Pitäisikö olla huolissaan.
- TurboTurpa
- "Aero"
- Viestit: 396
- Liittynyt: Ke Huhti 19, 2006 10:27
- Paikkakunta: Halsua
Pitäisikö olla huolissaan.
Elikkä ihan vähän aikaa savuttaa noin 5 sek ajan sinistä savua kun starttaa kylmällä ilmalla, lämpimänä ei savuta.
Turbon koklasin, eikä ainakaan sormin tuntunut välyksiä ja öljyäkään ei vie vaihdon välissä mainittavasti että olis pakko lisäillä.
Öljypohja ja sihti tarkistettu, oli erittäin siisti ei karstaa näkyvissä.
Kone käy ja kukkuu nätisti, ainut vain tuo pieni savutus tupraus startin jälkeen.
Autona siis 9-5 Aero 2.3T manuaali my:2005 ajettu 270 000 km, huollot tehty ajallaan esim öljyt vaihdettu aina max noin 10 000km välein, mitenkähän toimis tuo nafta huuhtelu, josta olen lukenut juttuja täältä, vai pitäisköhän vain päästellä menemään sen kummemmin miettimättä tai alkaa ajeleen kesäisin jolloin ei havaittavissa kyseistä tuprausta startissa.
Turbon koklasin, eikä ainakaan sormin tuntunut välyksiä ja öljyäkään ei vie vaihdon välissä mainittavasti että olis pakko lisäillä.
Öljypohja ja sihti tarkistettu, oli erittäin siisti ei karstaa näkyvissä.
Kone käy ja kukkuu nätisti, ainut vain tuo pieni savutus tupraus startin jälkeen.
Autona siis 9-5 Aero 2.3T manuaali my:2005 ajettu 270 000 km, huollot tehty ajallaan esim öljyt vaihdettu aina max noin 10 000km välein, mitenkähän toimis tuo nafta huuhtelu, josta olen lukenut juttuja täältä, vai pitäisköhän vain päästellä menemään sen kummemmin miettimättä tai alkaa ajeleen kesäisin jolloin ei havaittavissa kyseistä tuprausta startissa.
Saab 9-5 A 2.3t stw
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24013
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Pitäisikö olla huolissaan.
Onko venakopan huohotus reiät avattu/ muuten huohotus ok?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
- TurboTurpa
- "Aero"
- Viestit: 396
- Liittynyt: Ke Huhti 19, 2006 10:27
- Paikkakunta: Halsua
Re: Pitäisikö olla huolissaan.
On tutkittu ja putsattu venakoppa, sekä ne putket.
Oli kyllä niin siistin näköinen, ettei karstaa tai mitään muutakaan mömmöä missään.
Tietääkseni tässä 2005 mallissa pitäisi olla jo se paremmin toteutettu huohotus ja myös tuon takaiskun mikä on siinä kaasuläpälle menevässä putkessa niin vaihdoin sen metalliseen, mutta tuo yksi mikä on imukopralle menevässä voi olla vielä tarkistamatta, elikkä sekin oli varmaan vain yhteen suuntaan toimiva.
Sen mitä puhalsin putkesta joka lähtee venakopasta öljyloukon suuntaan, kuulosti kuin olis kuulunut lievää kurlutusta, liekä jotain tavaraa öljyloukossa
hmm.. pitäisikös näitä joskus huuhdella vai uutta tilalle.
Tokihan tämä vois poistua männänrenkaiden uusimisella, mutta ei oikein kiinostais alkaa hommaan vielä näin ajoittaisen ja suht pienen savun tuprauksen takia, ehkä möhemmin jos nyt vaikka kokeilis tuota nafta huuhtelua ensiks tähän hätään, tuskin siitä nyt haittaakaan on, kun vain muistaa poistaa ensin männän päältä ylimääräiset
Saab 9-5 A 2.3t stw
Re: Pitäisikö olla huolissaan.
venttiilin ohjarin kumit
- TurboTurpa
- "Aero"
- Viestit: 396
- Liittynyt: Ke Huhti 19, 2006 10:27
- Paikkakunta: Halsua
Re: Pitäisikö olla huolissaan.
Nyt kun oli pakkasta sen -10 ja auto seissyt noin kaksi vuorokautta, niin käynistyksessä ei tullut tällä kertaa yhtään sinistä savua, vaan ihan normaalit savut
Saab 9-5 A 2.3t stw
Re: Pitäisikö olla huolissaan.
Cooleriin kertyy myös ajan saatossa hiukan öljyä,joka sit aika-ajoin pölläyttelee.. En olisi huolissaan.
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: Pitäisikö olla huolissaan.
Se on kuitenkin eli aina kannattaa olla vähän huolissaan.
- TurboTurpa
- "Aero"
- Viestit: 396
- Liittynyt: Ke Huhti 19, 2006 10:27
- Paikkakunta: Halsua
Re: Pitäisikö olla huolissaan.
Aloittele vaikka tuolta moottorivika ketjusta. Taitaa ne venavarren kumit olla pienin huoli 200tkm+ ajetussa t7 koneessa...
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Re: Pitäisikö olla huolissaan.
No enpä jaksais olla huolissan. Jos öljynkulutus pysyy aisoissa ja vedot tallella niin ei muuta kuin mutkaista tietä näkymättömiin. Terveisin 2002 2.3t 370tkm, turbo kertaalleen vaihdettu joskus 200tkm jälkeen ja öljyä menee noin 2-3l 10tkm. Siniset pölähdykset startatessa voi laskea yhden käden sormilla tänä aikana kun se on meillä ollut. Kuun vaihteessa 8 vuotta ja noin 100tkm.
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Re: Pitäisikö olla huolissaan.
Jos kovasti huolettaa niin naapurikunnasta Alavieskasta löytyy femma-paja missä voi käydä vehjettään näyttämässä ja kuulemassa tuomion, olettaen että tuo profiilin paikkakunta pitää aloittajalla paikkaansa.
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Re: Pitäisikö olla huolissaan.
Seuraa nyt alkuun miten paljon sitä öljyä joutuu lisäilemään vaihtovälillä. Omissa kinnereissä havaittuani öljynkulutusta, laitoin hanskalokeroon kynän ja paperilapun. Siihen kirjasin mittarilukeman ja lisätyn litramäärän. Oma kipukynnys meni ekassa femmassa rikki, kun öljyä alkoi mennä litra tonnille. 9-3:ssa uusin männänrenkaat ja vaihdoin turboksi Mitsubishin, kun kulutus oli luokkaa litra 3000km:lle. Vanhasta kokemuksesta tiesin, että se ei yleensä pienene ajan kuluessa.TurboTurpa kirjoitti: ↑To Tammi 10, 2019 10:43Autona siis 9-5 Aero 2.3T manuaali my:2005 ajettu 270 000 km, huollot tehty ajallaan esim öljyt vaihdettu aina max noin 10 000km välein, mitenkähän toimis tuo nafta huuhtelu, josta olen lukenut juttuja täältä, vai pitäisköhän vain päästellä menemään sen kummemmin miettimättä tai alkaa ajeleen kesäisin jolloin ei havaittavissa kyseistä tuprausta startissa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
- TurboTurpa
- "Aero"
- Viestit: 396
- Liittynyt: Ke Huhti 19, 2006 10:27
- Paikkakunta: Halsua
Re: Pitäisikö olla huolissaan.
Joo eihän tää pahasti kuluta, kuin jotain 0,5-0,7 noin suurinpiirtein kymppitonnin välillä joutuu lisään jos haluu että pysyy ylämerkissä ja tuo alavieskan saab kaveri on tiedossa.
Jk. Koskaan ei ole vielä alamerkkiin laskenut kymppitonnin välillä ja nytte tuntuis että ei vie niinkään paljon kun korjasin nuo öljynpaine anturin ja ventkopan tiivisteen+sen tulpan.
Jk. Koskaan ei ole vielä alamerkkiin laskenut kymppitonnin välillä ja nytte tuntuis että ei vie niinkään paljon kun korjasin nuo öljynpaine anturin ja ventkopan tiivisteen+sen tulpan.
Saab 9-5 A 2.3t stw
Re: Pitäisikö olla huolissaan.
^suhteellisen terveen koneen lukemia mielestäni.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Pitäisikö olla huolissaan.
En pidä ollenkaan pahana, jos noin vähän kuluu.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00