Satkun kaasarin säätö
Satkun kaasarin säätö
Hakusessa kaveri joka osaa säätää 900c -89 Pierburg kaasarin päästöt. Nyt käy katsastajan mielestä liian rikkaalla, leima tuli kuitenkin.
Toki vika voi olla muuallakin, tutkija siis on haussa. Kohtuullista korvausta tarjoan, auto on ajokuntoinen ja n.100km:n säteellä Porista
on sopiva matka.
Yhteyden minuun saa yv tai 0400435244
Jorma
Toki vika voi olla muuallakin, tutkija siis on haussa. Kohtuullista korvausta tarjoan, auto on ajokuntoinen ja n.100km:n säteellä Porista
on sopiva matka.
Yhteyden minuun saa yv tai 0400435244
Jorma
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Satkun kaasarin säätö
Lähin autokorjaamo jossa mittari ja avain.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Satkun kaasarin säätö
7 tai 8 millin hylsällä sieltä kaasarin pohjasta Pierupurkki säädetään eli pakokaasutesteriin kiinni ja säätää ite, aikas helppo homma.
Re: Satkun kaasarin säätö
900c -89 Pierburg kaasarin päästöongelma voi johtua kaasarin neulaventtiilin kulumisesta, jolloin bensapinta on liian korkealla ja aiheuttaa liian rikaan seoksen. Omakohtainen kokemus muutaman vuoden takaa, kun sain vaivoin hankittua uuden korjaussarjan, jossa oli neulaventtiili niin asia parani sillä.
Pierburgissa ei ole muuta bensapinnan säätömahdollisuutta kuin tarvittaessa uusia neulaventtiili.
Pierburgissa ei ole muuta bensapinnan säätömahdollisuutta kuin tarvittaessa uusia neulaventtiili.
Re: Satkun kaasarin säätö
Jos leima tuli niin ei silloin liian rikkaalla käy. Minä sain onneksi katsastusasemalla säätää seokset kun oli pielessä.
Re: Satkun kaasarin säätö
Kiitoksia neuvoista, alkuviikolla menen testerin ääreen ja yritän säädellä seosta.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 38
- Liittynyt: To Touko 01, 2014 22:38
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
Re: Satkun kaasarin säätö
Allekirjoittaneen kokemukset Pierburgin korjaamisesta ja säätämisestä ovat allekirjoituslinkissäni. Saabotin selitys kuulostaa hyvinkin mahdolliselta, itse jouduin myös uusimaan neula- eli uimuriventtiilin. Uimuria pystyy kyllä vähän säätämäänkin. Katsastuksessa päästöt mitataan tyhjäkäynnillä, joka voi olla sekaisin monesta syystä. Voi ottaa sen imun haitariletkun irti, jolloin on mahdollista nähdä kurkkua säätävän luistimännän toimintaa ainakin peilin kautta. Jos luisti tyhjäkäynnillä pomppii ylös alas esm. pari milliä, niin mun järkeni mukaan tyhjäkäynti ei voi olla kovin hyvää, koska kurkun poikkipinta-ala suhteessa vaihtelee järjettömästi. Tämä rauhoittuu ihan lisäämällä pieni prikka vaimentimeen ja voidaan tehdä kaasutinta enempää purkamatta. Bensasumun voi myös nähdä ja jos uimurikammiosta bensan päältä ei pääse ilma kulkemaan, niin suihku ei ole kunnollinen.
Re: Satkun kaasarin säätö
Nyt pelaa kaasari kunnolla. Kiersin säätöpulttia ½ kierrosta laihemmalle eli myötäpäivään. Kiitos kaikille vinkeistä.