Millaisia ovat Alession tai Kraatzin vanteet?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Millaisia ovat Alession tai Kraatzin vanteet?

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Onkos Teillä minkäänmoista kokemusta yllä mainituista aluvanteista? Olivat suht` komian näköisiä ja kohtuu hintaisia.
Alkaa pahasti näyttää siltä että on kevättä rinnassa: kissa mouruaa ja isäntä kiertää kattelemassa vanteita. Ei sitä koskaan opi :oops:
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
hakuba2
"Hölösuu"
Viestit: 1501
Liittynyt: Ma Tammi 26, 2004 18:13
Paikkakunta: Vihtavuori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hakuba2 »

Muuta en tiedä, mutta mulla on nyt ollu kaks kesää alession vanteet alla ja mitään kulumisen jälkiä ei näy..
93 1.9 TTiD -11
93 2.0T cab -07
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Alession vanteiden lakkaus ei ole parhaita mahdollisia, parit kyseisen merkin vanteet omistaneena huomannut asian :( .
Foxbody turbo
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Viesti Kirjoittaja moksu »

Viime kesäksi ostin Kraatzin vanteet ja minusta säilynyt hyvässä kunnossa ja ajan myös teitä johon ei ole asfalttikone eksynyt. Kokemukset pelkästään positiiviset :D
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Alessiosta voin sanoa sen verran että radalla kuumenevat tai keräävät lämpöä jonka johdosta keskiön koristeet loikkaa ojanpiantereeelle katsomaan ajoa.

Lakat lähtee kun emäntä ajaa rotvallin reunaan mutta minkäs teet -> muijalle oma auto ja Saba rauhoitetaan naisilta :lol:
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Kannattaa katsoa hieman mitä nuo vanteet painaa... jos se nyt jotain kiinnostaa.
#1730
500whp.net member
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

Jooh, painoihin on taidettu herätä vasta äskettäin. Alumiini ei aina autuaaksi tee.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Kattoo sellaiset vanteet että niissä on paljon ilmaa ja vähän alumiinia :lol:

Halvat vanteet on aina painavat, laatu maksaa tässäkin kohtaan.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Ei kellään ole muistissa sivustoa, jossa oli taulukoitu eri vannemallien painot? Katosi suosikeista viimeisen formatoinnin yhteydessä :oops: .
Foxbody turbo
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

to4 kirjoitti:Ei kellään ole muistissa sivustoa, jossa oli taulukoitu eri vannemallien painot? Katosi suosikeista viimeisen formatoinnin yhteydessä :oops: .
Haulla löytyy :lol:

Alessio, TSW jne.. ei tunnetusti mitään kovin köykäsiä.

15" VANTEITA KOKO PAINO PUOLI
BORBET CF 7X15 9,6kg 5
TSW HOCKEN.R 7X15 8,6kg Y16
BORBET C 7X15 7,5kg 6
KOSEI RT PENTA 7X15 6,3kg 5
KOSEI K1 RACING 7X15 4,9kg U6
OZ RACING SUPERLEGGERA 7X15 4,9kg 12


17" VANTEITA KOKO PAINO PUOLIA
BORBET C 7.5X17 13,2kg 6
TSW REVO 7X17 11kg 6
TSW HOCKEN.R 8X17 11kg Y16
TEAM DYNAMICS MONZA 7X17 10,7kg 16
5ZIGEN COPSE 7.5X17 10,3kg 5
STILAUTO SR500 7X17 9,6kg 10
5ZIGEN MK6 7X17 9,3kg U6
FLIK APEX-CP 7X17 8,2kg 6
OZ RACING CRONO EVO 7X17 7,5kg 5
FLIK TDR-S 7X17 7kg 12
OZ RACING SUPERLEGGERA 7X17 6,9kg 12
KOSEI K1 RACING 7X17 6,3kg U6
Alessio F1 7x17 12kg

18" VANTEITA KOKO PAINO PUOLIA
KAHN RSR 8X18 12,3kg 5
OZ RACING VOLCANO 8X18 12kg 5
KAHN RSS 8X18 11,9kg 6
TSW HOCKEN.R 8X18 11,7kg Y16
RONAL R-7 8x18 11kg 5
FLIK TDR2-H 8X18 10kg 12
TEAM DYNAMICS PRO RACE2 7,5X18 8,2kg 5
OZ RACING CRONO EVO 7X18 8,2kg 5
OZ RACING SUPERLEGG. 8X18 7,9kg 12
#1730
500whp.net member
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Tuolla on listaa vanteista ja painoista

http://www.wheelweights.net/
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Menee hiukan aiheen ohi, mutta missä painoluokassa Saabin omat vanteet pyörii?
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Viesti Kirjoittaja HMK »

Lisäkysymys. Kevyempi vanne lienee tietenkin parempi ajettava. mutta
miten tuo paino vaikuttaa vanteen kestävyyteen?

Viggenin alkuperäinen vanne on ainakin onnettoman pehmeä ja ei tarvitse paljon kuoppaan ajaa kun se on jo soikea :cry:
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

HMK kirjoitti:Lisäkysymys. Kevyempi vanne lienee tietenkin parempi ajettava. mutta
miten tuo paino vaikuttaa vanteen kestävyyteen?

Viggenin alkuperäinen vanne on ainakin onnettoman pehmeä ja ei tarvitse paljon kuoppaan ajaa kun se on jo soikea :cry:
Yleensä menee niin että nuo halpavanteen on huonommasta materiaalista = tarvitaan suurempi seinämävahvuus saman lujuuden saavuttamiseksi.
Vanne voi siis olla kevyt ja kestävät kunhan muotoilu ja materiaali on sen mukainen.
#1730
500whp.net member
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

HMK kirjoitti:Lisäkysymys. Kevyempi vanne lienee tietenkin parempi ajettava. mutta
miten tuo paino vaikuttaa vanteen kestävyyteen?

Viggenin alkuperäinen vanne on ainakin onnettoman pehmeä ja ei tarvitse paljon kuoppaan ajaa kun se on jo soikea :cry:
Tätä juuri ajattelin. Edellisessä oli Saabin omat alut ja ne oli kierot, vaikka oli olemassa kaupunkilegendaa että alut ei väänny ne murtuu!?! Aiemmin pidin Fondmetallin aluja kahdessa eri autossa eikä mitään ongelmaa. Ja nee saabin alut ei ollut halpoja :(
Jatkokysymys: Ohjekirja puhuu 16" kumeista että koko pitäis olla 205/50 mutta liikkeissä tarjotaan 205/55. Kuinkas mahtuu pyörimään?
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Vastaa Viestiin