nykäsen 900tbo
nykäsen 900tbo
https://www.is.fi/makihyppy/art-2000005989644.html
rekkaria ei oikein tuosta näy mutta olisiko auto säilynyt jälkipolville
rekkaria ei oikein tuosta näy mutta olisiko auto säilynyt jälkipolville
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: nykäsen 900tbo
Samanlainen ois tallin kupeella mutta ei k-jetti suostu toimiin...hieno pirssi muuten.
Ajoituspalikat B207 E/L löytyy.
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Re: nykäsen 900tbo
Jotenkin muistaisin, että Nykäsellä olisi ollut joskus myös metallinharmaa pystynokka AERO...
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Re: nykäsen 900tbo
mestari kirjoitti: ↑Ma Helmi 04, 2019 22:02https://www.is.fi/makihyppy/art-2000005989644.html
rekkaria ei oikein tuosta näy mutta olisiko auto säilynyt jälkipolville
Re: nykäsen 900tbo
https://www.is.fi/viihde/art-2000005989766.html
Lisää kuvia Matin Saabista.
V.1988 oli jo uudempi viininpunainen, mutta kuvia ei ainakaan vielä ole:
https://www.is.fi/makihyppy/art-2000005989213.html
Nythän eri lehdet on pyytäneet lukijoilta kuvia Matista vuosien varrelta, joten jospa saataisiin vielä lisäkuvia näistä autoista. Jollain niitä varmasti on.
90-luvulla Matti olikin sitten Mazdan mies.
Malli: Saab 900 3D MULTI COUPE 900 TURBO-APC-SAM/2520
Valmistenumero:YS3AT35S4E7001330
Valmistenumero:YS3AT35S4E7001330
Rekisteröintitodistuksen ilmoitusosan järjestysnumero: 13
Ajoneuvon tila:Poistettu rekisteristä
Ajoneuvon käyttö:Yksityinen
Istumapaikkoja: 5
Väri: Sininen
Polttoaine: Bensiini
Iskutilavuus (cm3): 1980
Käyttöönotto: 00.00.1983
Katsastettu: 29.11.1997
Katsastuspäätös: Hyväksytty
Omistajat: Luukkonen, xxx xxx xxxxxx, 93830, RUKATUNTURI (Alkaen: 05.12.1997)
Huom. Rekisteristä poisto (07.09.1998 alkaen)
Lisää kuvia Matin Saabista.
V.1988 oli jo uudempi viininpunainen, mutta kuvia ei ainakaan vielä ole:
https://www.is.fi/makihyppy/art-2000005989213.html
Nythän eri lehdet on pyytäneet lukijoilta kuvia Matista vuosien varrelta, joten jospa saataisiin vielä lisäkuvia näistä autoista. Jollain niitä varmasti on.
90-luvulla Matti olikin sitten Mazdan mies.
Malli: Saab 900 3D MULTI COUPE 900 TURBO-APC-SAM/2520
Valmistenumero:YS3AT35S4E7001330
Valmistenumero:YS3AT35S4E7001330
Rekisteröintitodistuksen ilmoitusosan järjestysnumero: 13
Ajoneuvon tila:Poistettu rekisteristä
Ajoneuvon käyttö:Yksityinen
Istumapaikkoja: 5
Väri: Sininen
Polttoaine: Bensiini
Iskutilavuus (cm3): 1980
Käyttöönotto: 00.00.1983
Katsastettu: 29.11.1997
Katsastuspäätös: Hyväksytty
Omistajat: Luukkonen, xxx xxx xxxxxx, 93830, RUKATUNTURI (Alkaen: 05.12.1997)
Huom. Rekisteristä poisto (07.09.1998 alkaen)
Re: nykäsen 900tbo
Enpä minäkään muista tuolta ajalta minkä värisellä saapilla Masa ajeli, mutta sellaisen tapahtuma muistui mieleeni, että Matti oli Jyväskylän Scan-autossa jakamassa nimikirjoituksia postikortteihin joissa oli saapin kuva. Lienee joskus 80-luvun alkupuolella, joten olin itse tuolloin noin 10-vuotias. Pitääkin etsiä josko tuollainen postikortti Matin nimmareilla vielä löytyisi jostain
Eski
Eski
Re: nykäsen 900tbo
"Uransa huippuvuosia elänyt hyppääjä saapui Rukan mäkikisoihin kuin rocktähti. Nykänen istui pilottimallin peililaseissa juppiajan kovimman pirssin, viininpunaisen Saab 900 Turbon etupenkillä ja vilkutteli kahta sormeaan voitonmerkiksi kuin Winston Churchill."´
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Re: nykäsen 900tbo
^Ja lehtijuttua seuraavana päivänä taas merkonomit ja insinöörit jonotti Scan-auton oven edessä että pääsisivät tilaamaan itselleen TURBO- in
Ja kellä ei ollut varaa TURBOON, osti peruskaasarin ja tykitti sillä kuin turbomies
Oli ne hurjia aikoja
Ja kellä ei ollut varaa TURBOON, osti peruskaasarin ja tykitti sillä kuin turbomies
Oli ne hurjia aikoja
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: nykäsen 900tbo
Paljon 80 luvulla turbolla varustettuja Saabeja myytiin.
Onko kellään tiedossa määrää tai edes vuosikohtaista myynti määrää.
Harvassa ne ovat nykyään, yllättävän vähän säilyneet vaikka olivatkin haluttuja ja kalliita uutena.
Se tietenkin tuo sen että niillä ajettiin paljon ja joutuivat poistoon sen johdosta.
Kun katsoo vanhoja -90 luvun lopun Keltaisia Pörssejä niin kyllä 900 ja 99 turboa on ollut käytettynä paljonkin myynnissä ja sopivaan hintaan, ihme kylläkin kun ei ole enempää säilötty.
Onko kellään tiedossa määrää tai edes vuosikohtaista myynti määrää.
Harvassa ne ovat nykyään, yllättävän vähän säilyneet vaikka olivatkin haluttuja ja kalliita uutena.
Se tietenkin tuo sen että niillä ajettiin paljon ja joutuivat poistoon sen johdosta.
Kun katsoo vanhoja -90 luvun lopun Keltaisia Pörssejä niin kyllä 900 ja 99 turboa on ollut käytettynä paljonkin myynnissä ja sopivaan hintaan, ihme kylläkin kun ei ole enempää säilötty.
Re: nykäsen 900tbo
Nyt on hyvä aika säilöä hyvä 9-3 tai 9-5 vuosimallista riippumatta. Ovat vain niin "tusinatuotteita" että harvaa kiinnostaa. Sama oli 20v sitten kun turbo-satkuja ja ysiysejä sai sopivasti. Harva niitä osti museoitavaksi tuolloin, jos kukaan.
Re: nykäsen 900tbo
90-luvun lopulla ekoja autoja hankkiessa muistan lukeneeni pohtivasti useampaakin turbotupliksen myynti-ilmoitusta Keltaisesta Pörssistä. Niissä oli ehdottomasti paras hinta/tehosuhde niistä autoista joita olisi ollut varaa ostaa. Turbosatkut oli yli budjetin vielä tuolloin.
Kyllä on jälkikäteen harmittanut, ettei tullut silloin tuollaista turboysiysiä haettua. Tosin käyttikseksihän se olisi tullut, varmaan olisi hermot ja rahat menneet hitsaushommiin eikä auto olisi tähän päivään asti selvinnyt. Tai kuka tietää, onhan mulla parikin autoa tallissa edelleen noilta ajoilta
Kyllä on jälkikäteen harmittanut, ettei tullut silloin tuollaista turboysiysiä haettua. Tosin käyttikseksihän se olisi tullut, varmaan olisi hermot ja rahat menneet hitsaushommiin eikä auto olisi tähän päivään asti selvinnyt. Tai kuka tietää, onhan mulla parikin autoa tallissa edelleen noilta ajoilta
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: nykäsen 900tbo
Perus 99 on niiltä ajoilta säilynyt ihan hyvin niin ihme ettei 900 turboa joka aikansa huipputuote ja luxusmalli jonka arvostus vallan eri, ole säilötty enempää.
Kyllä 900 turboa silloin kuin sai halvimmillaan (lue oikea aika ostaa) oli arvostettu auto toisin kuin nyt 9-3 ja 9-5 eli siltä kantilta olisi luullut olevan säilössä enemmänkin.
Jos nyt vertaa niin hyvä yksilö ng 900 talladega tai turbo tai hyväkuntoinen turbo tonnari niin ei sitä kyllä paalata, kyllä harrastaja ottaa sen talteen niin miksei silloin aikoinaan 900 turboa.
Re: nykäsen 900tbo
Tainnut ahdettujen kolkkien ja femmojen myyntimäärät olla kuitenkin paljon isompia kuin turbo-OG-satkujen. Se lienee yksi syy siihen, ettei niitä ole säilynyt samoissa määrissä. Lisäksi perussaabeja säilynyt 80-luvulta ehkä suhteessa enemmän kuin turboja, koska perussaabeja meni paljon papparaisille, jotka ajoivat vähän ja pitivät autoistaan hyvää huolta. 80-luvun turbosaab oli vähän kuin 5-sarjan bemari nykyisin: joka toiselka hyvätuloisella paljon ajavalla on sellainen, ja auto pistetään max. viiden vuoden päästä vaihtoon. Ei sitä jäädä harrastamaan.
Toinen omistaja pitää vielä autosta huolta, mutta 10-15-vuotiaana paljonajettuna arvostus on pohjamudissa, ja se alkaa näkyä. Eipä ne pystykeulaturbot 90-luvun lopussa kauhean arvostettuja olleet, korjaaminen kallista ja ruostetta alkoi olla. Paaliin niitä päätyi varmaan aika reippaasti.
Toinen omistaja pitää vielä autosta huolta, mutta 10-15-vuotiaana paljonajettuna arvostus on pohjamudissa, ja se alkaa näkyä. Eipä ne pystykeulaturbot 90-luvun lopussa kauhean arvostettuja olleet, korjaaminen kallista ja ruostetta alkoi olla. Paaliin niitä päätyi varmaan aika reippaasti.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Re: nykäsen 900tbo
Mäkimiehet oli Saappimiehiä kulta-aikoina. Ari Pekka Nikkolallakin oli punainen 900 turbo.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: nykäsen 900tbo
muistan kuulleeni jutun et matti ois lahden mäen alastulorinteen ajellu kuralle turbo saabilla
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659