Opel to Build Next GM Europe Mid-Size Car

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3986
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

CC Aero kirjoitti:Vähän pahoin pelkään, että Saabin oma panostus alkaa pikkuhiljaa olemaan aika marginaalinen uutta mallia suunnitellessa..
Se tuskin on turha pelko, koska suuret valmistajat pyrkivät suuriin tuotantoeriin ja sitä kautta määrän ekonomiaan. Toisaalta, mikäpä auto tänä päivänä enää puhtaasti olisi yksin yrittäjä.

Volvo on osa Fordiajopa Ferrarit Fiatia jne.

Olivathan nuo jenkkien pelitkin GM:ssä aika monilta osin samaa suunnittelua.
# 419 Vesa Pohjalainen
SledgeHammer
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: Ti Huhti 06, 2004 14:51
Paikkakunta: Västra Götaland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SledgeHammer »

Opelin uusi slogan "Maailamn turvallisimmat autot, Opel" 8) Toivottavasti Saabille kävisi kuten Volvolle :roll:

No onneksi on vielä Mercedes-Benz ja BMW, mutta ei tule hankittua ikinä uutta Saabia. Jos ennenkään oli aikomusta
Saab 9-5 Aero SC BP MY04
juuso
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Su Heinä 13, 2003 17:56
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja juuso »

saabin tulevaisuus näyttää huonolta. :(
toivottavasti gm-pomot tajuaa, että juuri massasta erottuminen, eli persoonallinen muotoilu, ja laatu tekee saabista saabin.
eihän automerkki voi olla kilpailukykyinen, jos toiselta valmistajalta löytyy täsmälleen sama auto. nimenomaan erilaiset tekniset ratkaisut ja oivallukset houkuttelevat ostajia...
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Kyllä tuo GM on Saabille sama ku juoksis valmentajan käskystä säkki päässä 110 aidat. Uskomatonta sähläystä vuodesta toiseen.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Oli kymppä-uutisissa tuoretta kuvaa trollhättanin tehtaalta. Linjalla kasattiin T5 9-3:sta...
#1730
500whp.net member
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

Minä oon koko päivän lukenu mitä mielenkiintoisempia versioita ja juttuja Saabista. :roll: Toimittajien olemattomista tiedoista huomaa kuinka pieni merkki Saab oikeastaan on.
----
Ja mitä MTV3:een tulee niin nettikuvassa kasataan 90-luvun puolenvälin cabbea Suomessa.
Toby
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Ti Syys 16, 2003 11:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Toby »

isaab.net -foorumissa keskustellaan huhuista, joiden mukaan vastapainona 9-3:n seuraavan sukupolven siirrolle Rüsselsheimiin Trollhättan saisikin seuraavan sukupolven cabriolet-valmistuksen. Ja tällöin siis sekä 9-3:n, Astran että Tigran osalta.

Jotain konkreettia on varmaan pienempien piirien tiedossa, kun ammattiyhdistysliike ottaa tuon uutisen niin rauhallisesti. Jos tuo Cadillac BLS (BLS=Bullshit?) olisi ainoa lohtu, Ruotsin metalliliittohan hyppisi jo tasajalkaa...

Lisäksi huhuissa pyörii vahvasti jo haudatuksi luultu hanke 9-3:een perustuvasta Cross Over -mallista ja/tai uudesta Sonettista, mutta ne voivat kumpikin olla myös pelkkää ruotsalaista toiveajattelua.
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

CC Aero kirjoitti:Uudessakaupungissa tehdyt Saabit sentään tiedettiin laadukkaasti kootuiksi. GM onnistuu taas tekemään entistä enemmän hallaa Saabin imagolle. Toistan mielipiteeni tästä asiasta: KuvaGM

Mitähän meinaavat vastaavaisuudessa suunnitella Ruotsissa, kun valmistuskin siirretään mualle? Keulamerkin koon?
No onnex toi mun hankinta on tuolta ukista, mitään vikaa ei ole ollut ja seuraavaan auton vaihtoonkin on aikaa, mutta MIKÄS SITTEN :?: :?: :?: :?: :(
9-3.1972
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

9-5T kirjoitti:
se93tbo kirjoitti:No onnex toi mun hankinta on tuolta ukista, mitään vikaa ei ole ollut ja seuraavaan auton vaihtoonkin on aikaa, mutta MIKÄS SITTEN :?: :?: :?: :?: :(
Kovakattoisen Ukilaisen tilalle sopii Cayman.
Mikäs toi Cayman oikein on :?:
9-3.1972
tknummelin
"Hirsch"
Viestit: 951
Liittynyt: La Joulu 25, 2004 15:38
Paikkakunta: Linnavuoren vapaavaltio

Viesti Kirjoittaja tknummelin »

se93tbo kirjoitti: Mikäs toi Cayman oikein on :?:
Porschen uusi, Boxsteriin perustuva kovakattoinen kiituri. Sitä pulkkaa meinasivat Uudessakaupugissa sitten nakertaa.
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

tknummelin kirjoitti:
se93tbo kirjoitti: Mikäs toi Cayman oikein on :?:
Porschen uusi, Boxsteriin perustuva kovakattoinen kiituri. Sitä pulkkaa meinasivat Uudessakaupugissa sitten nakertaa.
Joo jos ne nyt tehdään niin ehkä joskus :wink: Tosin ei oile mikään perhemalli :?
9-3.1972
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

se93tbo kirjoitti:No onnex toi mun hankinta on tuolta ukista, mitään vikaa ei ole ollut ja seuraavaan auton vaihtoonkin on aikaa, mutta MIKÄS SITTEN :?: :?: :?: :?: :(
Näin myös minulla, on se mukavaa ajella kotimaisella autolla. 8)
Maximum Overdrive
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ma Heinä 19, 2004 08:41

Viesti Kirjoittaja Maximum Overdrive »

Kyllähän tuo olon hieman oudoksi saa, tämä Saabin ns. globalisoituminen... Totta on, että jo tähän menessä useat automerkit valmistavat tuotteitaan monissa eri maissa, mutta silti olisi ollut toivottavaa, että Saabin keskiraskas olisi jäänyt Ruotsiin.

On mielenkiintoista seurata, miten seuraavan 3-5 vuoden sisällä GM Saabia käsittelee; häipyykö koko tuotanto Ruotsista, loppuuko ruotsalaisten suunnittelun osuus myös kokonaan, lanseerataanko keski-Saab jonkinlaisena eurooppalaisena jokamiehen-autona...

Jos katsotaan, mitä Ford tekee Volvon kanssa, niin toivotaan samaa myös Saabille GM:n osalta. Ainakin näin kuluttajan näkökulmasta Volvo on ollut varsin agressiivinen markkinoilla ja autot ovat myös menneet kaupaksi.

Volvo on suuntautunut rohkeasti uusille alueille ( esim. SUV-kuviot ), vaikka välillä riski päällä.

Tilanne on ollut niiltäkin osin erikoinen, että Volvo on myös tuonut omistatahoille rahaa, huolimatta siitä, että Volvo mielletään kalliiksi autoksi !

Onneksi Saabia valmistetaan vielä joitain vuosia Ruotsissa, en usko, että edes GM:n nokkamiehet uskaltavat autoa siirtää tuosta noin vain Saksaan, vaan kyllä operaation täytyy olla hallittu ja pysyä kasassa. Muuten GM:n tappio Euroopassa ei ainakaan vähene, vaan pahenee entisestään....
Vastaa Viestiin