Oishan siinä mahdollisimman maksimi no-nonsense toki ilman mitään krumeluureja
Ihan ilman mustaa (halpaa muovia) ei Combokaan toki olisi:
Tuo on halpamalli Enjoy. Innovationissa tuo kyljen paksu muovilipare on korinvärinen ja puskimen alin poikkipalkki hopea. Kokovalkoinen kylki alkaa kyllä olla liian valkoinen jo omaan silmään.
Jokainen saa oman makunsa mukaan päättää kummpasta pitää, kun tuohon tetammin laittamaan Sitikan kuvaan vertaa. Ja laitetaan nyt vielä Rifterinkin kuva valkoisena, tämä on keskimmäisellä Allure-varustetasolla:
Halvimmassa Activessa koko etupuskuri on musta ja ilme hieman pakumainen. Vaikka tuota pösön keulan muotoilua on tullut kehuttua, niin noissa valkoisten autojen kuvissa Sitikka vie kyllä tyylissä voiton. Väri vaikuttaa kyllä tosi paljon.
Speksailin omilla varustevaatimuksillani noita kolmea siskosta hinnastoista, ja totesin että Opel Combo Innovationilla täyttäisi muuten tarpeeni halvimmalla hinnastohinnalla (varusteineen 28 692,34 €), mutta jostain syystä Opel ei anna tilata tuota keskikonsolia laisinkaan automaattivaihteiseen. Halvin vaatimukset täyttävä sitikka maksaa varustrineen 30381,02 € ja Pösö 31022,00 €. Näissä kaikissa siis sama voimalinja, 130 hv diesel ja 8-vaihteinen EAT8-automaatti. Erot löytyy sitten (itselleni ei-välttämättömistä) varusteista, muotoilusta ja merkeistä. Vaatimuslistallani on siis panoraamakatto hyllyineen, automaatti-ilmastointi, avattava takaluukun lasi, tummennetut takaosaston ikkunat ja se keskikonsoli. Tuon hinnan päälle pitäisi sitten maksaa erikseen vielä vetokoukku ja hankkia talvirenkaat. Joka tapauksessa ostettavissa oleva auto, joka täyttää speksin, maksaa siis yli 30 k€. Vanhaa mallia sai samat vaatimukset täyttävänä noin 26 k€:lla.
Itse otsikon aiheeseen: loppuunajettuun Saappiin vaihdoin tällä viikolla kaikki pyyhkimet. Vanhat pyyhki ihan ok, mutta piti hirveää meteliä. Nyt saa rauhassa kuunnella sadekelilläkin italialaisen dieselin hentoa napinaa
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)