Saab 9-3 2.0 turbo vuosimalli 2003 :Moottori B207L.Sammu hetken päästä kun olin käynnistänyt.Etsittiin vikaa.Saa polttoainetta ja iskee myös kipinän.
Kun moottoria yritti käynnistää,niin pyöri niin kuin ei olisin puristuksia koneessa.Tänään sitten mittasin puristuspaineet,kun sain hommatua puristupainemittarin.Kaikissa sylintereissä näyttää paineeksi PELKKÄÄ NOLLAA.Luulin että puristuspainemittari on rikki.Ei olut.Testasin pumppaamalla mittariiin painettta polkupyörämittarilla,niin mittari näytti painetta.
Onko muilla tullut vastaa ongelmaa
Ei ollut nokka-akselin pulttipoikki.Käytin venttikopan pois .Ei näy silmämääräisesti mitän vikaa.
Moottoriin ei ole tehty mitään remonttia.
aamulla ajoin autolla noin 10 km,jonka jälkeen auto seisoi parkissa 20 minuttia.Käynnistin auton.Laitoin pakin päälle ja alkoin pakittamaan.
Auto liikkui muutaman metrin ja sitten sammui.Ei kuulunut mitään epämääräisä ääntä kun sammui.Kokeilin startata ei edes yrittänytkäyntiin
Taitaa ollla jako pielessä, ketju hypännyt rikkoutuneen kiristimen tai muun syyn takia ja aika hyvällä todennäköisyydellä on nyt venttiilejä osunut mäntiin.
Voi koittaa laittaa jako kohdalleen ja mittaa puristukset uudestaan mutta pahoin pelkään että kansiremppaa luvasss, ja mahdollisesti jakopääkin
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
On niitä tullut aiemminkin vastaan. Saattaa liittyä siihen ilmiöön kun akselistefa vuotaa moottoriöljyä tehostinnesteen puolelle ja sen mikstuuran ominaisuudet voi olla poikkeavia.
Jos niitä kokonaisia kansia saa vielä edullisesti niin kannattaa harkita sitä vaihtoehtoa kunnostamisen sijaan. Ja jakopää samalla, siellä voi olla ohjaimia rikki tapahtuneen seurauksena.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Mulla vastaava tapaus odottaa korjausta. Pitääkin tutkia onko pumppu jumissa.
Tarkista myös ettei imunokka-akselin kuusiokolo pää(ohjaustehostimen pumpun pää)pyöri tyhjää.
Itsellä pyörii tyhjää tuo pää.Eli kun ohjaustehostimen pumppu leikkasi kiinni meni jako sekaisin.Imuventtiilit solmuuun,Niin myös meni tuo imunokka-akseli romuksi.
Että näin.