Saab 9-3 facelift 07-> harkinnassa
Re: Saab 9-3 facelift 07-> harkinnassa
Eikös ne samat läpät ole 150 heppasessakin. 120 heppasessa niitä ei ole ja kannen tekniikka muutenkin yksinkertaisempi.
Rumahan se on käynniltään mutta kun oppii, että ei se ole hajoamassa vaikka rohisee rymisee ja kilkattaa niin hyvä kone.
Vaimolla tuomonen 120 heppanen ja pesee nuo 150heppaset menne tullen. Lieneekö vain hyvä yksilö vai ovatko Mikkelin palolaitoksella lastuttaneet jossa ollut alkutaipaleen.
Mutta aika pieni on 8-tappisen tarjonta.
Rumahan se on käynniltään mutta kun oppii, että ei se ole hajoamassa vaikka rohisee rymisee ja kilkattaa niin hyvä kone.
Vaimolla tuomonen 120 heppanen ja pesee nuo 150heppaset menne tullen. Lieneekö vain hyvä yksilö vai ovatko Mikkelin palolaitoksella lastuttaneet jossa ollut alkutaipaleen.
Mutta aika pieni on 8-tappisen tarjonta.
Ajoituspalikat B207 E/L löytyy.
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Re: Saab 9-3 facelift 07-> harkinnassa
TiDS:ssäkin on läpät, mutta TiDS:n imusarja on erilainen kuin TTiD:n, joten läpätkin lienee erilaiset.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saab 9-3 facelift 07-> harkinnassa
Ainakin jcarlsonin mukaan asia on näin ->
EskiLäppäakselien väljistyminen ja siitä johtuva yhdystangon pomppiminen sekä läppien jääminen kiinni-asentoon on ainoa syy vaihtaa 1.9TiDS imusarja. Sen sijaan 2008-2009 TTiD imusarjassa vääntyy hennompitekoiset läpät hajalle siten että voivat mennä koneesta läpi erittäin tuhoisin seurauksin, 2010 aikana tuli parannettu imusarja niihin. Kannattaa päivittää myös vanhempiin.
Re: Saab 9-3 facelift 07-> harkinnassa
Osaakos joku vielä valaista mikä tuo tid pf on koneelta?
Re: Saab 9-3 facelift 07-> harkinnassa
Jos viittaat tuohon PF:ään, niin mulle ei ole koskaan selvinnyt mistä se tulee ja miksi lukee koneen tietojen perässä mallimerkinnässä. Oliskohan "Particle Filter" eli hiukkassauodatin elikkäs yleisemmin nimellä DPF.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saab 9-3 facelift 07-> harkinnassa
Eli Tids=Tid PF? Eli lastuttamalla 120hp tid pf:ästä pitäs saada saman verran irti kuin tidsistä? Vai onko tid pf = tid?
Re: Saab 9-3 facelift 07-> harkinnassa
Jos meinaat ilmoituksissa lukevaa PF:ää (esim. https://www.nettiauto.com/saab/9-3/10436696 "Saab 9-3 Sport Combi 1,9TiDS PF Linear Business") niin jätä se vaan huomiotta. Se ei tule Saabin mallimerkinnöistä vaan on jotain myyjien omaa huttua, todennäköisesti tosiaan ilmentämässä sitä että mallissa on (ainakin tehtaalta lähteissä ollut) DPF.
Ei välttämättä myöskään kannata liian tarkkaan tuijottaa sitä TiD/TiDS/TTiD -mallimerkintää, koska niissäkin voi olla virheitä (ja jos vilkaiset 9-5:ia, niin niissä 1.9TiD on sama 150hv 16v kuin 9-3:n TiDS), vaan kiinnostavan tarkistaa auton teknisistä tiedoista oikea malli. Tässä auttaa esim. Bilteman sivusto (toimii tosin vain 6-merkkisille tunnuksille), joka rekisterinumerolla hakien tarjoaa ajoneuvon tiedot ja myös moottorikoodin - TiD on Z19DT, TiDS on Z19DTH ja TTiD on Z19DTR tai A19DTR.
Tuossa yksi esimerkki, muka 150hv TTiD: https://www.nettiauto.com/saab/9-3/9933597
Mainitulla rekkarilla ei meinaa mitään löytyä, mutta onneksi yhdessä kuvassa näkyy alustanumero (YS3FB76W786008722), jolla esim. saabvin.com -sivusto kertoo "Engine: Z19DTH 4-in line, Turbo Diesel, DIESEL, TURBO (Z19DTH)" eli yksiturboinen versio kyseessä.
Jos nyt lonkalta oikein muistelen, niin 120hv TiD viriää softalla sinne lähelle 150hv lukemia, 150hv TiDS viriää sinne 180hv nurkille ja 130/160/180hv TTiD viriää jonnekin 200-210hv nurkille. Tarkempia lukemia löytää kyllä foorumilta ahkerasti hakemalla.
Ei välttämättä myöskään kannata liian tarkkaan tuijottaa sitä TiD/TiDS/TTiD -mallimerkintää, koska niissäkin voi olla virheitä (ja jos vilkaiset 9-5:ia, niin niissä 1.9TiD on sama 150hv 16v kuin 9-3:n TiDS), vaan kiinnostavan tarkistaa auton teknisistä tiedoista oikea malli. Tässä auttaa esim. Bilteman sivusto (toimii tosin vain 6-merkkisille tunnuksille), joka rekisterinumerolla hakien tarjoaa ajoneuvon tiedot ja myös moottorikoodin - TiD on Z19DT, TiDS on Z19DTH ja TTiD on Z19DTR tai A19DTR.
Tuossa yksi esimerkki, muka 150hv TTiD: https://www.nettiauto.com/saab/9-3/9933597
Mainitulla rekkarilla ei meinaa mitään löytyä, mutta onneksi yhdessä kuvassa näkyy alustanumero (YS3FB76W786008722), jolla esim. saabvin.com -sivusto kertoo "Engine: Z19DTH 4-in line, Turbo Diesel, DIESEL, TURBO (Z19DTH)" eli yksiturboinen versio kyseessä.
Jos nyt lonkalta oikein muistelen, niin 120hv TiD viriää softalla sinne lähelle 150hv lukemia, 150hv TiDS viriää sinne 180hv nurkille ja 130/160/180hv TTiD viriää jonnekin 200-210hv nurkille. Tarkempia lukemia löytää kyllä foorumilta ahkerasti hakemalla.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Saab 9-3 facelift 07-> harkinnassa
Se että 150hv tids saa viritettyä lähelle ttid tehoihin ei tee siitä silti täysin vastaavaa kuin ttid on. Ttidiin saa viritettyä dpf:n kanssa noin 200hv ja ilman dpfää päästään 220hv nurkille...
Eski
Eski
Re: Saab 9-3 facelift 07-> harkinnassa
Tuossa aiemmassa viestissä kirjoitettiin...
Niin kyllähän tuosta täytyy ymmärtää, ettei tids ole vastaava kuin ttid.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Saab 9-3 facelift 07-> harkinnassa
Maahantuojan hinnastokin oli siis myyjien omaa huttua:aero kirjoitti: ↑Su Kesä 23, 2019 15:30Jos meinaat ilmoituksissa lukevaa PF:ää (esim. https://www.nettiauto.com/saab/9-3/10436696 "Saab 9-3 Sport Combi 1,9TiDS PF Linear Business") niin jätä se vaan huomiotta. Se ei tule Saabin mallimerkinnöistä vaan on jotain myyjien omaa huttua, todennäköisesti tosiaan ilmentämässä sitä että mallissa on (ainakin tehtaalta lähteissä ollut) DPF.
Re: Saab 9-3 facelift 07-> harkinnassa
Itsekin muistelen jossain autoni alkuperäisissä papruissa tai vastaavassa tuon PF:n nähneeni. Ja tuosta Riston kuvastahan se ounasteluni PF:n tarkoituksesta sitten sai vahvistuksen.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saab 9-3 facelift 07-> harkinnassa
Ei tee ei, eri pelit ne on. Pelkästä huipputehosta puhuessa pitää muutenkin muistaa, että se on vain huipputeho, eli yksi kohta vääntökäyrällä.
Näköjään sittenkin ainakin maahantuojan huttua. Ei kuitenkaan lue rekisterissä auton mallissa eikä kaikissa ilmoituksissa (oli autossa dpf tehtaalta tai nyt tai ei), eikä siihen minusta siksi kannata niissä juurikaan huomiota kiinnittää.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Saab 9-3 facelift 07-> harkinnassa
Pari mielenkiintoista autoa olisi kiikarissa.
1: https://m.nettiauto.com/saab/9-3/104434 ... 6&vifNav=Y
2: https://m.nettiauto.com/saab/9-3/104604 ... 2&vifNav=Y
Tai sitten:
https://m.nettiauto.com/volvo/s40/10508 ... 9&vifNav=Y
Mietteitä?
1: https://m.nettiauto.com/saab/9-3/104434 ... 6&vifNav=Y
2: https://m.nettiauto.com/saab/9-3/104604 ... 2&vifNav=Y
Tai sitten:
https://m.nettiauto.com/volvo/s40/10508 ... 9&vifNav=Y
Mietteitä?
Re: Saab 9-3 facelift 07-> harkinnassa
Kun ovat melkein samanhintaisia, niin skippaisin Volvon, koska se on monta vuotta vanhempi. Toki paikan päällä ihmettelemällä selviää kyllä enemmän.
Saabien kohdalla mitä kuvista näkee ja ilmoituksesta ymmärtää, niin molemmat varmaan hyviä vaihtoehtoja. Vector-varustetasohan tuo faceliftatussa kolkissa lähinnä nuo paremmat penkit eikä muuta, joten menee lopulta valinnaksi sektoreilla biopower/diesel, lankkupenkit/vectorpenkit, manuaali/automaatti sekä mahdollisesti sijainnin mukaan kumpi on järkevästi koeajettavissa. Ja tietenkin huoltokirjat kannattaa vertailla, renkaiden kunnot ym. jutut joilla on oikeasti vaikutusta hankinnan kanssa. Hinnassa ja kilsamäärissä nyt on melko marginaaliset erot lopulta, ero kuittaantuu jo sillä jos toinen rangassarja on lopussa tai toiseen iso huolto tulossa. Esim. jos TTiD:n jakohihna vaihdettu huolto-ohjelman mukaan 150 tkm:ssa, niin se olisi suositeltavaa vaihtaa tuohon autoon piakkoin (teetettynä n. 500 €).
Jos vaimolla ei olisi sananvaltaa vaihteistovalinnassa, niin meille varmaan tulisi tiedossa olevilla spekseillä noista kahdesta vaihtoehdosta manuaalibiopoweri, mutta ei tuo automaatti-TTiD:kään huono olisi.
Saabien kohdalla mitä kuvista näkee ja ilmoituksesta ymmärtää, niin molemmat varmaan hyviä vaihtoehtoja. Vector-varustetasohan tuo faceliftatussa kolkissa lähinnä nuo paremmat penkit eikä muuta, joten menee lopulta valinnaksi sektoreilla biopower/diesel, lankkupenkit/vectorpenkit, manuaali/automaatti sekä mahdollisesti sijainnin mukaan kumpi on järkevästi koeajettavissa. Ja tietenkin huoltokirjat kannattaa vertailla, renkaiden kunnot ym. jutut joilla on oikeasti vaikutusta hankinnan kanssa. Hinnassa ja kilsamäärissä nyt on melko marginaaliset erot lopulta, ero kuittaantuu jo sillä jos toinen rangassarja on lopussa tai toiseen iso huolto tulossa. Esim. jos TTiD:n jakohihna vaihdettu huolto-ohjelman mukaan 150 tkm:ssa, niin se olisi suositeltavaa vaihtaa tuohon autoon piakkoin (teetettynä n. 500 €).
Jos vaimolla ei olisi sananvaltaa vaihteistovalinnassa, niin meille varmaan tulisi tiedossa olevilla spekseillä noista kahdesta vaihtoehdosta manuaalibiopoweri, mutta ei tuo automaatti-TTiD:kään huono olisi.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saab 9-3 facelift 07-> harkinnassa
Molemmissa on hyväkuntoiset renkaat ja huoltokirjat vaikutti hyviltä. Ttdi:hin luvattiin tehdä remminvaihto kyseiseen hintaan. Koriltaan molemmst ovat ruosteettomia. Eniten huolestuttaa molempien autojen ajomäärät, että paljonko huolettomia kilometrejä noilla +200tkm ajetuissa autoissa on.
Myös kun en omista töpselipaikkaa, niin mitäköhän bensaturbo tykkää kylmäkäynnistyksistä . Dieselin kohdalla taas pelkään pätkäajon tappavan koneen.
Myös kun en omista töpselipaikkaa, niin mitäköhän bensaturbo tykkää kylmäkäynnistyksistä . Dieselin kohdalla taas pelkään pätkäajon tappavan koneen.