Ajelin tänään vajaa 400 km Volvolla ja onhan se peli. Ei siitä mihinkään pääse. Siitä huolimatta autokuume vain kasvaa. Ja parin viikon päästä tulee vuosi täyteen tällä verottajan unelmalla.
Avopuoliso on toppuutellut autokauppoja, järkipuhettahan se. 4900 € pyynnillä ei puhelin ole soinut eli hinta pitäs varmaan olla luokkaa 4000 €, joka tarkottais, n. 4000 € "takkiin ottoa" vuoden aikana. Eli uusiki auto alkaa olla halvempi näillä kilsoilla arvonsa puolesta, muista kuluista puhumattakaan.
No nyt se avopuoliso jo toivoo, että pari litraa sais lähteä kulutuksesta. Eli todellinen kulutus saisi olla nykyajos kutosella alkava. Kuumeessa suosikkijärjestys on:
1. V60 Hybrid. Kallis, mutta olisin valmis maksamaan. Mutta koira ei mahdu konttiin. Eli ei jatkoon.
2. XC60. Hinnat alkaen alle kympin, sais vaihtaa nykysestä hyvät renkaat alle (yli tonnin säästö) ja koira mahtuis mukaan. Pääsis kerrasta keskiluokkaisen oppikirjaelämän mallisuoritukseen: rivaripääty, kaks kakaraa, koira ja XC60. Spritmonitor.de antaa vaan myös keskiluokkaiset kulut: D5 kuluttaa saman mitä nykynen XC90, eli vaihtaisin munan munaan. Nelimukiset pääsis alle seiskaan, mutta hinnat on sitte alkaen 14000 € eli ei jatkoon.
3. V60 olis periaattees tosi jees, mahtuis ajateltuun budjettiinki (alle kympin, ajettu jokseenki järkevä määrä kilsoja), mutta neliveto nostaa liikaa hintaa. Eli se olis taas sit sen 15000 €.
4. Unohdetaan nelivedot, keskitytään euroihin. Chättiautos on muutama 9-5 farkku diesel-koneella. Niitä "maltilla ajettuja". Okei, varustetason perässä juokseminen on niin jonnea kuin joku voi olla, mutta ne kaikki ovat siitä huolimatta Lineareja. Eihän sillä nyt oikeasti ole väliä jos olisi edes nahat, mutta kun ei ole. Eli saisi olla xenonit ja nahat, muulla ei niin väliä. Mutta ei ole. Eli Saabit on taas pelattu pois pelistä.
5. Insigniaa oon pitkään kattellu sillä silmällä, mutta niitä vaivaa köyhät ensiostajat: ei ole AGR-penkkejä. Okei, ei tartte olla edes AGR, riittäis se pelkkä AGR:n muodoilla oleva sport tms, mutta niitäkään ei ole. Sen ymmärrän, että kaikki persaukiset eivät viitsi kattoluukkua ruksia uuteen autoonsa, mutta noi lättäjakkarat on sellanen varuste, että jotain on mennyt maahantuojalla ja jälleenmyyjillä pieleen, kun jokaiseen eivät ole kunnon jakkaroita myyneet
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Eli taas hinta karkaa.
Periaatteessa ainut varteenotettava on Hämeenlinnassa. Eli olis AGR, tai "AGR", mulkoilevat xenonit jne. Hintapyynti on 10400 € ja tuota kun lähtee tinkimään ilman vaihdokkia, niin alle ysiin se olis saatava. Ainut ongelma on vain tuo Hämeenlinna, sillä pirukaan ei sinne saakka jaksais mennä tuhlaamaan vapaa-aikaansa. Mulla on kyllä parin viikon päästä siellä yksi koulutus, mut se on aamusta iltaan eikä jaksais sen päätteeks mennä jotain auton raatoa potkimaan.
6. lienee se Berlingo, mutta sille on jo sanottu ei.
7. lienee joku VAG, vaikka Passat, mut ne on niin hajuttomia ja mauttomia, ettei jaksais edes ajatella.
8, 9 ja 10 on auki. Ehkä tää Volvo menee viä toisen vuoden. Käytännös jo vuoden päästä rattaina menee vain jokku kevyet matkarattaat, eli tilantarve kontissa helpottaa. Mut samalla takapenkille tulee istuimia siinä määrin, että sillon tarttis taas olla se XC90, jotta saatais kyydittää jälkikasvu edelleen selkä menosuuntaan, vaikka lastenistuinkauppias koittaaki Ylöjärvellä myydä jo 1-vuotiaalle palkki-istuinta naama menosuuntaan.