Vikakoodit tuli luettua Boschin testerillä ja antoi seuraavanlaiset:
U0096 - tuntematon vika
U007B - tuntematon vika
p1124 - seoksenmuod. addit.korjaus (lohko 1) arvo/signaali yli MAX-alueen
P1128 - seoksenmuodostus multiplikatiivinen korjaus (lohko 1) arvo/signaali yli MAX-alueen
U0027 - tuntematon vika
noiden perusteella siis seos säädetään niin rikkaalle ettei moottori jaksa pyöriä aina kaikilla neljällä pytyllä?
tähän mennessä on tullut vaihdettua osaa, tulpat kahteen kertaan, virranjakajan kansi ja pyöriä, tulppien johdot, bensasuodatin sekä pumppu. Tarkistelin myös kaikki alipaineletkut sun muut ilmaletkut enkä löytänyt mitään vuotoja IMMun ohitse. Lambdan mittasin ja vaikutti olevan ihan kunnossa oleva myös, jännite vaihteli eikä jumittunut paikoilleen. Enkä kyllä itse usko että ilmamassamittarikaan ole finaalissa koska liitin irti moottori pyöri erittäin epätasaisesti ja lopulta sammui. Jokaiselle pytylle menee kyllä myös kunnon kipinä.
voiko olla tuo kakkospytyn suutin sen verta tukkeutunut/tukkeutumassa että ei moottori jaksa pyöriä kaikilla pytyillä? Tai huono lambda-anturi antaa ohjearvojen mukaista signaalia mutta silti seokset menee liian rikkaalle? Jos joku meikäläistä viisaampi osaisi antaa hieman vinkkiä mistä rueta tutkimaan lisää tätä vehjettä, kun alkaa kohta jo itsellä motivaatio loppumaan
