Suutinputkessa näyttää olevan jatkos. Yleensä nuo jatkokset tai mitkään muut kuin alkuperäisen kaltaiset paksuseinämäiset kovamuoviputket eivät toimi odotetusti. Suosittelen etsimään ehjät putket, varsinkin tuon korjatun tilalle, ja ehkä viereiseenkin - näyttää oudon terävästi taipuneelta.
Tarvikemallinen uusi sytytyspuola on harvoin parempi kuin alkuperäinen ehkä käytetty.
Viimeksi muokannut jus, Ti Heinä 16, 2019 09:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Jos suutinputki ei vuoja ni tuskin vaikuttaa tyhjäkäyntiin. Harmeja vaan tulee kun menee noita roplaamaan...kattele läpi kaikki muut putket myös tuo joka paksun suojaputken sisässä ja tarkista että ehyitä ja liitokset tiukkoja. Jos löysä liitos ja putkessa varaa niin pätkä vaan pois.
Tuossa et tarkemmin kertonut millasta tyhjäkäynti ongelmaa...kuumana kylmänä jne
Ajoituspalikat B207 E/L löytyy.
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Suutinputkessa näyttää olevan jatkos. Yleensä nuo jatkokset tai mitkään muut kuin alkuperäisen kaltaiset paksuseinämäiset kovamuoviputket eivät toimi odotetusti. Suosittelen etsimään ehjät putket, varsinkin tuon korjatun tilalle, ja ehkä viereiseenkin - näyttää oudon terävästi taipuneelta.
Tarvikemallinen uusi sytytyspuola on harvoin parempi kuin alkuperäinen ehkä käytetty.
Ei ole välttämättä jatkos, mulla on samassa kohtaa samanlainen letkunpätkä suutinputkessa, eikä se ole niin tiiviin oloinen että voisi mitenkään olla jatkoksena. Luulisin olevan vaan suojana lisäilmaluistin letkun hankaamista varten.
Onko tyhjäkäynti huonoa sekä kylmällä että lämpimällä koneella? Jos vain kylmällä kannattaa lisäilmaluistin toiminta tsekata. Ilmavuotoja kannattaa etsiä myös, mm. virranjakajan alipainekello ja kaikki alipaineletkut. Myös määräjakajan lautasen muoto kannattaa katsoa, jos on taipunut hörii ilmaa välistä niin ettei nouse tarpeeksi ylös ja laihentaa seosta tyhjäkäynnillä.
K-jetissä kylmänä käynnissä pysymiseen auttaa yleensä kaasuläpän stopparin säätö. Tyhjäkäynnin nopeus säädetään M10 avaimilla läppäkotelon kyljessä olevasta ruuvista. Epätasainen käynti ja muut häiriöt näissä yleensä johtuu sytytysjärjestelmän vioista. Jos ruisku on saanut olla "räpeltämättä", se on melko pommin varmaa tekniikkaa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Tai sitten ohjauspaineventtiili viallinen, ohjauspaineet metsässä ja seokset samoin.
Kaasuläpän stopparilla saa tyhjäkäynnin lämpimänä säädettyä. Paitsi jos läppäkotelossa on päällä ohivirtauskanava ja sen 10 mm kannalla oleva M6-säätöruuvi, säädetäänkin siitä ja läppään ei kosketa.
Kylmäkäyntikierroslukua hoitelee lisäilmaluisti.
Mitäs ohjauspaineventtiilin letkuille on tehty, miksi nippusiteet, onko siellä sisällä kuitenkin ohuet alkuperäiset kovamuoviputket?
Juuri käynnistin oman K-Jetin ensimmäistä kertaa 10 kuukauteen. Jäi ekalla käyntiin ja kaasuun en koskenut ennen kuin käynti oli tasaantunut. Ekat muutaman sekunnin ajan meinasi röpöttää ja kierrokset aika alhaalla. Sitten tasaantui ja toimi kuin ei olisi seisonnassa ollutkaan.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00