
ABS:n vuosimallierot?
ABS:n vuosimallierot?

Viimeksi muokannut Risto, Pe Helmi 25, 2011 12:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: ABS:n vuosimallierot?
Näinhän se on.Risto kirjoitti:650000 km se kesti ja heti alkoi reistailla, kun se autoradiosta kuuli, että uusista Saabeista tulee Opeleita.



Tais tosiaan pelästyä 
Kaverin -88 turbotonnarissa on tosi omituiset abs:it, ajaessa kun ei paina jarrua niin sieltä kuuluu jokin ihme ääni, kuin vanha kellokoneisto kävisi polkimen luona, ja jarrutettaessa tuntuu kuin olisi pyörivä kolmio jarrupolkimen alla, ja poljinta saa tosissaan painaa että pysähtyy, nostelee poljinta sen "kolmion" tahtiin. Ja se antilock -valo palaa silloin tällöin, niinkuin tuonikäisessä kuuluukin, mutta ei onneksi palanut katsastuksessa
Ovatko nuo vanhat abs:it tosiaan tuollaiset? Aika aataminaikuisilta tuntuivat tuohon CS:ään verrattuna.

Kaverin -88 turbotonnarissa on tosi omituiset abs:it, ajaessa kun ei paina jarrua niin sieltä kuuluu jokin ihme ääni, kuin vanha kellokoneisto kävisi polkimen luona, ja jarrutettaessa tuntuu kuin olisi pyörivä kolmio jarrupolkimen alla, ja poljinta saa tosissaan painaa että pysähtyy, nostelee poljinta sen "kolmion" tahtiin. Ja se antilock -valo palaa silloin tällöin, niinkuin tuonikäisessä kuuluukin, mutta ei onneksi palanut katsastuksessa

Ovatko nuo vanhat abs:it tosiaan tuollaiset? Aika aataminaikuisilta tuntuivat tuohon CS:ään verrattuna.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
oman -88 CD:n ABS:t toimii muuten ihan hyvin mut kosteus tekee tepposiaan
Normaali jarrutuksissa tehokkaammant ainakin kun faijan -89 cc:ssä. Sitten kun menee lukkon rupee apsit hakkaan ja poljin painuu hiljalleen syvemmälle.
Ainoo et näillä keleillä rupee toi valo palaan ja apsit tippuu pelistä...epäilen anturien liitintä ja lähinnä takaa koska syttyy joskus hidasteista, mutta ei tiedä ihan takaa liittimen sijaintia...onko muuten jollain tietoo? kun ei vielä kerinnyt tutkiin tarkemmin...kohta kyllä pakko kun vietävä konttorille

Normaali jarrutuksissa tehokkaammant ainakin kun faijan -89 cc:ssä. Sitten kun menee lukkon rupee apsit hakkaan ja poljin painuu hiljalleen syvemmälle.
Ainoo et näillä keleillä rupee toi valo palaan ja apsit tippuu pelistä...epäilen anturien liitintä ja lähinnä takaa koska syttyy joskus hidasteista, mutta ei tiedä ihan takaa liittimen sijaintia...onko muuten jollain tietoo? kun ei vielä kerinnyt tutkiin tarkemmin...kohta kyllä pakko kun vietävä konttorille
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
Jäätä/lumea ei ollut ajolenkillä, mutta ne potkivat vastaan koko ajan, vaikka niihin hipaisikin, lukkoon niitä en saanut koska olivat niin raskaat käyttää, ja potkiminen oli tyyliin 1 kerta sekunnissa. Tuntui kuin se olisi nostanut/laskenut poljinta vaikkei koskenutkaan jarruun, ehkä siitä tuo käkikellon käyntiääni
Tosin se ei jarruttanut kun ei poljinta painanut vaan ehkä vain pumppasi
Olivat niin omituiset ettei tehnyt mieli kuin ajaa lähimpään parkkiin ja todeta että olipas kamalat jarrut.
edit: kaveri siis katsasti auton hyväksytysti noilla jarruilla
Ilmeisesti se pumppu toimii vähintäänkin omituisesti, kuinka nuo saa toimimaan normaalijarrujen tapaan, hansikaslokerosta ei löytynyt sulaketta ABS.lle, olisko konehuoneen relelaatikossa? Kun on ajoaikaa vuosi niin ei tarvitse ABS:ien toimia, riittäisivät normaalitkin jarrut, muttei tuollaiset kummajaiset.



Olivat niin omituiset ettei tehnyt mieli kuin ajaa lähimpään parkkiin ja todeta että olipas kamalat jarrut.
edit: kaveri siis katsasti auton hyväksytysti noilla jarruilla

Ilmeisesti se pumppu toimii vähintäänkin omituisesti, kuinka nuo saa toimimaan normaalijarrujen tapaan, hansikaslokerosta ei löytynyt sulaketta ABS.lle, olisko konehuoneen relelaatikossa? Kun on ajoaikaa vuosi niin ei tarvitse ABS:ien toimia, riittäisivät normaalitkin jarrut, muttei tuollaiset kummajaiset.
Viimeksi muokannut ng900aero, La Maalis 05, 2005 23:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Niissä on jotan vikaa, frendis jarruissa siis. (eiks ollut hyvä toteamus)
88:ssa pitäis mun kokemuksien mukaan olla ihan yhtähyvät (jopa paremmat) jarrut (teho, tuntuma yms) kuin noissa uudemmissakin.
Harmi kun ei oo tullut ABS:ään sekaannuttua kun on aina toiminut kuin ajatus. (kop kop koputin puuta)

88:ssa pitäis mun kokemuksien mukaan olla ihan yhtähyvät (jopa paremmat) jarrut (teho, tuntuma yms) kuin noissa uudemmissakin.

Harmi kun ei oo tullut ABS:ään sekaannuttua kun on aina toiminut kuin ajatus. (kop kop koputin puuta)

Editoin tuota edellistä viestiäni kuten varmaan huomasitkin.. joten noiden -88 jarrujen kuuluu toimia kuten -94:nkin, eli täpyttää poljinta tiheästi, eikä tuolla tavoin, rupesi hymyilyttämään kun arvelin noiden vanhojen absien toimivan kerran sekunnissa eli luulin kehityksen menneen roimasti eteenpäin

Taas editointia:
Tuossa mun -94:ssä on pahuksen hyvät absit, huomattavasti paremmat kuin rouvan ng900:ssa ja hieman paremmat kuin mun 9-5:ssä, voi lumella kääntää huoletta rattia jarrutettaessa, ja suunta on sinne mihin haluaakin.


Taas editointia:
Tuossa mun -94:ssä on pahuksen hyvät absit, huomattavasti paremmat kuin rouvan ng900:ssa ja hieman paremmat kuin mun 9-5:ssä, voi lumella kääntää huoletta rattia jarrutettaessa, ja suunta on sinne mihin haluaakin.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Juu ei sen pedaalin kuulu potkia ellei joku pyörä ole lukkitumisen rajoilla.
ja ihan samalla lailla potkii 97:ssa ja 88:ssa noin 5-10kertaa/s kun jarruttaa kunnolla=lukkoon liukkaalla. Ja hyvin kääntyy.
Eikä pala ABSi valo vaikka on tehnyt mitä, tästä johtuu jotten voi auttaa asiassa kun ei ole ikinä vikaa ollut. vaikka tonnareillakin jo varmaan kohta 400t ajettu.

ja ihan samalla lailla potkii 97:ssa ja 88:ssa noin 5-10kertaa/s kun jarruttaa kunnolla=lukkoon liukkaalla. Ja hyvin kääntyy.

Eikä pala ABSi valo vaikka on tehnyt mitä, tästä johtuu jotten voi auttaa asiassa kun ei ole ikinä vikaa ollut. vaikka tonnareillakin jo varmaan kohta 400t ajettu.

No tutuksi on sullekin tonnarit tulleet
No kaverin tonnari on muutenkin siinä pisteessä että kannattaisi vaihtaa parempaan (se laatikkovika, jarrut ja mätävaiva), meinaa apparin oven ulkopintakin pian tipahtaa pois, eivätkä tutkineet katsastuksessa, koputtelivat kuulemma vain pohjaa parista paikasta
Kun katselin sen tonnaria niin kaikki neljä ovea vaihtopisteessä, ja takakaaret vaikuttivat turhankin tutuilta (pehua alla ja pakkelia + spraytä päällä), toinen etuloksu mätä, acc rikki, jouset lytyssä (tai sitten jotkin rälläkkälyhennetyt versiot), luukkujen pumput sököt, tuulilasi alareunasta horisontaalisuunnassa rikki, kone merkkaa reviirinsä, jne, hatunnoston arvoinen suoritus oli katsastaa tuo (eikä lahjonut inssiä)

Edit: päästömittauksen läpäisi kuulemma kun otti koko ilmanputsarin pois, eka näytössä oli korkeat arvot, uusi suodatin ja säätelykään ei auttanut, loppui säätövara kesken


Kun katselin sen tonnaria niin kaikki neljä ovea vaihtopisteessä, ja takakaaret vaikuttivat turhankin tutuilta (pehua alla ja pakkelia + spraytä päällä), toinen etuloksu mätä, acc rikki, jouset lytyssä (tai sitten jotkin rälläkkälyhennetyt versiot), luukkujen pumput sököt, tuulilasi alareunasta horisontaalisuunnassa rikki, kone merkkaa reviirinsä, jne, hatunnoston arvoinen suoritus oli katsastaa tuo (eikä lahjonut inssiä)


Edit: päästömittauksen läpäisi kuulemma kun otti koko ilmanputsarin pois, eka näytössä oli korkeat arvot, uusi suodatin ja säätelykään ei auttanut, loppui säätövara kesken

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: ABS:n vuosimallierot?
Kaikista autoista tulee vanhana ooppeleita...Kurko kirjoitti:Näinhän se on.Risto kirjoitti:650000 km se kesti ja heti alkoi reistailla, kun se autoradiosta kuuli, että uusista Saabeista tulee Opeleita.![]()
![]()

900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#