Eikö minulla ole bypassia

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
DIggItaLLr
"Hölösuu"

Eikö minulla ole bypassia

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Onko näin että -84 og900 T16 konehuoneessa EI ole By-Pass ventsaa.
Tutkiskelin omaa autoa, ja kaverin og900 niin erona oli että minulla ei ole sitä boschin klunssia??
Eikös silloin turbo mene herkästi rikki?
Turbon kylessä on kyllä se tanko hässäkkä, mutta mitä se tekee?
Sillä eikös se 3-toe APC vena ole se joka pitää painett kohilla kusemalla ylimääräset paineet takaisin turbon eteen??

Mitä enemmän mä luen turbo tekniikasta, sitä enemmän sekasin mä oon :D

<<prkleen kytkinki... ruvennu luistaa.....>>
Japso
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Japso »

Ei niissä ensimmäisissa T16:sissa tainnu olla paipässiä vakiona.

Tuolta turbotietoutta:

http://ffp-motorsport.com/tuning/turbo.php
Foxbody turbo
Jope
-
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

APC kusee paineet turbon eteen silloin kun halutaan, että ahtaa kovaa.

Se tankohässäkkä on hukkaportti, jolle APC ohjaa painetta sitten, kun halutaan, että puhallellaan ilmakehään, eikä imusarjaan.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Ransu
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Ransu »

Kyllä mulla 84`sessä T16 on toi bypass... :wink:
DIggItaLLr
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Ransu kirjoitti:Kyllä mulla 84`sessä T16 on toi bypass... :wink:
Ei sattumoisin olisi kuvia.
Että onkohan mulla samat reijät, mutta vaan tulpattuna, sillä Aeron -84 mallissa paipassi on.

Kävisin kaupasta hakemassa kassillisen letkuja, ja jostain jonkun äänekkään paipassin.
Ahtimen kiinteä (tanko häsäkkä) hukkishan on se josta säädetään peruspaineet, jtn 0.45bar, ja se 3tie APC vena säätää loput.
Mikä on se laite joka nyt sitten päästää sen paineen ulos kun kaasuläppä menee kiinnni?
Kun sitä paipassia ei vielä ole.

Onko se nyt sitten niin että se ahtimen kiinteä hukkis kusee pakokaasuja ahtimen ohi, rauhottaen paineita.
Niin mitä APC-vena sitten tekee? Ahtimen kiinteä hukkishan antaa myöten jossain 0.45 bar tienoilla, jonka jälkeen se APC vena ahtaa sitten loput, miten se APC vena vaikuttaa ahtimen hukkikseen?
Ja sittentaas paipassi on kytketty ennen ja jälkeen turbon, jonka välissä se kusee. Mutta paipassilla siis EI säädetä ahtoja. Paipassi on kiinni imusarjassa ja haistaa kun imusarjaan tulee alipaine (kaasuläppä kiinni), tällöin kusee paineet turbon ohi??

Miten turbosta ei nyt sitten kuuluu WRC tsih hi hi hi? Mikä siellä nyt antaa myöten?

Ihan pihalla :roll:
Ransu
"Hölösuu"

Tuota se mikä wrc autossa antaa sen suhaisevan äänen on dumppi eli aika sama kun toi bypass ainut vaan että saabiin ei sitä suhinamallia taida saada kiinni... kun toi ilmamassa mittari ei oikeen tykkää siitä...

Yritän penkoa tuolta kuvista jos siellä jossain olis kuvaa siitä... :wink:
Ransu
"Hölösuu"

No kuvaa ei löytynyt mutta toi bypass on siinä turbon imupuolella kun katsot ilmanputsarille menevää letkua niin aivan turbon juuressa on sellainen haara jossa on toi bypass kiinni...
mikkoimp
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

apc "tukkii" sen hukkaportinkellolle menevän letkun silloin kun kaikki on ok ja availee sitä sitten kun nakuttaa (tai luulee nakuttavan) tai kun apc:llä säädetty paine saavutetaan.

kuinka paljon se ahtaa? ei niitä tzihahduksia ihan pienillä paineilla ilman dumppia saada! että ahtoja lisää ja antaa turbon ottaa turpiin kunnolla jos äänet ilman dumppia haluaa....

niin ja mulla olis ylimääräsenä tossa semmonen T16 kaasuläppä jossa on bypassin lähtö ja sen alkuletku...
laita yv:tä jos kiinnosta..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Vastaa Viestiin