Jepulis, mulla homma levisi täysin suunnitellusta. Tuli hitsaamista ja muuta ongelmaa.
Lopullinen resepti oli, vanhan 2-pyttyisen valovirtakompressorin irtisanoutuessa oikean hiekkapuhalluspistoolin ilmansyötöstä:
- Lehtevää paksua ruostetta, ei vielä puhki => rälläkällä pala pois molemmista takapyöränkoteloista
- Ruosteenpoistoa erinäisillä pyörivillä hiomatyökaluilla
- Hiekkapuhalluskannulla suhuuttamista, sen, minkä kompura vielä jaksoi
- 85% fosforihappoa ruostekohtiin
https://www.ikh.fi/fi/fosforihappo-85-- ... ava-uph001
- Pari purkkia Wurth Rost Stoppia
https://eshop.wurth.fi/Kategoriat/Tartu ... fi/FI/EUR/
- 4 desiä DP40 - epoksipohjamaalia. Tuo ruuta, josta oli aiemmin juttua, toimi hienosti:
https://www.nettivari.fi/ylakannuruisku-hvlp-gold
- 8 desiä Raptoria massaruiskulla
Kompurakin antautui lopullisesti ennen maalaushommia, onneksi isän varastosta löytyi +30 vuotta vanha omatekoinen kalvokompura isolla painesäiliöllä. Justiinsa siinä riitti tuotto massaruutalle, kun piti pikkaisen tiheämmät tupakkitauot
Laitoin huvikseni kaikkia käyttämiäni kemikaaleja oikeassa käyttöjärjestyksessä umpiruostuneeseen hyllynkannattimeen, ilman mekaanista ruosteenpoistoa. Se on ollut vuosia säiden armoilla, ja saa siihen jäädäkin testimielessä
Edit: Jos sinua haittaa, että tulen puskista höpisemään omasta projektistani sinun projektiketjuusi, niin kerro vain
