Usein tuntuu hinta selittyvän sillä että saabin maine ei ole kovin hyvä. Melkein aina tuttavat ja kaverit naurahtaa kun ehdotan edullista tonnaria autoksi (tai vähän kalliimpaakin), ts väärä käsitys autosta.
Myöskin ruoste sekä kilometrit pelottaa asiakkaat pois (saabille n.300000 ei ole matka eikä mikään).
Ruosteviat ovat ikävimpiä 85-92 CC tonnareissa (viistoperäiset) ja 88-94 CD (porrasperäiset). Tosin noissa 91 eteenpäin on vähemmän ruostevikaa, kun ainakin ovien materiaalia muutettiin vuodelle 91. Omassanikin on hieman ruostetta, mutta ei läheskään yhtäpaljon kuin edellisessä joka oli vuosimalllia -90 (tosin ajettukin hieman alta 500000).
Jos varaa on niin 2.0t tai T kannattaa katsoa, mutta jos turbo nyt ei niin tärkeä ole (tai siltä tuntuu ettei ole) niin 2.0 vapari on ihan hyvä vaihtoehto.
Di-kasetin kanssa on ongelmia ollut, ja se maksaa sen 200eur noin pyöreesti...
Myöskin muita vakio vikoja näkee (varsinkin kun lukee foorumin läpi), tosin ei ole olemassa autoa ilman vikoja, saabin omistajat vain jakavat tietonsa ja kysyksensä kaikkien katseltavaksi
Riippuen budjetista, katselisin -94 cd tai cs tonnista. Mutta edukkaasti jos haluaa cd korisen, laittaisin 91-94 vuotisen, korkeakeulaisen, edustusvarustuksella olevan turbo tonnarin
Ja varusteista sen verran että muutamia hyödyllisiä varusteita kannattaa pitää silmällä: Cruise (pitkällä matkalla verraton), ilmastointi (kesällä todella mukava, talvellakin kuivaa ohjaamon kosteudesta matkalla, miinuksena että pitää huoltaa sillointällöin

), ABS (tosin kaikille se ei ole tarpeellinen).