Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Pieni on kontti 9-3 SC verrattuna. Veikkaisin että vähintään kolmasosan pienempi. 590.2€ tuossa tosiaan vuotuiset verot on. Yhdenlainen ryöstö.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Eli tuon ng9-3:sen korvaajaksi tuosta ei ole, kun nyt jo loppuu kontista välillä tila Tuon og9-3 tilalla menis mutta sitten olisi kaksi dieseliä missä verot kohtuu isot..
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Aika hyvin muuten arvasin, jostain googlasin että SC olisi 450l ja Volvossa 304l.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Onkos tämä pieni tavaratila erityisesti tämän hybridin ominaisuus, vai kaikkien V60:ien? Onko hybridissä patterit kontissa, jotka syövät tavaratilan? Itsekin olen salaa haaveillut, että V60 voisi olla todennäköisin seuraaja nykyiselle TTIDille, jos merkkiä on vaihdettava... Ilmeisesti tämä tuliterä uusi V60 on isommalla kontilla..?
Tuon diisseliveron spekulointi suattaa johtaa lähiaikoina siihen, että vero lopulta poistetaan. Sitten dieselin tolppahintaan lisätään täydet verot, kun omistamista ei enää kompensoida tällä sanktiomaksulla, eli dieselin hinta nousee 98E:n tasolle. Siinä vaiheessa on kaksi vaihtoehtoa:
a) diesel-autosta on luovuttava tai
b) on siirryttävä ajamaan polttoöljyllä (se pysynee ainakin vielä toistaiseksi halvempana kuin bensa)
Jyväskylän Prisman pumpultakin löytyy myös PÖ-hana, mutta jos siitä tankkaa auton, niin joku kateellinen tekee asiasta ilmoituksen viranomaisille. Onneksi omassa pihassa on vielä öljylämmityskattilan 3000 litran öljyastia, jota ei enää käytetä lämmitykseen
Eski
Tuon diisseliveron spekulointi suattaa johtaa lähiaikoina siihen, että vero lopulta poistetaan. Sitten dieselin tolppahintaan lisätään täydet verot, kun omistamista ei enää kompensoida tällä sanktiomaksulla, eli dieselin hinta nousee 98E:n tasolle. Siinä vaiheessa on kaksi vaihtoehtoa:
a) diesel-autosta on luovuttava tai
b) on siirryttävä ajamaan polttoöljyllä (se pysynee ainakin vielä toistaiseksi halvempana kuin bensa)
Jyväskylän Prisman pumpultakin löytyy myös PÖ-hana, mutta jos siitä tankkaa auton, niin joku kateellinen tekee asiasta ilmoituksen viranomaisille. Onneksi omassa pihassa on vielä öljylämmityskattilan 3000 litran öljyastia, jota ei enää käytetä lämmitykseen
Eski
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Akusto tosiaan syö "normaaliin" V60 verrattuna tavaratilasta reilun 100l pois koska akusto on taka-akselin päällä. Samaten diesel tankin koko on pienempi (45 litraa).
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Uudessa V60 on 529 litran tavaratila.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Kun tuo tavaratila on parikin kertaa ollut esillä, niin olisiko jmaatalle paha rasti ottaa sellaiset AZP-henkiset valokuvat mittanauhan kanssa?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Tuon uuden V60:sen hinta on varmaan "perus" saabistille liian kova pala purtavaksi Itsellä ollut kyllä harkinnassa myös täyssähköauto tuon og9-3:sen tilalle. Kun suurin osa ajoista on alle 50km suunta, niin sitä polttomoottoria ei välttämättä tarttis. Mutta taitaa siinäkin ainut "järkevä" vaihtoehto olla joku käytetty tesla model s ja nekin maksaa vielä paljon rahaa. Sekä varaosat on varmaan tuohon teslaan vähän kalliimmat kun og9-3:seen, jostakin luin että yhdestä teslasta oli mennyt ohjaustehostinyksikkö rikki ja uusi oli maksanut n.7000€
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Tässäpä tulee. Kuvalinkit varmaan Photos tyyliin kuolee heti kun olen postannut mutta korjaillaan sitten jos näin käy...aero kirjoitti:Kun tuo tavaratila on parikin kertaa ollut esillä, niin olisiko jmaatalle paha rasti ottaa sellaiset AZP-henkiset valokuvat mittanauhan kanssa?
Yleiskuva:
"Syvyys":
Lastausaukon korkeus, näkyy salaman takia vähän huonosti mutta karvan alle 60cm:
Peremmältä vähän korkeampi:
Leveys lattiatasolla:
Lattian ja verhon väli on noin 33cm:
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Toi hybridin kontti taitaa olla normi samakoppaista noin 10cm korkeampi pohjasta akkujen takia. Miten tossa noin kova dieselvero on kun päästöt on kuitenkin alle 50g?
Kovasti oon yrittäny tarjoilla vaimolle tollaista 2 autoksi...
Kovasti oon yrittäny tarjoilla vaimolle tollaista 2 autoksi...
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2711
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
tturku kirjoitti:Toi hybridin kontti taitaa olla normi samakoppaista noin 10cm korkeampi pohjasta akkujen takia. Miten tossa noin kova dieselvero on kun päästöt on kuitenkin alle 50g?
Kovasti oon yrittäny tarjoilla vaimolle tollaista 2 autoksi...
Käyttövoimavero ei mene päästöjen mukaan, vaan sitä maksetaan jokaiselta alkavalta 100kg kokonaispainosta, eli tässä kun akut painaa ja auto näin ollen painavampi kuin normidiesel, niin saa maksella käyttövoimaveroa reilusti...
On muuten aika matala kontti Volvossa ollakseen farkku ja vaikka onkin akut, ng 9-5:senkin kontti on 50cm korkea ja sinne ei tunnu mahtuvan juuri mitään.
Tomppa & Saabit myyty :(
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Huomionarvoinen on tuo kontin korkeus kattoon saakka. Sama korkeus hattuhyllyyn löytyy ainakin Grandland X:stä ja eräästä ranskalaisesta tilaihmeautosta, jonka nimi alkaa beellä
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Sillä erotuksella että hybridin tapauksessa maksu / 100kg on 4.9c normidieselin 5.5c sijaan. Eli vähän saa rabattia akkupaketin mukana raahaamisesta.Rommitommi kirjoitti:Käyttövoimavero ei mene päästöjen mukaan, vaan sitä maksetaan jokaiselta alkavalta 100kg kokonaispainosta, eli tässä kun akut painaa ja auto näin ollen painavampi kuin normidiesel, niin saa maksella käyttövoimaveroa reilusti...
On muuten aika matala kontti Volvossa ollakseen farkku ja vaikka onkin akut, ng 9-5:senkin kontti on 50cm korkea ja sinne ei tunnu mahtuvan juuri mitään.
Pienihän tuo tavaratila tosiaan farkuksi on mutta itselle tuo oli ihan tietoinen valinta. Toistaiseksi ainakin on riittänyt kun ei mitään isoa poislukien pojan kiekkovarusteet yleensä tartte kuskata. Omiin ajoihin tämä on ollut kyllä aivan "spot on".
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Allsprait, tätä vähän pelkäsinkin, että nimenomaan hybridin kontti on pienempi. Tällä hetkellä en itse mitään patteriautoa tarvitse, koska näiden plugin-hybridien 10-20 km toimintasäteelle sähköllä ei ole omassa käytössä juurikaan merkitystä ja lataamisen joutuisi tekemään kotona, eli maksamaan itse...
Itse olen aikaisemmin koeajanut V60 D5 AWD:n ja se tuntui pikaisesti varsin mukavalta kulkupeliltä. Sellainen myös sopisi omaan käyttöön oikein hienosti, mutta juuri nyt ei viitsi edes harkita tuollaisen ostamista, koska kohta dieselillä ajaminen saatetaan kieltää Suomessa kokonaan ja täällä kun ollaan perusteellisia, niin sehän koskee myös EURO6-dieseleitä (pitihän tämä WLTP-sotkukin saada käyttöön ihan ensimmäisenä). Todennäköisempää on, että "dieselvero" poistuu ja dieselin hinta nousee sellaiselle tasolle, että sillä ajaminen ei enää kannata ja uudehkon auton arvo putoaa hetkessä pohjaan... Eli jatkamme ainakin toistaiseksi vanhalla TTID:llä ja ikivanhalla viina-saapilla. Tuon 300hv viinasaapin laskennallinen co2 on reilusti alle 100g/km, joten sillä ajaminenhan on aina ympäristöteko
Eski
Itse olen aikaisemmin koeajanut V60 D5 AWD:n ja se tuntui pikaisesti varsin mukavalta kulkupeliltä. Sellainen myös sopisi omaan käyttöön oikein hienosti, mutta juuri nyt ei viitsi edes harkita tuollaisen ostamista, koska kohta dieselillä ajaminen saatetaan kieltää Suomessa kokonaan ja täällä kun ollaan perusteellisia, niin sehän koskee myös EURO6-dieseleitä (pitihän tämä WLTP-sotkukin saada käyttöön ihan ensimmäisenä). Todennäköisempää on, että "dieselvero" poistuu ja dieselin hinta nousee sellaiselle tasolle, että sillä ajaminen ei enää kannata ja uudehkon auton arvo putoaa hetkessä pohjaan... Eli jatkamme ainakin toistaiseksi vanhalla TTID:llä ja ikivanhalla viina-saapilla. Tuon 300hv viinasaapin laskennallinen co2 on reilusti alle 100g/km, joten sillä ajaminenhan on aina ympäristöteko
Eski
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Toimintasäde sähköllä Volvolla on noin 30-40km. Tietämättä paljonko itse maksat sähköstä on ajaminen sähköllä halvempaa vaikka lataisi 100% kotosalla.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00