
Oli palanut toinen etuparkki ja molemmat rekkarivalojen polttimot. Oikeastaan nuo rekkarivalojen vian huomasin puoliksi vahingossa, kun taas etuparkit huomaan helpommin kuten tässäkin tapauksessa.
Siinä tuli taas ihmeteltyä tätä Saabin logiikkaa, kun mitään palaneen polttimon ilmoitusta niistä ei tule, ei SIDiin eikä mttaristoon. Mittaristossa ei ole edes "paikkaa" tälle. SIDssä kyllä ilmoitellaan monesta muusta. Se suurin ihmetys on kuitenkin siinä, että silti Saab testailee näitä polttimoita: parkki- ja rekkaripolttimoita, vieläpä auton sammutuksen ja lukituksen jälkeen. Minkä ihmeen vuoksi?

Tuon typerän testihomman takia ei viitsi asentaa näihin LED polttimoita, kun ne jää villkkumaan joksikin aikaa. Etenkin nuo lasikanta polttimot etuparkeissa ovat kovin lyhytikäisiä. On ilmeisesti jollakin Saabin insinöörillä ollut tekemisen puutetta, kun on pitänyt suunnitella tämä testipulssi näihin polttimoihin ihan turhan päiten. Saahan sen toki testerillä näkyviin UEC/REC- yksiköistä, jos on viallisia polttimoita. Ei se kovin kätevää ole, kun homman näkee paremmin ja nopeammin jo "sokeakin" vain kiertämällä auto ympäri valojen ollessa päällä. Siihen ei merkkitestereitä tarvita.
Kun kerran niitä kaikkia polttimoita testataan, niin minkä ihmeen takia sitten SID ei niistä kaikista vikoja ilmoita. Vastaavalla tekniikkalla oleva Vectra C ilmoittaa. Mittaristossa on merkkivalo polttimoviasta. Ei Saabissakaan haittaisi vaikka sellainen olisi tai sitten SID:ssä siitä ilmoitettaisiin joka käynnistyskerralla.