Ilmastoinnin remontointi
Ilmastoinnin remontointi
Moro.
Oliko kellään kokemusta ilmastoinnin remonttihommista.
Oireena itsellä vuoto kennon putkista tai niiden liitimistä.
Pikaisella mulkaisulla putken päällä vihreää .. (siis apparin puolelta jalkatilassa on se kyttyrä niin niiden takana putket)
Niin. Ilmastointihuollossa tavaraa saatiin pois n. puolet mutta kone tai oikeastaan kaksi erillistä konetta eivät suopuneet täyttämään vuodon johdosta. Tämän jälkeen suoritettu typpikaasutesti aiheutti suhaamista hytissä joka kennon suunnasta paikallistettiin ...
Saattaa olla aika työläs putkia tms. ruveta vaihtamaan ja teetettynä ilmeisen arvokaskin ..?
Tätä nämä helteet teettävät.
(Onneksi bussi varalla. Ilmastointi pelaa )
Oliko kellään kokemusta ilmastoinnin remonttihommista.
Oireena itsellä vuoto kennon putkista tai niiden liitimistä.
Pikaisella mulkaisulla putken päällä vihreää .. (siis apparin puolelta jalkatilassa on se kyttyrä niin niiden takana putket)
Niin. Ilmastointihuollossa tavaraa saatiin pois n. puolet mutta kone tai oikeastaan kaksi erillistä konetta eivät suopuneet täyttämään vuodon johdosta. Tämän jälkeen suoritettu typpikaasutesti aiheutti suhaamista hytissä joka kennon suunnasta paikallistettiin ...
Saattaa olla aika työläs putkia tms. ruveta vaihtamaan ja teetettynä ilmeisen arvokaskin ..?
Tätä nämä helteet teettävät.
(Onneksi bussi varalla. Ilmastointi pelaa )
#6912
9-5 Aero Wagon -03 BioPower
Suzuki Hayabusa -11
9-5 Aero Wagon -03 BioPower
Suzuki Hayabusa -11
Re: Ilmastoinnin remontointi
Ei kait siinä auta muu kuin alkaa purkamaan. Ensimmäisenä lataat (jos ei ole jo) wissin jostaki tai tutkimaan saabwisonline.com miten proseduuri menee. Jos vain on paikka ja työkalut niin äkkiseltään vilkuiltuna ei näyttäny vaikealta vaan työläältä.
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Re: Ilmastoinnin remontointi
Jalkatilan kyttyrän takana olevat putket on vesiputkia. Nekin voivat kennon liitoksen o-renkaista vuotaa ja vihreä jäähdytinneste jättää vihreää jälkeä vuotopaikkaan. Ilmastoinnin kanssa ei ole kuitenkaan mitään tekemistä.
Re: Ilmastoinnin remontointi
Enpä ole tutustunut putkiin. Vielä. Syylärinnesteet kuitenkin punaiset ja näytti ilmastoinnin täyttökoneen mömmöt vihreiltä.
Asentaja taasen suhauksen paikallisti tuohon suuntaan. Aika kuuluva suhaus muuten.
#6912
9-5 Aero Wagon -03 BioPower
Suzuki Hayabusa -11
9-5 Aero Wagon -03 BioPower
Suzuki Hayabusa -11
Re: Ilmastoinnin remontointi
Ne ilmastoinni putket tulevat myös sinne samaan boksiin missä on lämppärin kenno. Poistappa ilmansuodatin (kabiinin) niin näet ilmastoinnin kennon.
Sen vaihtohan meinaa sitten käytännössä koko auton purkamista atomeihin, ellei sitä korjaus sarjaa enää saa missä putket nippastiin katki ja uudet putket kennoineen kikkailtiin paikalle.
Jos vaihdat kennon ns. laillista tietä eli purat koko kojekaudan ja lämppärilaatikon ulos niin täältä voi kysellä vinkkejä, tuo tuli talvella tehtyä meidän talouden ysifemnaan.
Aikaa meni muutama päivä aamusta iltaan...
Sen vaihtohan meinaa sitten käytännössä koko auton purkamista atomeihin, ellei sitä korjaus sarjaa enää saa missä putket nippastiin katki ja uudet putket kennoineen kikkailtiin paikalle.
Jos vaihdat kennon ns. laillista tietä eli purat koko kojekaudan ja lämppärilaatikon ulos niin täältä voi kysellä vinkkejä, tuo tuli talvella tehtyä meidän talouden ysifemnaan.
Aikaa meni muutama päivä aamusta iltaan...
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Re: Ilmastoinnin remontointi
Näyttäisi että tarvikekennoissa on nuo kaksiosaiset putket kaikissa, jolloin ei tarvitse puolta autoa purkaa. Hinnat 130-170€ Autodoc/Motonet ym. ALkuperäisnumero 400111308.
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Tech 2 china
Re: Ilmastoinnin remontointi
Mikä siinä voikin olla, että jotkut asiat täytyy tehdä valmistajan toimesta todella tuskallisen hankaliksi korjata? Esim. ilmastoinninkenno voi olla helppokin vaihtaa, tai sitten niin kuin tässä, korjausta ei ole edes ajateltu suunnitteluvaiheessa. On vaan ollut pakko tunkea se kojelaudan uumeniin.
Re: Ilmastoinnin remontointi
Tää taitaa olla sitä Saabismia - ne mallit joita olen ajanut, ja siis korjannut, löytyy kaikissa näitä helmiä, eli siis asioita jotka on suunnitelmallisuuden puutteessa "heitetty sinne minne mahtuu tms."KN/Lieto kirjoitti: ↑Su Heinä 28, 2019 11:49Mikä siinä voikin olla, että jotkut asiat täytyy tehdä valmistajan toimesta todella tuskallisen hankaliksi korjata? Esim. ilmastoinninkenno voi olla helppokin vaihtaa, tai sitten niin kuin tässä, korjausta ei ole edes ajateltu suunnitteluvaiheessa. On vaan ollut pakko tunkea se kojelaudan uumeniin.
9-5 2.3t WVA vm.-08 ex. 9k 2.0-16 CDTA vm.-89 - Saabisti since -86
Re: Ilmastoinnin remontointi
Ei tuossa wis:in ohjeen perusteella muuta erikoista ole, kuin se, että alkuperäinen kenno on tehty yhtä liitosta vähemmällä ja vaihtotyössä siitä tosiaan pätkitään putket. Varaosan asennus onkin melko suoraviivaista. Tekee toki purkuosien käytön työlääksi.
http://www.uksaabs.co.uk/UKS/viewtopic.php?f=2&t=139812
http://www.uksaabs.co.uk/UKS/viewtopic.php?f=2&t=139812
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Tech 2 china
Re: Ilmastoinnin remontointi
Juurikin näin, eli jos ja kun tuota pätkittyä mallia löytyy niin homma ei tosiaan iso pitäisi olla.
Itse jouduin siihen lämmönvaihdinlootaan kajoamaan muista syistä niin tuli samalla tutustuttua tuon ilmastoinnin kennon sijaintiin.
Itse jouduin siihen lämmönvaihdinlootaan kajoamaan muista syistä niin tuli samalla tutustuttua tuon ilmastoinnin kennon sijaintiin.
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470