Saab 9-3 facelift 07-> harkinnassa
Re: Saab 9-3 facelift 07-> harkinnassa
Noista saapeista ttid on selvä voittaja. Et ilmeisesti ole ajanut vectorilla, jos voit edes harkita linearia Ttdissä et tarvitse lämpötolppaa, koska autossa on eberi ja se on aina lähtövalmis alle 30min eberöinnillä... Jos tuohon hintaan tekevät jakopään, niin kannattaa vielä varmistaa että tekevätkö sen orkkisosilla. Itse en uskaltaisi ajaa tarvikevesipumpulla, koska sillä voi tuhota koko koneen ja orkkisosilla on 3v takuu...
Eski
Eski
Re: Saab 9-3 facelift 07-> harkinnassa
Entä se imusarjan vaihto uudempaan, jotta läpät ei riko konetta
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Saab 9-3 facelift 07-> harkinnassa
Ainakin kannattaisi tsekata miten tukossa imari jo on ja pahimmassa tapauksessa uusi imari tilaukseen neobrossilta ja vaihto jakopääremontin yhteydessä...
Bensakoneesta menee jakoketju vaihtoon seuraavaksi ja sehän se vasta kallis homma onkin
Eski
Bensakoneesta menee jakoketju vaihtoon seuraavaksi ja sehän se vasta kallis homma onkin
Eski
Re: Saab 9-3 facelift 07-> harkinnassa
Noilla tiedoin menee Saabit kyllä hinta/speksitasoltaan aika tasan, ja valinta on siis makukysymys noiden mainitsemieni ominaisuuksien välillä.Ande92 kirjoitti: ↑Ma Kesä 24, 2019 15:43Molemmissa on hyväkuntoiset renkaat ja huoltokirjat vaikutti hyviltä. Ttdi:hin luvattiin tehdä remminvaihto kyseiseen hintaan. Koriltaan molemmst ovat ruosteettomia. Eniten huolestuttaa molempien autojen ajomäärät, että paljonko huolettomia kilometrejä noilla +200tkm ajetuissa autoissa on.
Myös kun en omista töpselipaikkaa, niin mitäköhän bensaturbo tykkää kylmäkäynnistyksistä . Dieselin kohdalla taas pelkään pätkäajon tappavan koneen.
TTiD automaattivectorissa saa kyllä tyyriimmän tason kyytiä melkein samalla rahalla. Ja ehkäpä se merkittävin noilla kilsoilla epäilyttävä isot remontit on juurikin mainitut, eli ottomoottorillisessa jakoketjun venahtamisesta auheutuva remontti ja TTiD:ssä se imusarja. Ei näissä kummempiä noilla kilsoilla ole yleensä ollut, ellei alustan kuluvia osia lasketa, ja niitä menee kaikista autoista.
Olen ajanut Vectorilla ja silti selvinnyt 4,5 vuotta Linearilla vetämättä ranteita auki. Toisaalta olen ajanut myös Berlingoa ja ajelen silti edelleen Saabilla, joten kai tömä on jotain masokismia
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saab 9-3 facelift 07-> harkinnassa
Jep, kannattaa muistaa, että vaikka näistäkin vehkeistä löytyy vikoja, niin ne on aika halpoja hommia, jos huoltaa vehkeet ajoissa ennen täystuhon iskua. Eihän ne imusarjan läpät kaikista ttidestä ole irronneet, eikä edes etujouset katkenneet, mutta tieto lisää tuskaa. Halvempaa kuitenkin kuin taikasana vag-tsi-dsg -paketti, jonka tsi-jakopään ja dsg-lootan remontti maksaa enemmän kuin nuo saapit yhteensä
Eski
Eski
Re: Saab 9-3 facelift 07-> harkinnassa
Kyllä, näistä tämänkin ketjun potentiaalisten vikojen listauksista huolimatta täytyy muistaa, että NG-kolkki on melko kestävä ja vähävikainen automalli. Moottori- ja vaihteistoversioon katsomatta.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saab 9-3 facelift 07-> harkinnassa
Kuhan öljyt vaihtaa säännöllisesti ja akku kunnos ja kerran viikossa ajaa koneen lämpöseks niin bensalla pärjää aina.
Kyllähän toi 200tkm on simmone et varmasti jotain laitettavaa varmasti tulee.
Oma tids 18x000 ajettu, jarrut aivan loppu. Imusarjan oon jo hommannu et saa vaihtaa samal ku jakohihnan.
Kyllähän toi 200tkm on simmone et varmasti jotain laitettavaa varmasti tulee.
Oma tids 18x000 ajettu, jarrut aivan loppu. Imusarjan oon jo hommannu et saa vaihtaa samal ku jakohihnan.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Saab 9-3 facelift 07-> harkinnassa
Mulla olevassa 1.8t:ssä oli lohkolämmitin rikki kaksi talvea täällä Oulun korkeudella. Sitä ei käynnistyksien yhteydessä edes huomannut mistään, vaikka pakkanen keikkui päälle kolmessakympissä pitkiäkin aikoja. Eli lähtee/kukkuu hyvin lämmittämättäkin.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: Saab 9-3 facelift 07-> harkinnassa
En tosiaan tuosta TTID:stä sen tarkemmin koneen osalta tiedä kuin mitä täällä muut ovat raportoineet. Siihen liittyi tuo imusarja läppineen.
Sitä vastoin B207 bensakoneeesta on kokemusta runsain mitoin.
Erittäin kestävä kone ja myös turbo. Jakopään remonttia on turha pelätä, kun se ei petä äkkiä ja aiheuta siten tuhoja. Eikä se välttämättä vaadi remonttia vielä pitkään aikaan. Omallani on ajettu 312 tkm ja jakopää avaamatta. Se jakopää alkaa jo hyvissä ajoin antamaan "äänimerkkiä" kun on huollon/korjauksen tarpeessa. Jos siitä ei välitä, niin sitten asiat voi mennä huonosti.
Käyntiin lähtö ei tuottane onhgelmia vaikka ei lämmitystolppaa olekaan bensakoneen osalta talvella. Etanolin kanssa en tiedä, kun itse en ole sitä joutunut ilman lämmitystä tai lämmintä tallia käyttämään. Koekeilumielessä olen etanollla startannut -20 lämpötilasta ilman lämmitystä ja käyntiin lähti, tosin ensin hörähti ja kävi pari kolme sekuntia kunnes sammui, mutta toisella startilla jäi nätisti käyntiin.
Sitä vastoin B207 bensakoneeesta on kokemusta runsain mitoin.
Erittäin kestävä kone ja myös turbo. Jakopään remonttia on turha pelätä, kun se ei petä äkkiä ja aiheuta siten tuhoja. Eikä se välttämättä vaadi remonttia vielä pitkään aikaan. Omallani on ajettu 312 tkm ja jakopää avaamatta. Se jakopää alkaa jo hyvissä ajoin antamaan "äänimerkkiä" kun on huollon/korjauksen tarpeessa. Jos siitä ei välitä, niin sitten asiat voi mennä huonosti.
Käyntiin lähtö ei tuottane onhgelmia vaikka ei lämmitystolppaa olekaan bensakoneen osalta talvella. Etanolin kanssa en tiedä, kun itse en ole sitä joutunut ilman lämmitystä tai lämmintä tallia käyttämään. Koekeilumielessä olen etanollla startannut -20 lämpötilasta ilman lämmitystä ja käyntiin lähti, tosin ensin hörähti ja kävi pari kolme sekuntia kunnes sammui, mutta toisella startilla jäi nätisti käyntiin.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Saab 9-3 facelift 07-> harkinnassa
Jos Saabia meinaat ja musiikin kuuntelu yhtään kiinnostaa niin varmista, ettei autossa ole pelkästään 4 kaiuttimen soitinta.
9-3 SC 1.8t M5 -08 "BioPower stage1"
Re: Saab 9-3 facelift 07-> harkinnassa
Täyden tehtaan varusteluettelon saa muuten näkyviin syöttämällä auton valmistenumeron hakuun osoitteessa thesaabsite.com ja klikkaamalla siitä vielä täydet tiedot näkyville. Valmistenumeron taas saa rekisteritunnuksella esim. Bilteman kotisivujen ajoneuvohausta.
Sieltä nopeasti katsoen selvisi että siinä bensamanuaalissa on mainittu 4 kaiuttimen järjestelmä, dieselissä on 7 kaiutinta. Dieselissä myös sporttialusta, eli 10 mm matalampi, ym. lisäherkkuja.
Sieltä nopeasti katsoen selvisi että siinä bensamanuaalissa on mainittu 4 kaiuttimen järjestelmä, dieselissä on 7 kaiutinta. Dieselissä myös sporttialusta, eli 10 mm matalampi, ym. lisäherkkuja.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saab 9-3 facelift 07-> harkinnassa
Tasapainoakselin ketjun kiristin voi hajota yllättäen, toki tuon ei pitäisi samalla muuta rikkoa. Nää nyt on semmoisia joihin ei kannata valintaa kuitenkaan perustaa, ei semmoista konetta olekaan mistä ei jotain voisi hajota.petrisa kirjoitti: ↑Ti Kesä 25, 2019 09:12Sitä vastoin B207 bensakoneeesta on kokemusta runsain mitoin.
Erittäin kestävä kone ja myös turbo. Jakopään remonttia on turha pelätä, kun se ei petä äkkiä ja aiheuta siten tuhoja. Eikä se välttämättä vaadi remonttia vielä pitkään aikaan. Omallani on ajettu 312 tkm ja jakopää avaamatta. Se jakopää alkaa jo hyvissä ajoin antamaan "äänimerkkiä" kun on huollon/korjauksen tarpeessa. Jos siitä ei välitä, niin sitten asiat voi mennä huonosti
Pelkästään audiopuolen takia valitsisin noista kahdesta dieselin, se 4 kaiuttimen setti on kauhea. Kannattaa nyt kuitenkin ihan eka käydä koeajamassa ainakin vastaavalla tekniikalla varustettua.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Saab 9-3 facelift 07-> harkinnassa
Toisaalta -07 -> on jo Kenraalin konsernimankka, joka ei ole päivityksen kannalta niin painajaismainen kuin se vanhempi kuituhassäkkä.
Mutta joo, 4 ja 7 kaiuttimen välinen ero on kuin yöllä ja päivällä. Boset lienee sitten ihan oma lukunsa.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Saab 9-3 facelift 07-> harkinnassa
Minusta kaiuttimia suurempi ongelma on radion kuuluvuus. Joskus luin palstalta että antenni on kytketty vain toiseen takasivulasin antenniin, mutta molemmissa laseissa tuo antenni on ja myös kytkettävissä. Ei omaa kokemusta kytkennöistä, mutta huono tuo antenni on.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: Saab 9-3 facelift 07-> harkinnassa
Mors,
Itellä olis kans harkinnassa 9-3:nen ja tosiaan bensaversiona. Näköpiirissä olis farkku 1.8t BioPower vm. -08.
Niin saisko tästä hieman enempi plussia ja miinuksia.
Keskustelu täällä, kun näytti olevan enemmänkin juuri tuosta dieselistä, joka ei itselle ole mielekäs.
Lisäks tosta kiinnostaisi tietää, että saako tuolla BioPowerin stage-ohjelmoinnilla tosiaan kulutustakin alemmas, kun tehot nousee?
Oon tästä lukenut parista paikasta.
Itellä olis kans harkinnassa 9-3:nen ja tosiaan bensaversiona. Näköpiirissä olis farkku 1.8t BioPower vm. -08.
Niin saisko tästä hieman enempi plussia ja miinuksia.
Keskustelu täällä, kun näytti olevan enemmänkin juuri tuosta dieselistä, joka ei itselle ole mielekäs.
Lisäks tosta kiinnostaisi tietää, että saako tuolla BioPowerin stage-ohjelmoinnilla tosiaan kulutustakin alemmas, kun tehot nousee?
Oon tästä lukenut parista paikasta.