois
Huohotinpäivityksen tunnistaminen vaatii oikeastaan sen että katsoo onko huohotin rakenteeltaan päivityksen mukainen ja keruusäiliö pitää tarkastaa, sillä laiskat asentajat ovat välillä jättäneet sen vaihtamatta. Huohotinpäivityksen lisäksi keruusäiliöltä alas lähtevä letku kannattaa vaihtaa, seon yleensä pehmentynyt pilalle.
Männänrenkaat ovat olleet mun avaamissa ehjiä ja ilman suurempaa karstaa, niiden tiivistyminen sylinterinseinämää vasten perustuu enemmin paineeseen kuin jousivoimaan, joten jousivoimasta en olisi niin kauheasti huolissani, toki jos kone on pöydällä ja osina, niin renkaat kannattaa uusia hoonauksen yhteydessä.
Venttiilivarren kumeja vaihtaessa kannattaa samalla puhdistaa nostimet, yleensä niistä on ainakin osa jumissa. Mun mielestä kannattaa ottaa kansi pois, niin saa samalla katsottua miltä pakoventtiilit näyttävät ja vaihdettua katkenneen pakosarjan pinnapultin (kaikissa mitä olen avannut on ollut sama pultti poikki, vaihtoiston päässä oleva ja vieressä on ollut pienet vuotojäljet).
Paljon ajettuun koneeseen voit uittaa liitoslenkillä varustetun uuden jakoketjun vanhoihin ketjupyöriin ja laahaimiin, ei se uutta jakopäätä vastaa, mutta venymästä pääsee eroon.
Muista ottaa ketjunkiristäjä pois ennen kannen irroittamista, muuten ketjulaahaimet hajoavat kantta irroittaessa ja joudut ottamaan koneen pois
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: T7 2.0 9-3 öljyn syönti ja T5 nokka-akselit
Kaksi öljysyöppöä konetta asettui uusilla männänrenkailla. Molemmissa puristusrenkaat oli ok, mutta öljyrenkaat jumissa urissa ja täynnä karstaa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: T7 2.0 9-3 öljyn syönti ja T5 nokka-akselit
Hieman lainaan... Mikä on todennäköisin syy jos koko tienoo täyttyy savusta startissa ja öljyä menee reippaasti? Muuten ei savuta.
Kyseinen yksilö on tehnyt samaa jo monta vuotta. Turbossa ei ainakaan muutama vuosi sitten tuntunut juurikaan välystä. Mittarissa 260tkm, turbo (Garrett) ja huohotusvermeet alkuperäisiä. B205-koneesta siis kyse.
Kyseinen yksilö on tehnyt samaa jo monta vuotta. Turbossa ei ainakaan muutama vuosi sitten tuntunut juurikaan välystä. Mittarissa 260tkm, turbo (Garrett) ja huohotusvermeet alkuperäisiä. B205-koneesta siis kyse.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: T7 2.0 9-3 öljyn syönti ja T5 nokka-akselit
Vuosikin on jo pitkä aika GT17:lle jos et ole välyksiä tsekannut. Vuoteen kohtuukuntoinen ahdin meni ihan päreiksi miun 9-5:ssä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: T7 2.0 9-3 öljyn syönti ja T5 nokka-akselit
Tuo siis savutti jo silloin kun välyksiä testailin... mutta tarttee kokeilla jossain välissä uudestaan.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: T7 2.0 9-3 öljyn syönti ja T5 nokka-akselit
Tilannepäivitys: Nyt savutus ei loppunut enää lämpimänäkään, turbo ihan väljä niin että molemat ropelit ottaa heiluteltaessa kiinni seinämiin. Ihmeen pitkään se kesti, 266tkm mittarissa (aiemmin mainittu 260tkm 2008 ei voi pitää paikkansa).
Huohotin näyttäisi sittenkin päivitetyltä vaikka toisin 4v sitten epäilin.
Edittiä: Kerrotaan nyt vielä että turbon vaihdon jälkeen kaikki savupölläytykset käynnistyksessäkin hävisi.
Huohotin näyttäisi sittenkin päivitetyltä vaikka toisin 4v sitten epäilin.
Edittiä: Kerrotaan nyt vielä että turbon vaihdon jälkeen kaikki savupölläytykset käynnistyksessäkin hävisi.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2