Saab 9-3 hetkellinen kulutus?
Saab 9-3 hetkellinen kulutus?
Saako saab 9-3 2.0t sport vector vm. 08 hetkellistä kulutusta näkyviin ja kuinka keskiarvo kulutus nollataan?
Re: Saab 9-3 hetkellinen kulutus?
Hetkellistä ei taida löytyä ja keskiarvo nollataan painamalla clear nappia pohjassa.
Saab
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Re: Saab 9-3 hetkellinen kulutus?
Hetkellisen kulutuksen ja paljon muutakin saa näkyviin ostamalla eSID2 palikan OBD-porttiin:
http://www.esid.se
http://www.esid.se
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Saab 9-3 hetkellinen kulutus?
Okei, miten onko tuo esim maptunesista saatava esid2 palikka (https://www.maptunparts.fi/mittarit-sen ... -2014.html) suoraan vaan kiinni autoon ja toimii vai pitääkö jotain muuta tehdä? Maptunesissa lukee että suoraan obd porttiin kiinni.
Re: Saab 9-3 hetkellinen kulutus?
Maptun on esidin jälleenmyyjä, eli tuo on se ihan sama palikka kuin aiemmassa linkissä. Ei muuta kuin kiinni obd-porttiin ja ajelulle. Toiminut itsellä moitteitta jo yli 1,5 vuotta.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saab 9-3 hetkellinen kulutus?
Jääkö tämä kuluttamaan akkua kun palikka obd-portissa paikallaan ja auto parkissa?
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Saab 9-3 hetkellinen kulutus?
Jep, kyllähän tuon esidin sanotaan hieman kuluttavan virtaa, joten itse ainakin otan sen usein irti. Itselläni ei ole esidissä eberin ohjausta, joten senkään takia sitä ei tarvitse jättää kiinni. Kesällä tulee harvemmin käytettyä eberiä, vaikka näin viileää keliä onkin
Alkuperäiseen aiheeseen liittyen, sillä hetkellisellä kulutuksella ei ole mitään merkitystä, mutta sidin DTE on ihan hyödyllinen, kun siitä näkee kuinka pitkälle polttoainetta riittää. Ttidin näytössä oli äsken tällaiset lukemat, mutta onhan siinä sentään 58l tankki ->
Eski
Alkuperäiseen aiheeseen liittyen, sillä hetkellisellä kulutuksella ei ole mitään merkitystä, mutta sidin DTE on ihan hyödyllinen, kun siitä näkee kuinka pitkälle polttoainetta riittää. Ttidin näytössä oli äsken tällaiset lukemat, mutta onhan siinä sentään 58l tankki ->
Eski
Re: Saab 9-3 hetkellinen kulutus?
Virrankulutus lepotilassa on ainoastaan 9 mA, on manuaalissa mainittu. On tuo mulla välillä parikin viikkoa ollut kiinni kun auto on ollut jossain lentokenttäparkissa, ei ongelmia. Voin kyllä suositella moisen hommaamista, vikakoodejakin tuolla saa luettua todella kattavasti ja kaistanvaihtovilkku on mukava lisätoiminto.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Saab 9-3 hetkellinen kulutus?
Mulla ollut esid2 käytännössä loppuvuodesta 2017 asti jatkuvasti kiinni autossa, eikä virranhallintaongelmia.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saab 9-3 hetkellinen kulutus?
Jep, eihän tuo esid ehjää akkua tyhjennä hetkessä ja ehdottomasti se on mukava ja ihan hyödyllinen keksintö näihin saappeihin. Eritysesti dieselissä DPFn puhdistuksen seuraaminen ja eberin kauko-ohjaus ovat hienoja ominaisuuksia.
Eski
Eski
Re: Saab 9-3 hetkellinen kulutus?
Jos (ilmeisesti kun) se osaa nukkua kunnolla, niin ei se virrankulutus ongelma ole.
Mm. joillain halvoilla obd-bt -murkuloillahan esimerkiksi on taipumusta tyhjentää akkua, mutta mekanismi menee niin päin, että palikka pitää väylää hereillä eikä auto itsessään pääse kunnolla nukkumaan. Jos murkula osaa nukkua kunnolla ja olla pitämättä väylävehkeitä hereillä, voi sen käytännössä hyvinkin huoletta pitää kiinni autossa.
Ei kyllä yhtään yllätä, että eSID on suunniteltu ja toteutettu vähän asiallisemmin kuin 4 euron halvat kiinalaiset obd-bt -murkulat
Mm. joillain halvoilla obd-bt -murkuloillahan esimerkiksi on taipumusta tyhjentää akkua, mutta mekanismi menee niin päin, että palikka pitää väylää hereillä eikä auto itsessään pääse kunnolla nukkumaan. Jos murkula osaa nukkua kunnolla ja olla pitämättä väylävehkeitä hereillä, voi sen käytännössä hyvinkin huoletta pitää kiinni autossa.
Ei kyllä yhtään yllätä, että eSID on suunniteltu ja toteutettu vähän asiallisemmin kuin 4 euron halvat kiinalaiset obd-bt -murkulat
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla