Kuten jo totesin, homma ei ole mahdoton toteuttaa, mutta vaatii huolellisen valmistautumisen ja aikaa kannattaa varata vähintään muutama päivä yli alkuperäisen suunnitelman, sillä yllätyksiä tulee takuulla jossain vaiheessa
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Jos meinaat og900 cabriota, niin ainakin ne jotka olen siellä paikanpäällä kaduilla nähnyt, ovat olleet aika huonossa kunnossa, tuonikäiset saabit ovat siellä jo vähävaraisten kulkupelejä eikä niitä huolleta kovin innokkaasti, hyvin monet cabriosatkut jonka näin oli sieltä täältä kolhuisia, vuosia olleet pesemättömiä ja kattoa oli paikattu ilmastointiteipillä tms. Noita siis bongailin katujen varsilta, en liikkeistä.
Italiassa tulee luonnollisesti noita saabeja ihasteltua, ja og900 cabrio on yllättävänkin yleinen malli siellä.
Koska kyseessä on noin edullinen auto, ei myyjällä ole suuriakaan intressejä myyntitapahtumaa kohtaan, oletettavasti voisi luulla että myyjä haluaa vaan päästä autosta mahdollisimman helposti eroon, joten nuo paperihommat saattaa joutua selvittämään itse, paikallisilla tuntuu olevan synnynnäinen kammo kaikkea byrokratiaa kohtaan, ja yksinkertaisenkin asian hoitaminen tuntuu olevan täysin ylivoimaista, tai sen onnistumista voi pitää jo pienen sodan voittamisena.
Suosittelen ostamista mahdollisimman vakuuttavan oloisesta autoliikkeestä, mistään ei silti voi olla varma..
Siksi toisekseen italialaisten autojen pahin ongelma (italialaisten kuskien jälkeen
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
) on aurinko, mikäli vanhaa autoa ei ole säilytetty lähes aina tallissa, on se joko kamalassa/puhkipalaneessa maalissa tai sitten uudelleen maalattu. Aurinko on vaikuttanut myös puskureihin, kumilistoihin ja tiivisteisiin, tiivisteet ovat menneet kasaan, ikkunoiden tiivistemassa kutistunut niin että ikkunat vuotavat, jne. Nahkaratti on hyvin usein kulunut puhki yläosastaan, aurinko kun porottaa sen tulikuumaksi.. samoin nahkapenkit ovat vanhoissa lähes poikkeuksetta rutikuivat ja halkeilleet, etenkin cabrioissa.
Huoltojen laiminlyönti on sääntö eikä poikkeus, jne jne.
Kirjoittamani hommat perustuvat omakohtaisiin kokemuksiini, nuo meidän kaksi saabiamme ovat juuri noita tallissa pidettyjä, siltikin 9-5:n ratti oli palanut puhki ylhäältä, ja nahkapenkkien niskatuet olivat hyvää kyytiä menossa, täpärästi pelastuivat kymmenkertaisella rasvauksella. Ng900:n takasivulasit taas vaativat uuden tiivistemassan kun alkuperäinen ei ollut tykännyt kuumuudesta vaan oli kasassa.
Joten ei missään nimessä kannata lähteä ostamaan halvinta sieltä, ne ovat sitten sitä itseään, liikkeessä näin og900 aero cabrion jonka olisi saanut hintaan 2500, en olisi siitä edes 500 euroa maksanut, kamala romu.
Jos onnistuu saamaan kunnollisen yksilön jota on huollettu ja hoidettu hyvin niin siitä kannattaa maksaakin, alan harrastajia löytyy Italiastakin, joten kyllä on mahdollista löytää hieno cabbe sieltäkin
Edit: og-satkujen ostajakunta on niin pientä kautta euroopan että tuskin hollantilainenkaan sillä elantoaan saisi