Sisätilat
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 2
- Liittynyt: Ti Kesä 04, 2019 16:48
Sisätilat
Eka auto pian ajankohtainen asia ja ajattelin ostaa joko 90 tai 900 Saabin. Mietityttää vain, että kuinka isot sisätilat näissä on. Olen yli 2 metriä pitkä ja lähes kaikki autot ovat epämukavia, koska en mahdu niihin kunnolla. Onkohan minulla mitään mahdollisuuksia mahtua kumpaankaan edellä mainittuun autoon, vai pitääköhän vain kuopata haaveet omasta Saabista
Re: Sisätilat
suosittelisin tonnaria, mahtavat sisätilat
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 61
- Liittynyt: Pe Loka 26, 2012 12:02
Re: Sisätilat
Toki OG900 2-oviseen sedaniin tai 3-oviseen Combiin mahtuu kohtuu hyvin. Samoin tietty 90:iin, siinäkin reilut oviaukot ja väljyyttä piisaa edessä vielä paremmin kuin 900:ssa. Ja kaikissa näissä penkit tunnetusti hyviä istuttavia pitkiäkin matkoja.
Re: Sisätilat
Jos Nopassa on keskikonsoli, niin isokenkäisellä on jalkatilassa vähän ahdasta Muuten ei pitäisi tehdä tiukkaa
Re: Sisätilat
Voi olla että on kokonaan omaa mielikuvitustani mutta koin tonnarin ahtaammaksi kuin og900:nen kuskinpaikalla. Syynä voi olla että satkun tuulilasi paljon pystympi ja tonnarissa tuntui että melkein otsassa kiinni. Oma pituus on siis 195 ja molemmissa kyllä jalkatilaa riittävästi, tosin duunibuutseilla tonnarissa vähän ahdasta.
Re: Sisätilat
Kattoluukullinen tonnari sopii vain alle 180-senttisille.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24013
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Sisätilat
avo saab vaihtoehto hujopeille
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Sisätilat
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24013
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Sisätilat
hieno.
pitäis aikaa saada kehitettyä et sais 99 avon edes näyttämään saabilta
pitäis aikaa saada kehitettyä et sais 99 avon edes näyttämään saabilta
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Sisätilat
Vastaus riippunee kropan suhteista, mutta omien kokemusten perusteella (n. 195 cm josta n. 80% jaloissa):
- 900 vanhoilla penkeillä (oletettavasti siis myös 90, olisikohan noin vm. 1990 asti?) = loistavat joskin kankeakäyttöiset säätövarat, hyvä reisituki, ilman kenkiä ei enää aivan yletä painamaan kytkintä pohjaan penkki taka-asennossa; on kuin valtaistuimelta ajaisi. Vähäovisessa myös sisään-ulos-käynti tehty oikein helpoksi (mutta auton kapeuden ja pienen kääntöympyrän tuomat edut pysäköinnissä ulosmitataan täysmääräisesti).
- 900 uusilla eli ns. 9000-penkeillä (korkeudensäätövipu penkin sivulla eikä edessä) = penkki jää turhan eteen ja reisituki huonompi. Ihan ok kuitenkin, jos penkki muutoin kunnossa. Moniovisessa kovin lyhyt etuovi, mutta kynnyksen puute auttaa, jos ei ole leveyssuunnassakin kookas.
- aiemmin jo mainittu 9000 = parempi reisituki kuin edellisessä, mutta jalkatila huonoin näistä. Vakionopeudensäätimelle tulee käyttöä, ja tällöin oikealle jalalle mukavin mutta hieman arveluttava paikka on poljinten alla lattiaa vasten.
Edit. Niin ja keskikonsolista: satku on tosiaan hulppea ilman sitä, muttei ole kynnyskysymys kuin korkeiltaan turvamaihareilla tms. Tonnarissa sen sijaan keskikonsoli muistaakseni tunki kaasujalan tielle.
- 900 vanhoilla penkeillä (oletettavasti siis myös 90, olisikohan noin vm. 1990 asti?) = loistavat joskin kankeakäyttöiset säätövarat, hyvä reisituki, ilman kenkiä ei enää aivan yletä painamaan kytkintä pohjaan penkki taka-asennossa; on kuin valtaistuimelta ajaisi. Vähäovisessa myös sisään-ulos-käynti tehty oikein helpoksi (mutta auton kapeuden ja pienen kääntöympyrän tuomat edut pysäköinnissä ulosmitataan täysmääräisesti).
- 900 uusilla eli ns. 9000-penkeillä (korkeudensäätövipu penkin sivulla eikä edessä) = penkki jää turhan eteen ja reisituki huonompi. Ihan ok kuitenkin, jos penkki muutoin kunnossa. Moniovisessa kovin lyhyt etuovi, mutta kynnyksen puute auttaa, jos ei ole leveyssuunnassakin kookas.
- aiemmin jo mainittu 9000 = parempi reisituki kuin edellisessä, mutta jalkatila huonoin näistä. Vakionopeudensäätimelle tulee käyttöä, ja tällöin oikealle jalalle mukavin mutta hieman arveluttava paikka on poljinten alla lattiaa vasten.
Edit. Niin ja keskikonsolista: satku on tosiaan hulppea ilman sitä, muttei ole kynnyskysymys kuin korkeiltaan turvamaihareilla tms. Tonnarissa sen sijaan keskikonsoli muistaakseni tunki kaasujalan tielle.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24013
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Sisätilat
Aloittaja vois laittaa paikkakunnan jos pääsis vaik istumaan kyseisiin autoihin ni ei tarvii arvuutella niin paljon.
Kyllähän saabbiin pitkä mies mahtuu ku iskee penkin ala asentoon ja taakse ni ei varmaan pää ota kattoon kii
Kyllähän saabbiin pitkä mies mahtuu ku iskee penkin ala asentoon ja taakse ni ei varmaan pää ota kattoon kii
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Sisätilat
Automaattivaihteisella tonnarilla pärjää ilman että täytyy jalkoja lepuutella polkimien alla ja polkimiakin vain kaksi.Rattivaihde kirjoitti: ↑Ke Kesä 05, 2019 16:24Vastaus riippunee kropan suhteista, mutta omien kokemusten perusteella (n. 195 cm josta n. 80% jaloissa):
- 900 vanhoilla penkeillä (oletettavasti siis myös 90, olisikohan noin vm. 1990 asti?) = loistavat joskin kankeakäyttöiset säätövarat, hyvä reisituki, ilman kenkiä ei enää aivan yletä painamaan kytkintä pohjaan penkki taka-asennossa; on kuin valtaistuimelta ajaisi. Vähäovisessa myös sisään-ulos-käynti tehty oikein helpoksi (mutta auton kapeuden ja pienen kääntöympyrän tuomat edut pysäköinnissä ulosmitataan täysmääräisesti).
- 900 uusilla eli ns. 9000-penkeillä (korkeudensäätövipu penkin sivulla eikä edessä) = penkki jää turhan eteen ja reisituki huonompi. Ihan ok kuitenkin, jos penkki muutoin kunnossa. Moniovisessa kovin lyhyt etuovi, mutta kynnyksen puute auttaa, jos ei ole leveyssuunnassakin kookas.
- aiemmin jo mainittu 9000 = parempi reisituki kuin edellisessä, mutta jalkatila huonoin näistä. Vakionopeudensäätimelle tulee käyttöä, ja tällöin oikealle jalalle mukavin mutta hieman arveluttava paikka on poljinten alla lattiaa vasten.
Edit. Niin ja keskikonsolista: satku on tosiaan hulppea ilman sitä, muttei ole kynnyskysymys kuin korkeiltaan turvamaihareilla tms. Tonnarissa sen sijaan keskikonsoli muistaakseni tunki kaasujalan tielle.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Sisätilat
^minun kokemukseni ovat vain ja ainoastaan automaattivaihteisesta tonnarista, parin vuoden omistusajalta.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Sisätilat
Tonnarissa myös sähkösäätöisiä penkkejä ei saa yhtä alas kuin käsisäätöisiä.
#7529
Saab 9000 CS 2.3tA 1997 E85
Saab 99 GL 1981
ex: Saab 9-3 Aero 2001 Biopower
Saab 9000 CSE 2.3t 1996
Saab 9000 CS 2.3tA 1997 E85
Saab 99 GL 1981
ex: Saab 9-3 Aero 2001 Biopower
Saab 9000 CSE 2.3t 1996
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 2
- Liittynyt: Ti Kesä 04, 2019 16:48