Morjesta. Potilas ois 95 vuoden B204E koneella varustettu. Tarvitsiko kampiakselin asentotunnistin toimiakseen 5V vai 12V jännitteen toimiakseen?
Kiitos jo etukäteen.
T5 asentotunnistimen jännite.
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 61
- Liittynyt: To Joulu 12, 2013 17:21
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: T5 asentotunnistimen jännite.
Ei kumpaakaan. Induktiivinen anturi
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 61
- Liittynyt: To Joulu 12, 2013 17:21
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: T5 asentotunnistimen jännite.
Hyvä tietää, luulin Halliksi kun on 3 piuhainen liitin.
Re: T5 asentotunnistimen jännite.
T5.2 käyttää kyllä hallia. Tässä tapauksessa 5V jännite. Anteeksi erehdys
T5.5 induktiivista
T5.5 induktiivista
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
Re: T5 asentotunnistimen jännite.
Ja '95 auto on T5.5, eli induktiivinen anturi.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: T5 asentotunnistimen jännite.
T5.2 löytyy yhdestä mallivuodesta joka -93. Anturi siis tuossa hihnapyörån takana ja käy sama kuin og900 on..
T5.5 on 94-98 malleissa.
T5.5 on 94-98 malleissa.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: T5 asentotunnistimen jännite.
Sen induktiivisen anturin ehjyyttä voi tarkastella mittaamalla sähköistä irti olevan anturin piuhan päästä herkällä mittalaitteella (digitaalinen yleismittari) sen impedanssia (ohmeja) tai induktanssia (henrejä) ja heilutella anturin mittapään läheisyydessä ferromagneettista rautaa lähelle/kauas. Kätevimmin tää käy vaikkapa pyörittämällä starttimoottoria, jolloin anturipyörän rakoset viuhtoo anturin edestä, eikä anturia tarvi irrotella sen kummemmin.
Mittauksen aikana mitta-arvon pitää vaihdella heiluttelun tahdissa. Kätevimmin niitä ferromagneettisia kappaleita heiluttelee vaikkapa pyörittämällä startista anturin kehäpyörää. Sitä anturia siis ei tarvitse irrottaa, vaikka onkin kätevästi tyrkyllä. Sen sijaan sen liitin pitää avata ja se on kaikkea muuta kun kätevästi ja kaikkea muuta kun tyrkyllä imusarjan alla keskellä.
Mittauksen aikana mitta-arvon pitää vaihdella heiluttelun tahdissa. Kätevimmin niitä ferromagneettisia kappaleita heiluttelee vaikkapa pyörittämällä startista anturin kehäpyörää. Sitä anturia siis ei tarvitse irrottaa, vaikka onkin kätevästi tyrkyllä. Sen sijaan sen liitin pitää avata ja se on kaikkea muuta kun kätevästi ja kaikkea muuta kun tyrkyllä imusarjan alla keskellä.
9000 CSE MY1997
helsinki.hacklab.fi
helsinki.hacklab.fi