Automaattivaihteiston "viiveen" ihmettelyä
Re: Automaattivaihteiston "viiveen" ihmettelyä
Kyllä olen tyytyväinen. Se pahin juttu, eli välivapaa ja rysähtäen vaihteen kytkeytyminen ei ole tapahtunut kertaakaan rempan jälkeen. Loota toimii muutenkin paremmin. Kiekkimittaria kun seuraa, niin loota pyältää vaihdetta ihankuin konepellin alla istuisi piilossa taitava kuski käyttämässä manuaalivaihteistoa ja perinteistä kytkintä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Automaattivaihteiston "viiveen" ihmettelyä
Mertmi kirjoitti:Pistin pari kuvaa tonne albumiini Shift Kitin laitosta. Kitin mukana tulevan manuaalin meinasin laittaa ladattavaksi, mutta huomasin yhden sivun puuttuvan kuvakollaasista. Pitänee käydä kuvaamassa puuttuva sivu verstaalla. Siinämäärin öljyinen siitä tuli homman edetessä, ettei papereita enää viitsi kotiin tuoda.
Tässä näkymä vaihdelaatikkoon auton alta vaihteiston kiinnike ja venttiilipesän kotelo poistettuna.
Venttiilipesä hommaa varten tehdyn pöytälevyn päällä. (Teräksisessä pöytälevyssä reunat käännetty ylöspäin, jotta valuva öljy ei päädy lattialle.)
Linear solenoidit purettuna.
Linear solenoidit myöhemmin koottuna. (Solenoidien purku ja kokoaminen vei kolme tuntia.)
edit:korjasin CDTA:n kommentoiman ajatusvirheeni tuosta solenoidihommasta.
Otitko venttiilipaketin pois laatikko autossa kiinni vai pöydällä ja jos auton alla niin oliko ongelmia ahtauden kanssa...
Re: Automaattivaihteiston "viiveen" ihmettelyä
Kyllä vaihdelaatikko oli autossa paikallaan. Todella ahdasta. Autonosturi oli apuna. Flektien kohdallakin ahtaudesta kertoo jotain kun flektissä oleva muovinen suojus piti irroittaa jotta koppa sopii pois paikaltaan. On kuitenkin mahdollista tehdä, vaikka melkoinen manööveri oli laittaa koppa kiinni liimapintoja sotkematta. Koppahan tiivistetään semmoisella punaisella GM:n "karkkiliimalla".
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Automaattivaihteiston "viiveen" ihmettelyä
Mitähän olisi tehtävissä seuraavanlaiselle ongelmalle joka tuli biopower softan asennuksen jälkeen. Eli automaattilaatikon sport-asento hävisi. Nyt kun painaa D-asennossa sport nappia, kojelautaan ilmestyy "sport" teksti, mutta laatikon toiminta ei muutu mitenkään. Softa toimii kyllä muuten mainiosti ja tehojakin tuli lisää.
Alkuperäisellä softalla sport-asento toi huomattavasti paremman kaasupolkimeen vastaamisen ja muutenkin käytös muuttui sporttisemmaksi.
Nykyisessä softassa pohjalla on jonkun vanhemman aeron softa ja ilmeisesti tämä pohjasofta nyt sitten hävitti sport toiminnon.
Alkuperäisen softan tietysti voisi paluttaa, mutta sitten laskee tehot, eikä voi käyttää etanolia.
Onko mitään keinoa säilyttää nykyinen softa ja palauttaa vaihteiston toiminta alkuperäistä vastaavaksi? Auttaisiko esim. vaihteiston softan päivitys?
Auto on 9-5 2.3T 2007
Alkuperäisellä softalla sport-asento toi huomattavasti paremman kaasupolkimeen vastaamisen ja muutenkin käytös muuttui sporttisemmaksi.
Nykyisessä softassa pohjalla on jonkun vanhemman aeron softa ja ilmeisesti tämä pohjasofta nyt sitten hävitti sport toiminnon.
Alkuperäisen softan tietysti voisi paluttaa, mutta sitten laskee tehot, eikä voi käyttää etanolia.
Onko mitään keinoa säilyttää nykyinen softa ja palauttaa vaihteiston toiminta alkuperäistä vastaavaksi? Auttaisiko esim. vaihteiston softan päivitys?
Auto on 9-5 2.3T 2007
#2163
9-5 2.3T -07
900i 16 2.1 -92
90 -87
9-5 2.3T -07
900i 16 2.1 -92
90 -87
Re: Automaattivaihteiston "viiveen" ihmettelyä
Todennäköisesti päivitetyssä softassa kaasupolkimelle määritelty kerroin on jo normaaliasennossa niin reipas ettei sporttiasennon lisäkerroin vaan enää voi tuntumaa muuttaa. Jos näin on niin sen normaalitilan kertoimen voi pienentää jolloin kaasukäytös laiskistuu mutta sporttipiristys tulee taas saataville.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Automaattivaihteiston "viiveen" ihmettelyä
Kyllä pelkkä D-asento päivityksen jälkeen muuttui tuntumaltaan herkemmäksi. Nyt kun kokeilin sportin ja pelkän D:een eroa oiken moneen kertaan, niin ehkä sport-asento toi hienoisen muutoksen auton käytökseen, mutta ero on kyllä hyvin pieni.
Itse kun en pysty softaa muokkaamaan, niin tyydyn nyt tähän tilanteeseen toistaiseksi. Hyvä tieto kuitenkin että tältäkin osin softaa voi säätää.
Itse kun en pysty softaa muokkaamaan, niin tyydyn nyt tähän tilanteeseen toistaiseksi. Hyvä tieto kuitenkin että tältäkin osin softaa voi säätää.
#2163
9-5 2.3T -07
900i 16 2.1 -92
90 -87
9-5 2.3T -07
900i 16 2.1 -92
90 -87
Re: Automaattivaihteiston "viiveen" ihmettelyä
Minun 9-3:n softasta vähennettiin sitä kaasun liaäherkkyyttä, koska omasta mielestä se jo muutenkin herkentyi biopoweriin siirtyessä. Siinä siis erona on nyt vain herkempi kick down. Näin se taitaa loppupelissä olla 9-5:ssäkin. Aski heittää pienempää herkemmin sportilla.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01