Jos vaikka muijalle jossain vaiheessa hankkis 900 cabrio sensonicin

Olis ilo ajella niin kauan kuin kestää ja kun ei kestä niin muuttaa normaaliksi.
Todennäköisesti on. Eli mitä rankempaa käyttöä, sen kovemmalle järjestelmä joutuu. Varsinkin jos autoa on viritetty. Sensonic -kytkin kestää vääntöä noin 370+ Nm, joten jos autoa virittää siitä ylöspäin, niin sitten täytyy varautua vaihtelemaan kytkinlevyjä jonkun verran. Sensoniciin ei nimittäin voi laittaa mitään "kisakytkintä", sillä sen jälkeen se ei enää toimi moitteettomasti.ng900aero kirjoitti:onko muuten ajotyylillä tai vaihdekepin käyttötavalla mitään vaikutusta järjestelmän kestävyyteen?
Kyllä tuo diagnostiikkatoiminto toimi todella hyvin. Itse asiassa melkein paremmin kuin Trionic 5:n muu diagnostiikkajärjestelmä. Esim. Sensonic havaitsi kampiakselin asentoanturin vian, kun muu Trionic 5 -järjestelmä ei sitä huomannut.ng900aero kirjoitti:Entä onko sensonicin itsediagnostiikka niin pätevä että se havaitsee kaikki viat, siis voi olettaa sensonicin toimivan täydellisesti silloin kun mikään varoitusvalo ei pala?
Voi olla pidemmän päälle aika kallis unelmang900aero kirjoitti:Jos vaikka jossain vaiheessa toteuttaisi unelmansa sensonic-cabbesta![]()
Löytyy. Osa on mulla pahvilaatikossa odottamassa päivää, jolloin joku tarvitsee niitä. Osa on edelleen kiinni mulla autossa, mutta ne on disabloitu (esim. Sensonicin pääyksikkö kojelaudan "takana" rintapellissä) ja niitä voin irroittaa autosta koska tahansa, jos joku sellaisia kaipaa.ng900aero kirjoitti:Löytyykö sinulta muita ylimääräisiä palikoita siihen sensoniciin?
No sen, että kun Check ACS -valo syttyy palamaan, kuski on aivan avuton, jos vaihteet eivät kytkeydy päälle. Auto jää siihen paikkaan ja se täytyy hinauttaa pois. Ajattele, jos auto jumiutuisi johonkin Helsingin keskustaan pahimpaan ruuhka-aikaan. Ei taitaisi olla kovin kivaa?ng900aero kirjoitti:Onko muuten itse järjestelmä liian sofistikoitunut vai mikä siitä tekee niin haavoittuvaisen, en oikein netistä löytänyt kunnollisia reportaaseja aiheesta
Kyllä se on "tuomittu" sudeksi ihan maailmanlaajuisestikin. Aluksi kun se tuli markkinoille, sitä hehkutettiin oikein kunnolla. Mulla on vieläkin täällä duunipaikan pöytälaatikossa pari TM:ää vuosilta 1994 ja 1995, jossa käsitellään tuota Sensonic -järjestelmän toimintaa. Mutta sitten kun autoilla oli ajeltu jonkin aikaa, niin "karmea" totuus alkoi paljastua. Saab kehitti hätiin manuaalikonversiokitin, jota he sitten myivät kohtuuhintaan. Mun mielestä oli aika törkeää pyytää lisähintaa 9900 vanhaa markkaa tuosta Sensonic -järjestelmästä ja sitten 5000 vanhaa markkaa sen vaihtamisesta manuaaliksi, kun automaatti maksoi aikanaan 13900 vanhaa markkaang900aero kirjoitti:Olisiko pohjolan oloilla vaikutusta sähköosien hapettumien, pakkaskelien ym. seikkojen kautta vai onko sensonic tuomittu sudeksi maailmanlaajuisestikin?
Mahdollisesti, mahdollisesti ei. Kuten aikaisemmin kirjoitin, niin itse menisin heti vaihtamaan Sensonicin manuaaliksi, jos Check ACS -valo syttyisi palamaan. Ainoa poikkeus asiasta on vikakoodi "tilapäinen käyttöhäiriö", joka korjaantuu nollaamalla Sensonicin vikamuisti Tech 2:lla. Akunnapojen irroitus ei riitä nollaamaan Sensonicin vikakoodia.ng900aero kirjoitti:Jos löytyisi joku alle 50tkm ajettu cabbe niin mahtaisiko kestää nätisti ajellen, virittämättömänä ja kesäkäytössä paremmin?
Joo, edellyttäen, että sillä osaa ajaa. Kun itse ostin tuon auton, olin ekana päivänä Simonkadun ruuhkassa ylämäessä Foorumin vieressä. Jos Sensonicissa jättää vaihteen liian pitkäksi aikaa päälle (vaihteet 3,4 ja 5), moottori sammuttaa itse itsensä, jotta kytkin ei kuumenisi liikaa. Mulle kävi juuri näin. Noloang900aero kirjoitti:Olisi järjestelmänä aivan ihanteellinen Hesan ruuhkissa
Mitäs iloa siitä siellä hyllyssä on, kipin kapin asentamaan takaisin paikoilleenTurbo Sensonic kirjoitti: Joo, ainakin meikäläisen hyllyistä
Ainakin Motonetin tonnariin myymät stefat on millin-pari kapeampia kuin Saabin orkkikset ja muutenkin "rimpuloita". Tonnarin kyseessä ollessa ostan tästä lähin orkkiksia (Motonetin stefan pussissa luki jopa, että "made for Ford"ng900aero kirjoitti: Minkä merkkisiä stefoja löytyy Motonetistä, olen itse ostanut kyseisen stefan aina merkkiliikkeestä mutta tuskin valmistajalla on mitään merkitystä?