AZP kirjoitti: ↑Pe Tammi 11, 2019 20:47
Onko tätä samaa ongelmaa kuullut kukaan ilmenneen Opeleissa? Vai onko niissä sen verran eri koneet, ettei vaivaa.
Samaa on opeleissa, tosin siellä oli myös softavikaa, joka ilmoitteli samasta jutusta noissa 110,130 ja 160 hp dieseleissä.
———
Ja kyllä uskallan väittää aika monen kokemuksella, että NG:ssä on luvattoman paljon tyyppivikoja, ja jos niitä ei ole hoidettu kuntoon, niin rahaa kyllä palaa.
Näin vertailuna kaivelin myydessä ng9-5-sen 2.0T XWD:n kuitteja vuodelta 2018, niin tekniikan kunnostamiseen oli mennyt reilusti päälle 4000€ ja varmasti on paljon sellaista mistä en kuitteja säilytellyt, ja huollot tehty halvimman kaavan mukaan, ostamalla osat netistä ja asentamalla itse tai Virossa. Kilsoja omistusajalla kertyi 5000km, autolla mittarissa 150tkm, eli ei nyt ihan loppuunajettu. Tuli kilsalle hintaa...
Ja edellisen omistajan kuitteja oli hanskalokerossa parin tonnin edestä myös vuosilta 2016 ja 2015. Uusi omistaja sai paljon huolletun auton huippuvarusteilla, mutta vielä oli ainakin tonnin maalaukset edessä..
TTID:hen on mennyt vasta about tonni elokuusta laskien: jarrut laitoin eteen ja taakse, vaihdettu öljyt, takajarruvalo korjattu ja sitten laitatettu tiiviste kuntoon huollossa, eli tämä mennyt vähän vähemmällä, ledilistan kunnostus on vaiheessa ja vänkärin penkinlämppäri on rikki, muuten täydellinen. Kilsoja tullut n.5000km, muuten kyllä ihan hyvä peli, mutta lämpenee niin pirun hitaasti bemariin verraten ja taas kylmillä keleillä toi vaihteisto hatuttaa kuten aiemmissakin, ykkönen ja kakkonen tökkii kylmänä jne..
Bemariin mennyt 6kk aikana about 500€, josta turha nivelien vaihto suuntauksineen 400e, kilsoja tullut 7kk aikana lähemmäs 20tkm. Jotain muutakin pientä on varmaan tulossa, kuten toisen takalampun ledi vilkkuu välillä jne. Mittarissa kuitenkin lähemmäs 200tkm. Kyllä tämä on ollut selvästi vähävikaisin auto pitkään aikaan, ja moottoria ja vaihteistoa ei voi edes verrata mihinkään mitä Saabilta on koskaan saanut..niin ja ei ole ruosteita korissa eikä alustassa. Vielä kun olis tilaa istua kunnolla lastenistuimien kanssa ja ei mitään m-sport alustaa, niin alkais varmaan oikeasti maistua.
Näihin puutteisiin tulee mahdollisesti parannusta, jos ensi viikolla siirryn 2012 530GT:n rattiin, siinäkin 170tkm jo mittarissa ja myyjän mukaan hyvässä kunnossa, katsellaan mikä oma mielipide on..oli tarkoitus antaa nykyinen bemu vaihdossa, mutta mitäpä jos antaiskin Saabin ja lopettais itsensä kiusaamisen.