Moottorivalo (keltainen) mistä vikakoodit?
Moottorivalo (keltainen) mistä vikakoodit?
-99 9-5 2,3T biopower. Nyt luukutettu Pohjolan läpi.... Sakasan rajalla otti ja helähti moottorivalo palamaan. Tietokoneesta katoin arwoja ja näytti muistinmukaan aika tavallisilta. Auto toimii ok. Kulutus normaali, eli reilu.
Kone näyttää 2 erroria, joista toinen oli jo lähtiessä. Saako varsinaiset vikakoodit jotenkin näkymään?
Matkaa ois enää 3000km jäljellä niin hiukan arweluttaa meno, vaikka onneksi autokauppoja on kyl aika tiuhaan:D
Kone näyttää 2 erroria, joista toinen oli jo lähtiessä. Saako varsinaiset vikakoodit jotenkin näkymään?
Matkaa ois enää 3000km jäljellä niin hiukan arweluttaa meno, vaikka onneksi autokauppoja on kyl aika tiuhaan:D
Re: Moottorivalo (keltainen) mistä vikakoodit?
Vaikka koodit voivat ollakkin mitä tahansa, niin tarkasta ensialkuun pari asiaa:
Ovatko kaikki alipaineletkut paikoillaan? Yleensä bypassilta lähtevä letku irtoaa rintapellin mankkuvenalta aiheuttaen vikakoodin bypassin toimimattomuudesta ja laihasta seoksesta. Lisäksi kannattaa tarkastaa rintapellin mankkuvenalta lähtevät 2 muutakin letkua. Toinen menee kaasuläppäkotelolle ja toinen imusarjaan.
Toinen vaihtoehto, testaa bypassin toiminta. Imaise bypassilta lähtevästä letkusta, pysyykö alipaine? Jos ei pysy niin bypass vuotaa -> vikakoodi.
Jos nErr=2 niin löytyykö valikosta fcod? siinä näytetään yksi vikakoodi joka on kriittisempi. Fcod:in ilmoittaman koodin sitten voi muuttaa vikakoodiksi hex-dec muuntimella. Vai oliko toisinpäin, no en koskan muista kumminko päin se muutos pitää tehdä.
edit: oli tosiaan toisipäin, DEC->HEX
Ovatko kaikki alipaineletkut paikoillaan? Yleensä bypassilta lähtevä letku irtoaa rintapellin mankkuvenalta aiheuttaen vikakoodin bypassin toimimattomuudesta ja laihasta seoksesta. Lisäksi kannattaa tarkastaa rintapellin mankkuvenalta lähtevät 2 muutakin letkua. Toinen menee kaasuläppäkotelolle ja toinen imusarjaan.
Toinen vaihtoehto, testaa bypassin toiminta. Imaise bypassilta lähtevästä letkusta, pysyykö alipaine? Jos ei pysy niin bypass vuotaa -> vikakoodi.
Jos nErr=2 niin löytyykö valikosta fcod? siinä näytetään yksi vikakoodi joka on kriittisempi. Fcod:in ilmoittaman koodin sitten voi muuttaa vikakoodiksi hex-dec muuntimella. Vai oliko toisinpäin, no en koskan muista kumminko päin se muutos pitää tehdä.
edit: oli tosiaan toisipäin, DEC->HEX
Viimeksi muokannut Pakari, Ke Heinä 17, 2019 09:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Moottorivalo (keltainen) mistä vikakoodit?
Letkut paikoillaan, en ainakaan irtopäitä löytänyt.
Jos tuo bypass? On jaskana, mitä aiheuttaa/vaikuttaa? Ihan tässä sitä ei varmaan saa vaihdettua/korjattua?
Ihan ei auennut (en ole niin teknikko ) mitä letkua pitäisi imutella
Kauheen laihalla ei voi olla, lambada näyttää 0-500 ajaessa ja miinuksia moottorijarrutuksessa. Tyhjäkäynnillä seilaa melkoisesti 0-250 välillä. Mutta on tehnyt sitä aiemminkin.
Rikkaallakaan ei käy, pakokaasu ”normaalin” hajuista. Lisäksi sii kiihtyy normaalisti ja kulkee hyvin. No yli 160 en ajanut kun kattoboksi...
Jos tuo bypass? On jaskana, mitä aiheuttaa/vaikuttaa? Ihan tässä sitä ei varmaan saa vaihdettua/korjattua?
Ihan ei auennut (en ole niin teknikko ) mitä letkua pitäisi imutella
Kauheen laihalla ei voi olla, lambada näyttää 0-500 ajaessa ja miinuksia moottorijarrutuksessa. Tyhjäkäynnillä seilaa melkoisesti 0-250 välillä. Mutta on tehnyt sitä aiemminkin.
Rikkaallakaan ei käy, pakokaasu ”normaalin” hajuista. Lisäksi sii kiihtyy normaalisti ja kulkee hyvin. No yli 160 en ajanut kun kattoboksi...
Re: Moottorivalo (keltainen) mistä vikakoodit?
Oikean puoleisen rinkulan alla on bypass-venttiili jonka päästä lähtee pieni alipaineletku. Siitä voi bypassin testata.
Jos bypass on rikki ja paljon käyttää ahtoja niin paineisku kaasuläpän sulkeutuessa nopeasti voi paukauttaa välijäähyn päädyn irti.
Jos bypass on rikki ja paljon käyttää ahtoja niin paineisku kaasuläpän sulkeutuessa nopeasti voi paukauttaa välijäähyn päädyn irti.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Moottorivalo (keltainen) mistä vikakoodit?
OK, pitää tuo aamusella kattoa. Ahtoja ei vakiossa ole paljoa
Fcodea ei tuosta löytynyt.
Mitähän mahtaa olla:
10 Pbef (1009/1012 arvot)
11 Pinl (1018/1021)
Fcodea ei tuosta löytynyt.
Mitähän mahtaa olla:
10 Pbef (1009/1012 arvot)
11 Pinl (1018/1021)
Re: Moottorivalo (keltainen) mistä vikakoodit?
SID-infon symbolit ja selvennykset: viewtopic.php?f=16&t=87456
Oletko koittanut vaihtaa mode:a? Sieltä kautta saattaa/löytyy lisää ja haettu fcod myös. Ohjeet moden vaihtamiseen: Valitse sidiin ylimmäksi riviksi mode. Paina SET näppäintä pohjassa niin pitkään kunnes numero vilkkuu. Plussaa ja miinusta käyttäen valitse toinen mode ja paina SET. Sitten selaa valikkoa.
Oletko koittanut vaihtaa mode:a? Sieltä kautta saattaa/löytyy lisää ja haettu fcod myös. Ohjeet moden vaihtamiseen: Valitse sidiin ylimmäksi riviksi mode. Paina SET näppäintä pohjassa niin pitkään kunnes numero vilkkuu. Plussaa ja miinusta käyttäen valitse toinen mode ja paina SET. Sitten selaa valikkoa.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Moottorivalo (keltainen) mistä vikakoodit?
Kaivelin läpi modet 1-5 mut ei tullut fcodea?
Uutuusjuttu gear löytyi. Siitä tuli mieleen, että laatikko ”arpoi” välillä kiihdyttäessä 90-150 väleillä toisinaan voimakkaasti, kuin ois vuorotellut että minkä laittaisi sisään tai oisko vaihdellut/kytkenyt turbiinilukkoa? En ole tuollaista aiemmin havainnut. Voisko johtua siitä? Laatikon ohjelma sekaisin? Muuten kyllä vaihtaa nätisti, toimii loogisesti ja nykimättä. Tälläistä ees-taas rynkytystä moottoritienopeuksissa ei kotimaan liikenteessa oikeastaan tule ikinä.
Uutuusjuttu gear löytyi. Siitä tuli mieleen, että laatikko ”arpoi” välillä kiihdyttäessä 90-150 väleillä toisinaan voimakkaasti, kuin ois vuorotellut että minkä laittaisi sisään tai oisko vaihdellut/kytkenyt turbiinilukkoa? En ole tuollaista aiemmin havainnut. Voisko johtua siitä? Laatikon ohjelma sekaisin? Muuten kyllä vaihtaa nätisti, toimii loogisesti ja nykimättä. Tälläistä ees-taas rynkytystä moottoritienopeuksissa ei kotimaan liikenteessa oikeastaan tule ikinä.
Re: Moottorivalo (keltainen) mistä vikakoodit?
Kävitkö Mode 0:ssa?
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Moottorivalo (keltainen) mistä vikakoodit?
No en tietty... pitääpä sekin hutkia.
Re: Moottorivalo (keltainen) mistä vikakoodit?
Kriittisempi vikakoodi on siis P1312, eli sytytyskatkokset 1 ja 2 sylintereissä. Todennäköisin syy on di-kasetti ja tulpat.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Moottorivalo (keltainen) mistä vikakoodit?
viewtopic.php?t=111925
Tulpat vaihdettu lähteis.
Mites tuo etenee? Jollainaikaa lakkaa kipinä syöttymästä ja retki jää siihen kunnes?
Tulpat vaihdettu lähteis.
Mites tuo etenee? Jollainaikaa lakkaa kipinä syöttymästä ja retki jää siihen kunnes?
Re: Moottorivalo (keltainen) mistä vikakoodit?
Se on yksi mahdollisuus. Sivuseurauksena voi olla myös katalysaattorin vaurioituminen sytytyskatkosten vuoksi, kun polttoainetta pääsee palamattomana kuumaan pakosarjaan.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Moottorivalo (keltainen) mistä vikakoodit?
Eiköhän tuolla vikakoodilla kannata etsiä puoti josta saa uuden di-kasetin, jos kotimatkaa on 3000km ja haluaa vielä päästä perille
Eski
Eski
Re: Moottorivalo (keltainen) mistä vikakoodit?
Ja kasetti tietenkin ostaa vain aito sem eikä tarviketta niin pääsee yhdellä kasetin vaihdolla kotia.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01