Apua kaivataan
Apua kaivataan
Elikkäs auto on 2.3t -04 bensa,ce valo sytytteli välillä ja vikakoodeja jotka viittas sytytyskasettiin.Ajossa ei muita oireita kun ajoittainen "räminä" korkeilla kierroksilla,tätäkään ei aina kuulunut.Sitten yksi kaunis päivä ei enään käyntiin ollenkaan,sain hommattua käytetyn kasetin ja auto toimi taas täydellisesti.Räminäkin jäi pois.Sitä iloa kesti 2päivää ja nyt tilanne seuraava...Vikakoodit P1312,P1334,P1301 ja P0301.Auto toimii yleensä moitteettomasti hetken aikaa ja sitten alkaa joko helvetillinen tärinä(käy 3:lla?) Ja ce valo vilkuttaa tai vaihtoehtoisesti alkaa nykimään jos yrittää kiihdyttää ja tyhjäkäynnillä melkein sammuu.Molemmat viat katoaa vaihtelevalla menestyksellä kun auton sammuttaa,joskus riittää sammutus ja käynnistys ja joskus joutuu odottamaan hetken.
Oliko nyt vaan näin huono tuuri että käytetty kassu oli tiensä päässä vai onko syytä epäillä muuta?
Oliko nyt vaan näin huono tuuri että käytetty kassu oli tiensä päässä vai onko syytä epäillä muuta?
Re: Apua kaivataan
Onko tilalle vaihdettu kasetti alkuperäinen vai joku tarvike? Jos tarvike, niin koittaisin ehjällä alkuperäisellä ensin. Tarkastaisin myös sytytystulpat, että kaikki eristeet eli posliinit ovat ehjiä ja tulpat ovat oikeat vain ja ainoastaan NGK merkkiset ja mielellään BCPR7ES-11
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Apua kaivataan
Unohdin laittaa että tulpat on vaihdettu nyt 2 kertaa 4000km sisällä,toinen kerta oli tuon kasetin vaihdon yhteydessä ja ngk BCPR7ES-11 molemilla kerroilla tulppina.kasetti on alkuperäinen mutta käytetty,ajomäärästä ei tietoa.
Re: Apua kaivataan
Koittaa saada lainaan toisen kasetin jolla voi kokeilla, koska nuo P0301 ja P1312 viittaavat mielestäni vahvasti kasettivikaan.
Puristuspaineet kannattaa mitata ja mites onko polttoainepumppu vaihdettu jo?
Puristuspaineet kannattaa mitata ja mites onko polttoainepumppu vaihdettu jo?
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Apua kaivataan
Täytyy koittaa jos onnistuis jossakin koittaa toisella kassulla,pumpusta ei mitään tietoa.Auto ollut mulla puolisen vuotta ja tiedän vaan mitä löysin merkintöjä ja kuitteja huolloista.
Re: Apua kaivataan
Paikkakunta ?
# 1869
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
900i A Sedan -87 (MR)
9-3 1,8 t Linear SportCombi A -06 (KA)
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
900i A Sedan -87 (MR)
9-3 1,8 t Linear SportCombi A -06 (KA)
Re: Apua kaivataan
Potilas on oulussa,parkkipaikalla odottaa toimenpiteitä.
Re: Apua kaivataan
Jaa Oulussa vai...
Laitoin yv:tä.
Laitoin yv:tä.
Mb W211 220cdi wagon aut. -07 // Og900 T16 5d -92 // Triumph Rocket 3 -06 // Tech2 // Timppa #5363#
Re: Apua kaivataan
Tulppien kanssa on käynyt niin että ranskassa valmistetuissa tahtoo olla eriste halkeamia mutta japanin valmisteisissa ei ole esiintynyt em. vikaa.Pakari kirjoitti: ↑Su Helmi 10, 2019 18:32Onko tilalle vaihdettu kasetti alkuperäinen vai joku tarvike? Jos tarvike, niin koittaisin ehjällä alkuperäisellä ensin. Tarkastaisin myös sytytystulpat, että kaikki eristeet eli posliinit ovat ehjiä ja tulpat ovat oikeat vain ja ainoastaan NGK merkkiset ja mielellään BCPR7ES-11
Japanin valmisteisia ei yleensä löydy tuolla -11 merkinnällä mutta se merkitsee vain kärkiväliä joten ei muuta kuin säätää kärkivälin oikeaksi ja homma pelaa..
-Arska-
Re: Apua kaivataan
Itellä on 1 NGK:n tulppa hajonnut eristeestä ja se johtui omasta asennusvirheestä. Vaihdoin tulppia viallisella tulppa-avaimella joka narautti eristeen rikki. Oma vika siis. Tämä on omalle kohdalle osunut ainoa tapaus ja kohta pari vuotta menty ranskalaisilla NGK:lla niin femmassa kuin tonnarissakin.
Tiukassa elää jostain syystä tämä käsitys, että Ranskassa valmistetut tulpat olisivat jotenkin huonompia kuin Japanissa. On varmasti totta, että kun tuotantoa on siirretty maiden välillä, niin alkuun on tullut muutama huonompi erä joka näkyi selvsti piikkinä tulppien laadussa. Tämä kuitenkin tapahtui parisen vuotta sitten, ja jos niissä olisi vikoja edelleen sekin näkyisi jossain...
Tärkeintä on huolehtia kunnossa olevista asennustyökaluista oikeasta kiristyksestä. Itse opin kerrasta.. ja laitoin sen jälkeen työvälineet kuntoon. Tulpan ei avaimessa tarvitse olla kovinkaan paljoa vinossa, että eriste kiristettäessä nappaa kiinni avaimen runkoon ja posliini ei tosiaan kestä metallilla hiertämistä...
Tiukassa elää jostain syystä tämä käsitys, että Ranskassa valmistetut tulpat olisivat jotenkin huonompia kuin Japanissa. On varmasti totta, että kun tuotantoa on siirretty maiden välillä, niin alkuun on tullut muutama huonompi erä joka näkyi selvsti piikkinä tulppien laadussa. Tämä kuitenkin tapahtui parisen vuotta sitten, ja jos niissä olisi vikoja edelleen sekin näkyisi jossain...
Tärkeintä on huolehtia kunnossa olevista asennustyökaluista oikeasta kiristyksestä. Itse opin kerrasta.. ja laitoin sen jälkeen työvälineet kuntoon. Tulpan ei avaimessa tarvitse olla kovinkaan paljoa vinossa, että eriste kiristettäessä nappaa kiinni avaimen runkoon ja posliini ei tosiaan kestä metallilla hiertämistä...
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Apua kaivataan
Vika näytti olevan kasetissa kuten epäillä saattoi.
Suuret kiitokset Mikki2 joka kävi paikalla kasetin ja softan kanssa,piti oppitunnin ämätööri saabistille ja jätti vielä kassunkin lainaa.
Täytyy sanoa että nykyään tuntemattoman auttaminen tuolla tavalla on kyllä niin harvinaista että taisin jäädä aika haavi auki ihmettelemään.Pieni viski/rommi/joku muu kiitos varmasti ansaittu,oisko toiveita Mikki2?
Kiitokset myös muillekkin neuvojille tietysti.
Suuret kiitokset Mikki2 joka kävi paikalla kasetin ja softan kanssa,piti oppitunnin ämätööri saabistille ja jätti vielä kassunkin lainaa.
Täytyy sanoa että nykyään tuntemattoman auttaminen tuolla tavalla on kyllä niin harvinaista että taisin jäädä aika haavi auki ihmettelemään.Pieni viski/rommi/joku muu kiitos varmasti ansaittu,oisko toiveita Mikki2?
Kiitokset myös muillekkin neuvojille tietysti.
-
- "Aero"
- Viestit: 407
- Liittynyt: Ti Marras 23, 2010 13:36
- Paikkakunta: Savonlinna
- Viesti:
Re: Apua kaivataan
No nyt olisi syytä "peukuttaa"! Harmi, ettei edes hymiöistä löydy peukkua.
Re: Apua kaivataan
Voin myös vahvistaa, että nuo Ranskan tulpat ovat oikein hyviä. Toinen vai kolmas setti menossa femmassa omistusaikana ja ei ongelmia. Menneen ajan ongelmia nuo hajoamiset lienee.Pakari kirjoitti: ↑Ti Helmi 12, 2019 12:01Itellä on 1 NGK:n tulppa hajonnut eristeestä ja se johtui omasta asennusvirheestä. Vaihdoin tulppia viallisella tulppa-avaimella joka narautti eristeen rikki. Oma vika siis. Tämä on omalle kohdalle osunut ainoa tapaus ja kohta pari vuotta menty ranskalaisilla NGK:lla niin femmassa kuin tonnarissakin.
Tiukassa elää jostain syystä tämä käsitys, että Ranskassa valmistetut tulpat olisivat jotenkin huonompia kuin Japanissa. On varmasti totta, että kun tuotantoa on siirretty maiden välillä, niin alkuun on tullut muutama huonompi erä joka näkyi selvsti piikkinä tulppien laadussa. Tämä kuitenkin tapahtui parisen vuotta sitten, ja jos niissä olisi vikoja edelleen sekin näkyisi jossain...
Tärkeintä on huolehtia kunnossa olevista asennustyökaluista oikeasta kiristyksestä. Itse opin kerrasta.. ja laitoin sen jälkeen työvälineet kuntoon. Tulpan ei avaimessa tarvitse olla kovinkaan paljoa vinossa, että eriste kiristettäessä nappaa kiinni avaimen runkoon ja posliini ei tosiaan kestä metallilla hiertämistä...
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Re: Apua kaivataan
Ite oon saanut hyvin apua foorumilaisilta ja mielelläni laitan oman osaamisen puitteissa hyvän kiertämään. Enpä näistä perusjutuista oo hirveästi ollu vailla. Tieten jos jotain mukavaa keksit niin en pistä hanttiin.
Mb W211 220cdi wagon aut. -07 // Og900 T16 5d -92 // Triumph Rocket 3 -06 // Tech2 // Timppa #5363#