Onko kellään kokemusta OG9-3:n rättikattoa operoivien mäntien korjaamisesta/korjauttamisesta? O-renkaathan noissa antautuu ja netti on pullollaan kunnostettuja mäntiä panttiperiaatteella eli oma vuotava pitää lähettää tilalle. Suomenniemeltähän löytyy hydrauliikkapaja jos toinenkin ja mahdollisuuksien mukaan tukisin kotimaisia yrittäjiä. Oulusta löytyi yksi yrittäjä joka huoltaa vähän raskaampien koneiden mäntiä. Huoltokaveri ei suoralta kädeltä osaa katsomalla osannut sanoa minkälainen homma tuo katon mäntien huoltaminen on, kun ei ole tuommoista ennen aukaissut.
Millä muuten letkut voi tulpata siksi aikaa kun mäntä on irti?
Rättikaton mäntien korjaaminen
Rättikaton mäntien korjaaminen
9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11, 9-3 Cabriolet SE -00
Peugeot 206 1,4 XR -02
#621
”Niitähän saa vaikka minkä värisinä, kunhan ne ovat mustia.”
Peugeot 206 1,4 XR -02
#621
”Niitähän saa vaikka minkä värisinä, kunhan ne ovat mustia.”
Re: Rättikaton mäntien korjaaminen
Olen Pirkanmaalta muutamasta hydrauliikkapajasta kysellyt näiden korjausta mutta kiinnostus on ollut aika nollissa kun eivät ole ennen moisia tehneet.
Löysin jenkkilästä käytetyt mitkä nyt paikoillaan mutta jos jostain löytyisi paikka mikä näitä huoltaisi niin mulla olis 4kpl enemmän tai vähemmän vuotavia sylintereitä tuossa odttamassa huoltoa.
Löysin jenkkilästä käytetyt mitkä nyt paikoillaan mutta jos jostain löytyisi paikka mikä näitä huoltaisi niin mulla olis 4kpl enemmän tai vähemmän vuotavia sylintereitä tuossa odttamassa huoltoa.
900 -88
9-3 Cab -00 RE85
9-3 TTID SC -10
9-3 Cab -00 RE85
9-3 TTID SC -10
Re: Rättikaton mäntien korjaaminen
Jos itsellä olisi kyseinen tilanne niin purkaisin kyllä jo mielenkiinnosta niitä irtosylkkiä. Tai jos saarela olet jo yksilöinyt mikä pumppu vuotaa, ja edelliseltä kirjoittajalta sattuisi juuri sopiva löytymään kokeilisin jonkunlaista kauppaa hieroa aiheesta. Liittimentulppia löytyy hydrauliikkaliikkeestä ja sen irtosylinterin kanssa olisi hyvä mennä sopivat etsimään.