Dame Ednan tyyppiviat
Dame Ednan tyyppiviat
Mielessä face liftin (noin vuosimallia 2007) haku Ruotsista. Tekniikkahan noissa bensakoneissa taitaa olla samaa vanhaa laatua valmiiks paremmalla huohotuksella. Mutta onkos muuten uusia paikkoja joihin kannattais perehtyä kun sellasta kattelee?
Re: Dame Ednan tyyppiviat
Lähes samat ongelmat niissä on kuin vanhemmissa, kynnyskaaret ruostuu jne. Toisaalta pikseliviat kojelaudan näytöissä on harvinaisempia.
Eikö Suomesta löydy sopivia?
Eikö Suomesta löydy sopivia?
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Dame Ednan tyyppiviat
On kuulema heikommat pitkät valot kun vanhemmassa mallissa, paremmin tietävät voivat kommentoida...
Jäsen #2500; Saab 9-5 STW BioPower 2000, Saab 9-5 STW 2,3t Vector 2003, Saab 9-5 Aero TS A5 sedan 2004, 9-3X 2010, ng9-5 Turbo6 2011, Dodge Challenger R/T 440 cid SE Sixpack 1970, VW Kupla 1969
Re: Dame Ednan tyyppiviat
Se on todettu ihan TMn valomittauksissa, että jokainen femman facelift huononsi valoja. Ainakin vielä pari vuotta sitten TM:ssä mainittiin että heidän historian parhaat valomittaustulokset on saavutettu alkupään femman H4-valoilla. Yksikään xenon- tai ledivaloin varustettu auto ei ollut pannut paremmaksi. Tiedä sitten jos tuon jutun jälkeen joku olisi onnistunut. Vähän kyllä epäilen, on nykyajan valosuunnittelijoilla lähinnä muotoiluasiat mielessä kai.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Dame Ednan tyyppiviat
Juuei, vaan H7:t.
Sori, tuli ulkomuistista, eikä femman polttimotyyppi ole itselle tuttu kun olen toistaiseksi ollut kolkkimiehiä.
Ja kyse oli muuten parhaista kaukovaloista, lähivaloissa on joku varmaan lyönyt paremmaksi.
Sori, tuli ulkomuistista, eikä femman polttimotyyppi ole itselle tuttu kun olen toistaiseksi ollut kolkkimiehiä.
Ja kyse oli muuten parhaista kaukovaloista, lähivaloissa on joku varmaan lyönyt paremmaksi.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Dame Ednan tyyppiviat
Viirun halogeeniumpioiden valoteho on kyllä aika surkea. Eikä ne Xenonit ole paljon paremmat. Onneksi nykyään on paljon mahdollisuuksia saada lisää valoa keulille.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
-
- "Aero"
- Viestit: 384
- Liittynyt: Ti Marras 23, 2010 13:36
- Paikkakunta: Savonlinna
- Viesti:
Re: Dame Ednan tyyppiviat
Minulla on Xenonit keulalla ja onhan niissä parantamisen varaa. Uusin sinne juuri nuo Osramin Nightbreakerit ja samalla uudet tehokkaammat H7:t kaveriksi. Paranihan tuo selvästi.Cona kirjoitti: Eikä ne Xenonit ole paljon paremmat. Onneksi nykyään on paljon mahdollisuuksia saada lisää valoa keulille.
Re: Dame Ednan tyyppiviat
Minulla on 9-5 my 05, Xenon + H7, harvoin tartten edes pitkiä valoja. Uudenpaa autoa kyllä.
Audi A4 Avant-TSFI 2.0 -19 , Pihassa myös Saab 9-5 2.3t -05 + Biosofta kaikella nastan kääntäjällä.
-
- "Ruisku"
- Viestit: 142
- Liittynyt: Pe Syys 28, 2018 16:36
Re: Dame Ednan tyyppiviat
Pitää osittain paikkansa sillä lasi umpio halogeeni lampulla valaisee paremmin kuin haalistunut xenonin muoviumpio... Tietysti jos vaihdat kahden vuoden välein xenonin muovisen umpion upo uuteen niin valo tulee olemaan laadukkaampi.AZP kirjoitti:Juuei, vaan H7:t.
Sori, tuli ulkomuistista, eikä femman polttimotyyppi ole itselle tuttu kun olen toistaiseksi ollut kolkkimiehiä.
Ja kyse oli muuten parhaista kaukovaloista, lähivaloissa on joku varmaan lyönyt paremmaksi.
Xenonin etu on se että se valaisee märän tien hyvin kun taas halogeenin keltainen valo sulautuu ja menettää tehonsa. Mutta kuka nyt vaihtaa näitä umpioita ennen kuin ne on jo lopullisesti pilalla...
Taas kun halogeeni voittaa ylivoimaisesti lumella sillä halogeenin tuottama keltainen valo ei heijastu lumen pinnasta pois niinkuin käy ledillä tai vähemmän laadukkailla xenoneilla.
Eli hinta/laatu suhteessa vanha kunnon h7 lasikupu umpio häikäisee pois tieltään kalliit pilipali xenon "teknologiat" jotka alkaa murenee kuin lumiukko keväällä.
Tietysti jos raha ei ole ongelma ja antaa ammattilaisen hoitaa kaikki autoonsa liittyvät asiat niin ei muutaku xenonia alle ja eikun kovaa perseessä kiinni ajoa jotta kaikki näkee kuinka hieno sinertävä valo tulee sun autosta... Köh
Saab 9-5 2.0t/stg1 BiopoweR (EXä)
Re: Dame Ednan tyyppiviat
Kyllä tuo oma -99 femma eli täysin faseliftitön kippo pitkien suhteen on ylivoimaisesti parasta mitä olen nähnyt. Ainoa auto jolla suostun ajamaan ilman lisävaloja... moottoritietä tulee yöllä paljon ajeltua, lunta kun on tiellä tai edes kuiva tie niin on kuin päivällä ajelisi.
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
-
- "Ruisku"
- Viestit: 142
- Liittynyt: Pe Syys 28, 2018 16:36
Re: Dame Ednan tyyppiviat
Mutta siis tyyppivika kysymykset on siinä mielessä huonoja näiden vanhempien autojen kohdalla sillä ne "tyyppiviat" 250-300tkm jälkeen on jo kaukana takana päin. Tyyppivika kysymykset toimii hyvin 0-3v vanhoissa autoissa milloin ne viat ei ole vielä ehtinyt tulla esiin.mäkkäri kirjoitti:Mielessä face liftin (noin vuosimallia 2007) haku Ruotsista. Tekniikkahan noissa bensakoneissa taitaa olla samaa vanhaa laatua valmiiks paremmalla huohotuksella. Mutta onkos muuten uusia paikkoja joihin kannattais perehtyä kun sellasta kattelee?
Jos ostat yli 10v vanhan auton ja 100tkm ---> ajetun auton sun täytyy olla valmiina laittaa siihen rahaa jos se auto on päivittäisessä käytössä.
Esim: ostin oman 220tkm ajettuna täydellinen huoltokirja uudesta asti 2 omistajaa ensimmäinen oli diplomaatti joka ajoi sillä 6v. ja toinen asiallinen mies joka antoi kaikki työt liikkeelle hoidettavaksi omisti 13v. ja sitten tuli mulle nyt ollu kohta 2v. Noin 30tkm takana.
Luulisi että täydellinen yksilö mutta ei todellisuus sanoo muuta.
Tässä pieni osuus tehdyistä rempoista:
Kannentiiviste, turbo, vesipumppu, bensapumppu, jakoketju, tp-ketju katkaisu, ylä/pohjan puhdistus + perus huoltotyöt.
Seuraavan 100tkm sisään hahmottaa vielä isompia hommia esim: täydellinen jakopää remppa, täydellinen kytkin ja vaihdelaatikko remppa tiivisteet stefat laakerit yms.
Mahdollisesti kansi remppa. Ja nämä on vasta alkua...
Itse haluan pitää hyvää huolta Saabistani ja tehdä hommat ajoissa ennen kuin laukeaa tai menee sietämättömäksi.
Että toivottavasti tämä auttoi jotenkin ja onnea uuden Saaban hankintaan!
Saab 9-5 2.0t/stg1 BiopoweR (EXä)
Re: Dame Ednan tyyppiviat
Tollanen 2006 2.0 farkku tuli eilen ostettua Arlandasta. 139tkm ajettu.
Re: Dame Ednan tyyppiviat
Onnittelut uudelle pelille. Missä hinnoissa nuo Sveduissa liikkuu? +-2000€?!
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00