Noniin, auto haettu. Hyvää työtä olivat tehneet, pohja paremmassa kunnossa kuin uutena. Kuviakin olisi mutten tähän hätään pääse linkkailemaan ja uppailemaan niitä. Erittäin tyytyväinen olen jälkeen, hintaan ja palveluun. Paikkana siis oli autosuojaamo Herranen jota voin varauksetta suositellla. Paljon näytti Saabeja siellä käyvän käsittelyssä. 4 vuotta sitten tehdystä Crown käsittelystä ei ollut käytännössä mitään jäljellä eli jos sellaisen ottaa niin max 2 vuoden välein pitäisi varmaan uusia.tturku kirjoitti: ↑Ke Tammi 30, 2019 21:35Sopivasti ponnahtikin aihe pinnalle. Tänään femma viety Hyvinkäälle hiekkapuhallukseen maalaukseen ja finnikor suojaukseen. Itse sain jonkunlaisen paikan tehtyä tolla lokarin kulmaalle sekä putsattua ja maalattua ulomman osan pyöränkotelosta. Nyt sit katsotaan koko pohja ja kaikki pyöränkotelot läpi. Jospa sen auton sais ajoon noin 3 viikon päästä.
Ruostevaurio ja handsfree
Re: Ruostevaurio ja handsfree
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Ruostevaurio ja handsfree
Mistä hintaluokasta puhutaan tämmösen käsittelyn yhteydessä?tturku kirjoitti: ↑Pe Helmi 15, 2019 16:32Noniin, auto haettu. Hyvää työtä olivat tehneet, pohja paremmassa kunnossa kuin uutena. Kuviakin olisi mutten tähän hätään pääse linkkailemaan ja uppailemaan niitä. Erittäin tyytyväinen olen jälkeen, hintaan ja palveluun. Paikkana siis oli autosuojaamo Herranen jota voin varauksetta suositellla. Paljon näytti Saabeja siellä käyvän käsittelyssä. 4 vuotta sitten tehdystä Crown käsittelystä ei ollut käytännössä mitään jäljellä eli jos sellaisen ottaa niin max 2 vuoden välein pitäisi varmaan uusia.tturku kirjoitti: ↑Ke Tammi 30, 2019 21:35Sopivasti ponnahtikin aihe pinnalle. Tänään femma viety Hyvinkäälle hiekkapuhallukseen maalaukseen ja finnikor suojaukseen. Itse sain jonkunlaisen paikan tehtyä tolla lokarin kulmaalle sekä putsattua ja maalattua ulomman osan pyöränkotelosta. Nyt sit katsotaan koko pohja ja kaikki pyöränkotelot läpi. Jospa sen auton sais ajoon noin 3 viikon päästä.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Ruostevaurio ja handsfree
Finnikor suojaus oli 700€, hiekkapuhallus, pohjamaalaus oli 400€. Eli pestiin huolella kaikki paikat puhtaiksi, hiekkapuhaltamalla kaikki ruosteet pois ja sitten maalaus ruostesuoja maalilla. Kotelosuoja päälle ja sen päälle finnikor. Sain jonkunverran alennusta normihinnoista kun autolla ei ollut mikään kiire. Autosta siis puhallettiin pyöränkotelot ja pohja sieltä missä ruostetta oli.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ruostevaurio ja handsfree
Täytyisi varmaan viedä tuo oma NG9-5 ruostesuojaukseen keväällä.
Aika kova hajonta tuntuu olevan noissa ruostesuojaamoiden hinnoissa. Halvimmillaan ruostesuojauksen saisi 550 €, ja kallimmillaan hinnat näyttäisivät olevan 1000 € paikkeilla
Aika kova hajonta tuntuu olevan noissa ruostesuojaamoiden hinnoissa. Halvimmillaan ruostesuojauksen saisi 550 €, ja kallimmillaan hinnat näyttäisivät olevan 1000 € paikkeilla

#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Ruostevaurio ja handsfree
Jep. Finikor lisäturva taisi olla se käsittely jonka tekivät, listahinta 770€, se aikaisempi crown käsittely taisi olla noin 350€, ja katosi pois kokonaan noin 3 vuodessa. Eli aineiden hinnoissakin on paljon eroa. Sullakin varmaan on hiekkapuhallettavaa autossa jo joten kannattaa teettää huolella kerralla.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Ruostevaurio ja handsfree
Kannattaa kysellä että mihin vie, valitettavasti niitä huonojakin on aina mukana.
Selvittää paikan historiaa ja yleiset tiedot. Esim liikevaihdot ym. Pystyy vähän päättelemään ja vertailla muihin jos ymmärtää taulukkojen päälle.
Tietty jos voi mennä katsomaan miten homma käy ja todeta itse.
tturkusen hinnat mielestäni sitä ok, keski tasoa ja mitä itse olen myös maksanut.
Laita vaikka muutama kuva jos mahdollista niin näkee vähän miltä näyttää.
Selvittää paikan historiaa ja yleiset tiedot. Esim liikevaihdot ym. Pystyy vähän päättelemään ja vertailla muihin jos ymmärtää taulukkojen päälle.
Tietty jos voi mennä katsomaan miten homma käy ja todeta itse.
tturkusen hinnat mielestäni sitä ok, keski tasoa ja mitä itse olen myös maksanut.
Laita vaikka muutama kuva jos mahdollista niin näkee vähän miltä näyttää.
Re: Ruostevaurio ja handsfree
Kävin paiskaamassa muutamat kuvat Faceen Saab 9-5 NG Finland ryhmään. Sieltä näkee missä kunnossa oli pesun jäljiltä ja missä kunnossa nyt on... Olin laiska ja en jaksanut mihinkään kuvapalveluun niitä alkaa laittamaan ja tänne linkkaamaan.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Ruostevaurio ja handsfree
Tjaa, laiskuus osui ainakin minun nilkkaan kun en kuulu kuin s-postiin ja Saab-klubbeniin.
No kuvittelen mielessäni miltä näyttää
No kuvittelen mielessäni miltä näyttää

Re: Ruostevaurio ja handsfree
Nostelen vanhaa aihetta
Olen suunnitellut että teettäisin tähän nykyiseen ng9-5:seeni ruostesuojauksen keväämmällä, sillä pohja näyttää varsin siistiltä mielestäni ja tarkoitus olisi se sellaisena pitää jatkossakin. Herrasen suojaamoa onkin moni suositellut, joten sieltä ajattelin kysyä asiaa. Oliko muita suositeltavia paikkoja tiedossa joista hyviä kokemuksia?

Olen suunnitellut että teettäisin tähän nykyiseen ng9-5:seeni ruostesuojauksen keväämmällä, sillä pohja näyttää varsin siistiltä mielestäni ja tarkoitus olisi se sellaisena pitää jatkossakin. Herrasen suojaamoa onkin moni suositellut, joten sieltä ajattelin kysyä asiaa. Oliko muita suositeltavia paikkoja tiedossa joista hyviä kokemuksia?
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Ruostevaurio ja handsfree
Varasin ajan Herraselta syyskuulle ruostesuojaukseen. Käytin autoa näytillä ja kehuivat että pohja on yllättävän siistinä säilynyt eikä ihan mahdottoman paljoa tarvitse hiekkapuhaltaa. Tekevät tarvittavat puhallukset ja käsittelyt, tämän lisäksi vielä otin maalipinnalle keraamisen pinnoitteen. Ei toki ilmaista tämäkään ole, mutta toivottavasti auttaa NG:tä jaksamaan pitkälle tulevaisuuteen99 GL kirjoitti: ↑Ma Tammi 22, 2024 15:04Nostelen vanhaa aihetta![]()
Olen suunnitellut että teettäisin tähän nykyiseen ng9-5:seeni ruostesuojauksen keväämmällä, sillä pohja näyttää varsin siistiltä mielestäni ja tarkoitus olisi se sellaisena pitää jatkossakin. Herrasen suojaamoa onkin moni suositellut, joten sieltä ajattelin kysyä asiaa. Oliko muita suositeltavia paikkoja tiedossa joista hyviä kokemuksia?

Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Ruostevaurio ja handsfree
Ja tänään tuli ng noudettua takaisin käsittelystä, viikon verran oli ja hyvä siitä kyllä tuli99 GL kirjoitti: ↑Ke Elo 21, 2024 14:24Varasin ajan Herraselta syyskuulle ruostesuojaukseen. Käytin autoa näytillä ja kehuivat että pohja on yllättävän siistinä säilynyt eikä ihan mahdottoman paljoa tarvitse hiekkapuhaltaa. Tekevät tarvittavat puhallukset ja käsittelyt, tämän lisäksi vielä otin maalipinnalle keraamisen pinnoitteen. Ei toki ilmaista tämäkään ole, mutta toivottavasti auttaa NG:tä jaksamaan pitkälle tulevaisuuteen99 GL kirjoitti: ↑Ma Tammi 22, 2024 15:04Nostelen vanhaa aihetta![]()
Olen suunnitellut että teettäisin tähän nykyiseen ng9-5:seeni ruostesuojauksen keväämmällä, sillä pohja näyttää varsin siistiltä mielestäni ja tarkoitus olisi se sellaisena pitää jatkossakin. Herrasen suojaamoa onkin moni suositellut, joten sieltä ajattelin kysyä asiaa. Oliko muita suositeltavia paikkoja tiedossa joista hyviä kokemuksia?.

Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
-
- "Aero"
- Viestit: 421
- Liittynyt: Pe Syys 21, 2012 21:25
- Paikkakunta: Epsoo
Re: Ruostevaurio ja handsfree
En ehtinyt huomauttamaan, että kontin kannen massaus tekee ledin korjauksesta inhoittavaa...olisin itse jättänyt pois.
Oben ohne - Aero-ilmaa Ukista 2002 avo
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03