Hei, vanha autoni lupailee omiaan ja mielenkiinto heräili Saabia kohtaan ja kävin katsomassa luultavasti jonkun foorumilaisen entistä 9-3 2.8TS V6 Aeroa rekkarilla EAF-340.
Millainen auto kyseinen menopeli on ja onko tuolla 190tkm ajolla tiedossa jotain isompaa remonttia tai muuta?
Kiitoksia jos jaksatte vastata.
Saabia ostamassa
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 2
- Liittynyt: To Huhti 11, 2019 14:24
Re: Saabia ostamassa
Kun tuo auto vm 2006 niin ilmeisesti ei ole tuota nokkaketju ongelmaa?
Re: Saabia ostamassa
En ole tuosta V6 moottorista erityisemmin perillä, mutta käsitykseni mukaan se on tullut vasta 2006 malliin. Tätä ennen aerot oli kaksilitraisia. Näinpä tuon täytyy olla siis vanhempaa mallia.
Myös WIS tukee tätä.
2005 malliin ei ole valittavissa V6-moottoria.
2006 mallin kohdalla puhutaan jakopäästä "vanhana mallina".
2007 lähtien taas on tarjolla "vanha malli" ja "uusi malli".
Pari 9-3 ng farmaria omistaneena voin sanoa, että hyviä ja hauskoja pelejä nämä ovat, mutta jonkin verran puuhaa riittää. Tosin kyseessä on yli kymmenenvuotiaat autot, niin pieni puuhastelu kuuluu asiaan. Nämä ovat olleet 2-litraisella moottorilla.
V6:sen kohdalla kannattaa huomioda, että bensa sille maistuu, eikä tankki ole hirveän iso. Flexifueliksi muuntaminenkaan ei onnistu ainakaan kovin käytännöllisesti. Lisäksi V6:sen jakopääremppa on käsittääkseni aika suuri operaatio, eikä sitä ihan joka korjaamo pystyne tekemään. Virossa saabi-anti tehnee tämänkin kilpailukykyiseen hintaan. Tosin 2-litraisenkin jakopääremppa taitaa maksaa kuitin kanssa tehtynä vähintään tonnin.
Myös WIS tukee tätä.
2005 malliin ei ole valittavissa V6-moottoria.
2006 mallin kohdalla puhutaan jakopäästä "vanhana mallina".
2007 lähtien taas on tarjolla "vanha malli" ja "uusi malli".
Pari 9-3 ng farmaria omistaneena voin sanoa, että hyviä ja hauskoja pelejä nämä ovat, mutta jonkin verran puuhaa riittää. Tosin kyseessä on yli kymmenenvuotiaat autot, niin pieni puuhastelu kuuluu asiaan. Nämä ovat olleet 2-litraisella moottorilla.
V6:sen kohdalla kannattaa huomioda, että bensa sille maistuu, eikä tankki ole hirveän iso. Flexifueliksi muuntaminenkaan ei onnistu ainakaan kovin käytännöllisesti. Lisäksi V6:sen jakopääremppa on käsittääkseni aika suuri operaatio, eikä sitä ihan joka korjaamo pystyne tekemään. Virossa saabi-anti tehnee tämänkin kilpailukykyiseen hintaan. Tosin 2-litraisenkin jakopääremppa taitaa maksaa kuitin kanssa tehtynä vähintään tonnin.
Aloitteleva saabisti - 9-3 SC 2.0
Re: Saabia ostamassa
Ittelläni tuommoinen on.Ihan ok auto ollut.Eipä nuissa hirveesti jakopää ongelmia ole ollut ainakaan kyseisessä 06 mallissa.Kuluvia osia kun jaksaa vaihdella.Näitä muunmuassa etujouset etulaakerit johtuen auton raskaasta etupäästä.akkuja vissiin syö kans johtuen kuumasta moottoritilasta.Paisunta säilö kans heikko näissä.Itteltäni semmoinen jo vaihdettu.Mutta kaikenkaikkiaan ihan laatu auto.Ja pienellä rahalla tästä saa perheautoksi ihan mukavasti voimaakin ulos
Re: Saabia ostamassa
Yleisestihän NG9-3 on melko luotettava ja huoleton auto, toki mikä tahansa yli 10v auto alkaa olla yksilö ja kuntoon vaikuttaa isosti se miten autoa on pidetty.
Ketjujakopäät on vähän autossa kuin autossa remontin tarpeessa jossain siellä 200-300 tkm välillä. Tuon V6:n jakopää ei ole niitä pitkäikäisimpiä, mutta ei se mikään VAG:n TSI:n tasoinen huoltokohde ole. Ja tässäkin käytetty öljynvaihtoväli merkitsee paljon.
Ketjujakopäät on vähän autossa kuin autossa remontin tarpeessa jossain siellä 200-300 tkm välillä. Tuon V6:n jakopää ei ole niitä pitkäikäisimpiä, mutta ei se mikään VAG:n TSI:n tasoinen huoltokohde ole. Ja tässäkin käytetty öljynvaihtoväli merkitsee paljon.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabia ostamassa
Itse sairastuin audismin jälkeen saabismiin. Voin sanoa, että saabin ostamisen jälkeen audi tuntuu lähinnä mopoautolta.