ruisku V4ään
Re: ruisku V4ään
Otin ennakkokäyrät superin jakajasta ja näyttää tosiaan olevan merkittävä ero noiden vanhempiin. Pitänee vaihtaa vielä tässä vaiheessa, kun en ole vielä seostaulukoita ajellut kohdille. Hyvä vinkki!
Jos olen ymmärtänyt oikein nuo käppyrät, niin maksimiennakko kierroksilla alipaineella on luokkaa 46 astetta ja kaasuläppä auki (=minimialipaine) 31 astetta. Kumpikin lukema sisältää 6 asteen perusennakon.
Jos olen ymmärtänyt oikein nuo käppyrät, niin maksimiennakko kierroksilla alipaineella on luokkaa 46 astetta ja kaasuläppä auki (=minimialipaine) 31 astetta. Kumpikin lukema sisältää 6 asteen perusennakon.
96 V4i -73
Re: ruisku V4ään
oliko myös niin että alipaine ennakko täytti ennakko odotukset?
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: ruisku V4ään
Tuostapa en ossaa sanoa, mutta ainakin ensimmäisillä käynnistyksillä alipaine-ennakot olivat tyhjäkäynnillä liian pienet ja moottori lämpeni aika paljon nopeammin käyntilämpötilaan.
96 V4i -73
Re: ruisku V4ään
2011 syksyllä alkoi projekti ja nyt on tuore leima muutoskatsastettuna ruiskulle. Usko ei loppunut kertaakaan vaikka vielä parisen vuotta sitten korissa oli vain kattoverhoilu paikallaan.
On tuo V4:n ääni niin omintakeinen, että ihmisten päät kääntyy Toisin kuin hopeanharmaalla audilla
On tuo V4:n ääni niin omintakeinen, että ihmisten päät kääntyy Toisin kuin hopeanharmaalla audilla
96 V4i -73
Re: ruisku V4ään
Tossa varmaan tarvi teholapun, vai saiko ihan puhumalla.
Re: ruisku V4ään
EI tarvitse teholappua, kun trafin ohjeissa katsotaan ruiskun lisäävän tehoa 10%. Tässä tapauksessa otteeseen merkittiin ruiskun malli eli megasquirt MS1 v2.2 ei oikeastaan muuta erityisempää ollut muutoskatsastuksen osalta. Katsastusmies kyseli mitkä ruiskusuuttimet laitettiin jne.
Liekö tuo kuitenkaan 10% lisää tehoa tuolla vakio imusarjalla, jossa on 40mm kaasuläppäkotelo 32mm kaasarin sijasta, mutta kyllä tuo moottoritienopeuteen tuntui kiihtyvän kohtuudella
Liekö tuo kuitenkaan 10% lisää tehoa tuolla vakio imusarjalla, jossa on 40mm kaasuläppäkotelo 32mm kaasarin sijasta, mutta kyllä tuo moottoritienopeuteen tuntui kiihtyvän kohtuudella
96 V4i -73
Re: ruisku V4ään
Ensimmäinen versio nelipisteruiskusta ja suorasytkästä:
Mittarit kojelaudan sisässä. Normiajossa 96 merkki kiekkamittarin päällä ja tuhkakupin nysä.
Mittarit kojelaudan sisässä. Normiajossa 96 merkki kiekkamittarin päällä ja tuhkakupin nysä.
96 V4i -73
Re: ruisku V4ään
Hienoa, että tehdään.
Mulla olis tulossa kans ohjelmoitava sytkä tuossa kesällä, niin minkälaisia ennakoita käytit lopulta. Ei tarttis hakata päätään ainakaan siihen samaan mäntyyn.
Mulla olis tulossa kans ohjelmoitava sytkä tuossa kesällä, niin minkälaisia ennakoita käytit lopulta. Ei tarttis hakata päätään ainakaan siihen samaan mäntyyn.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
Re: ruisku V4ään
Pistin kuitenkin melko lailla vastaavat ennakot mitä 73:ssa on alunperin. Hieman ne saattaa poiketa, mutta kun bensasyötön puolella on sen verran säädettävää niin en viitsinyt tässä vaiheessa kokeilla aikaisempien vuosimallien suurempia ennakkoja. Hyvin tuntuu noilla olevan vetoja. Nuo lukemat siis pitävät sisällään 6 asteen perusennakon eli nuo asteet ovat TDC:stä. Ensi talvena voisi paneutua sytkän säätämiseen hieman enemmän, kun vaihtaa 7.2 nokan ja pakoputken.
96 V4i -73
Re: ruisku V4ään
Ensimmäiset 1000km on ajettuna tuolla kokoonpanolla ja moottorin toimii mainiosti. Moottorin käytös tuntuu jouhevalta eli vääntöä tuntuu olevan paremmin vaihteiden vaihtotilanteissa, liikkeellelähdössä. Ilman kaasun painamistakin pääsee tarvittaessa liikkeelle, kun tyhjäkäyntimoottori hoitaa lisäilman tarpeen. Kaasarikoneen ryypyn kanssa räplääminen ja tymäkämpi pakokaasun haju ovat jääneet pois. Niitä ei ole ikävä
Kulutus on kaupunkiajossa jäänyt alle 10 litran/100km ja matka-ajossa luulisin menevän alle 7L:n, mutta ei ole tullut varsinaisesti mittailtua.
Sähköflekti toimii megan ohjaamana mainiosti. Lämpötila ei noussut edes parin viikon takaisilla kuumimmilla keleillä kuin hieman yli mittarin N -merkin. Liekö tähän vaikuttaa myös suorasytkän vakaana pysyvät ennakot.
Kulutus on kaupunkiajossa jäänyt alle 10 litran/100km ja matka-ajossa luulisin menevän alle 7L:n, mutta ei ole tullut varsinaisesti mittailtua.
Sähköflekti toimii megan ohjaamana mainiosti. Lämpötila ei noussut edes parin viikon takaisilla kuumimmilla keleillä kuin hieman yli mittarin N -merkin. Liekö tähän vaikuttaa myös suorasytkän vakaana pysyvät ennakot.
96 V4i -73
Re: ruisku V4ään
Komiat asennukset antilla.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
-
- "Aero"
- Viestit: 386
- Liittynyt: Pe Syys 21, 2012 21:25
- Paikkakunta: Epsoo
Re: ruisku V4ään
Oben ohne - Aero-ilmaa Ukista 2002 avo
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
-
- "Hirsch"
- Viestit: 889
- Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56
Re: ruisku V4ään
Bensat ovat muuttuneet nuo ennakot ovat liian suuria ainakin 10 astetta voi tiputtaa pois.
itse laittaisin tyhjäkäyntyi 10 astetta 4000 rpm 25 astetta ja max 32-36 astetta.jos viriä ei yli 30 astetta ollenkaan.
kilpureissa nyky pensoilla käytetään jopa 15 astetta normaalia pienempiä max ennakoita
itse laittaisin tyhjäkäyntyi 10 astetta 4000 rpm 25 astetta ja max 32-36 astetta.jos viriä ei yli 30 astetta ollenkaan.
kilpureissa nyky pensoilla käytetään jopa 15 astetta normaalia pienempiä max ennakoita
Re: ruisku V4ään
Stage 2: 7.2 nokka ja ruotsin klubin sporttiputki koeajettu ja vähän säädettykin. 7.2 nokalla piti laittaa tyhjäkäyntiennakkoa lisää ja samalla pudotin kierrosten ennakoita pienemmäksi muutamia asteita. Tyhjäkäynnillä map arvot ovat tuolla nokalla selvästi suurempia kuin vakiolla eli vähemmän alipainetta. Vetoja tuntuu olevan varsin mukavasti yläkierroksilla ja säädettäessä suuttimen säätöarvot ovat yllättäen pienempiä kuin vakionokalla ja putkella, joten polttoainettakin voisi kulua vähemmän
Sporttiputki kun on takaosaltaan Simonsin putki, niin ei tuon asentamisessa muuta ongelmaa ollut kuin takapönttö, joka osuu renkaaseen. Piti pistää väliaikaisesti vakiorenkaat paikalleen, jotta sopii pyörimään. Takapönttö kun on tuollainen mölyävä läpivirtaava malli ja tuo kromattu suuri putkenpää on jotenkin hölmön näköinen kajakissa saa se aika äkkiä tehdä tilaa paremmalle äänenvaimentimelle. Liian äänekäs
Sporttiputki kun on takaosaltaan Simonsin putki, niin ei tuon asentamisessa muuta ongelmaa ollut kuin takapönttö, joka osuu renkaaseen. Piti pistää väliaikaisesti vakiorenkaat paikalleen, jotta sopii pyörimään. Takapönttö kun on tuollainen mölyävä läpivirtaava malli ja tuo kromattu suuri putkenpää on jotenkin hölmön näköinen kajakissa saa se aika äkkiä tehdä tilaa paremmalle äänenvaimentimelle. Liian äänekäs
96 V4i -73
-
- "Hirsch"
- Viestit: 889
- Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56
Re: ruisku V4ään
aikainen enakko johtuu siitä että pytty paine pieni.jos ei puristusta nostettu niin pienempi kun vakio 7,2 nokalla epäilen 10bar,pitäs olla vähintään 13,5 tai 14bar.